• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Maxie

Hej tjejer, lite osäker på om jag verkligen ska skriva nåt för jag är på sååååå dåligt humör. Riskerar ju att sprida det... Fast fler verkar ha en grå dag idag?
    Måste säga att jag blir avis på Fruppan som får sova hela nätter med sin bebis som ju är yngre än min. V blir förresten 12 veckor idag.
    Blir ingen RS-spruta idag i alla fall för dosen som jag fått utskriven (och hämtade igår) var för låg, 15 mg/kg räknar man ju på vilket skulle innebära minst 75 mg för V men vi har bara 50. Och kardiologen som skrivit ut sprutan från början tycker ju inte att V behöver den nu. Det tycker ju däremot bvc och barnläkaren där men då måste ju den läkaren skriva nytt recept och så ska det beställas osv. Därför ingen spruta idag och således fortsatt isolering hemma, ingen efterkontroll på mvc för min del imorgon heller. Suck, vad trist det är att vara hemma själv jämt. Och arg på karln är jag också...

• Kerpet1

Malla! Jag är ju ensam med Petter hela helgen ibland och det är Jobbigt! hur skulle det va att då ha två!!!!! Vi ska va barnvakt åt Lydia på Fredag och hon ska sova över... Har förbjudit Mr P att åka till landet då... sist jag var ensam barnvakt var hon ju på väg ut genom köksfönstret när jag ammade Petter...

• Maxie

fortsätter muttra. "hemma själv" - nja jag har ju sällsis av V förstås. Nån som har bra tips på hur man får honom att sova för sig själv i sin säng eller korg eller varsomhelst (bara inte i min famn) längre stunder än 10 minuter dagtid?

• Kerpet1

Hej Maxie! Vad har din karl ställt till med då för att få onda ögat?
    Trist att behöva va hemma hela tiden... Jag skulle bli tokig!!!! Det är skönt ibland, men oftast vill jag ha nått inplanerat...
    Du ska se att det blir bättre och vi får hoppas att det snart vänder och RSviruset drar sin kos!

• Maxie

Skönt att höra att fler har karlar som lämnar en med barnet mer än nödvändigt! Min man tycks anse att jag ensam har ansvaret för V, han ska bara gulla lite med honom och mata honom nån enstaka gång när han känner för det. Igårkväll när maken kom hem vid halv tio skulle jag äntligen få tid att göra lite dopförberedelser när mannen matade sonen. Det tog inte lång tid innan jag fick sonen i famnen igen för "han ville inte äta ur flaska, bara ammas". Om man inte ens kan få göra saker som har med pojken att göra, hur ska man då nånsin få lite egentid? Timme mot timme har jag satt som krav till maken. Alltså, är han på nån fritidsaktivitet på kvällen så ska jag ha samma tid att göra egna saker en annan kväll eller på helgen. Men hur det praktiskt ska fungera verkar tveksamt... Inatt var jag så arg att jag funderade på att bo själv och söka ensam vårdnad, jag har ju ändå det praktiska ansvaret själv. SkrikandesNä, nu har jag klagat nog för en stund.

• Maxie

Hej Kerpet. Ja vi får hoppas att det vänder så att man vågar gå ut lite. Tänk att man kan längta efter gynkontroll och lunch hos svärisarna - bara för att få komma ut! 

• Kerpet1

Gör som jag gjorde maxie... lägg honom i soffan... ställ dig på alla fyra över honom... låt han amma... backa sedan försiktigt därifrån, ha ha ha!!! Då sov iaf Petter en stund själv... Fast du kanske inte har såna hängpattar som jag har?!?!?!?!
    Skämtåsido så kan jag trösta dig med att det blir bättre! Kommer ihåg att det var såååååååååååååå frustrerande att försöka söva och sen försiktigt lägga ifrån sig honom och man andas ut och tänker att "JA! det funkade!!!!!" Så vaknar de igen efter några minuter... MEN! det blir bättre, jag lovar!!!!

• MallaMojs

Ja, han behöver ju inte lägga dom själv...från kl.17 är de INTE att leka med, men en heldag, 7-16,30, som han är borta varje vardag skulle nog inte skada... Han är ju så oförstående, annars kunde det vara - han fattar inte varför jag är trött, jag kan ju sova när de sover (hur sover man när man är ute med vagnen?? ) och varför får inte han duscha och kolla på TV som han vill (det är ju inte jag som säger det )... Skulle han bara vara lite mer uppskattande, ibland har jag ju tillåmed maten färdig när han kommer hem (han lagar aldrig mat!) och förstående, så skulle vi ha det bättre!

Haha, Maxie - du har inte smittat av dig, jag var sur redan när jag vaknade

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Kan även här trösta med att det förhoppningsvis blir bättre med mannens engagemang ju större de blir, Exakt så var MR P ibörjan oxå!!!!! Men som sagt nu är det mycket bättre, även om jag sklle önska mer förståelse för min "egentid" Jag behöver komma ifrån ibland för att orka... och då kan jag tänka mig hur det är för dig som knappt kommer ut... Hjälp!!!! stora kramar!!!!
    Ja, en gynundersökning är inte fel, då kan man ju få chansen att snacka lite med nån, ha ha ha!!!

• Kerpet1

Ja Malla! Tänk om VI nångång kunde få lite mat serverad... men den kan vi ju laga åt dem samtidigt som de leker med våra barn, sen kan vi diska när de myser med dem, eller hur? va klagar vi på???

Ha ha ha, nu börjar jag hetsa upp mig oxå...

Svar på tråden visparnas tråd # 6