• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

fruppan: va skönt att han sover så bra! hur gammal är han nu? försökte kolla din pres men jag var inte inbjuden

tack för grattis det går för det mesta bra att vara mamma. vi har haft lite strul med att adam inte gick upp i vikt, jag råkade på en bröstinfektion, men nu har han sån aptit så vi kan nästan se hur han växer men alltär nytt och det känns ju lite osäkert men det går ok tycker jag.

• MallaMojs

Jag har just kommit in från regnpromenaden - gick inte ens att hämta ut och betala hos ATG uppe i centrum men nu är pengarna för kryssningen väck Ska bli sååå skönt!! I värsta fall så lämnar jag M hemma Haha...

Kul att du hittade oss, Fruppan... Mina sov också finfint mellan 3 och 6 månader, men nu börjar den ena trilskas Haha, snällt att berätta det va?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • fruppan

jam
    han är 2 månader nu

oj vilken start du fick då tufft.
    känner igen de där med att allt känns nytt å så  men snart får man lite hum hur rutinerna ser ut även om det ruckas nån timme hit eller dit

• fruppan

malla

ja nu var du allt en glädje dödare

oj måste rusa nu för jag ska på efter kontroll.

sköt om er!!

• MallaMojs

jam - kryss 1/3

• zynk

Morron!

Vi har sovit got men känner mig som ett vrak ändå . KAFFE!!!

Malla Grrrrrrrr.... Din karl fattar inte vilken bra kvinna han har!
    Får man fråga varför ni ska ha dagmamma? Och vad var det för kryssning? Har glömt. Blir det inte mys så får ni väl ha allvarliga snack ändå . Förstås synd på resan men kanske leder till nåt bra?

Fruppan Heeej inte trodde du väl att vi glömt dig! Vilken superbebis du fått. Grattis!

Morron Jam!

Jag är också lite arg på karl för han snodde bilen när jag skulle träffa svägerskan. och dit är det inte lätt att åka kommunalt. Ska jag ställa mig och byta däck på min bil i regnet? Men skrikande bebis bredvid?
    Så det blir väl en hemmadag. Fy va trist väder - ska det aldrig bli sol och/eller snö? Snö förresten känns ju för sent nu. VÅREN var är du?

• Kerpet1

Halloj!

Fruppan! Kul att se dig och höra att allt är bra med er!!!! Skönt att han sover så bra!!!

Ja idag är det skitväder, Bläääääää! Det är ju inte så bra när man behöver promenera bort lite mag-fläsk... Skulle ha gått på barnvagnsbio men vi bestämde oss för att skippa det, har varit mycket spring denna vecka...

Zynk! Du kan ju alltid lägga alla papper så att Alva når dem, sen lovar jag att problemet är löst! Finns inga papper att sätta in i nån pärm, bara att kasta med gott samvete!!!!

Malla! Ja, man ska nog inte mixa yoghurten... borde jag ha fattat... jag har ju ändå 120p i Restaurang och måltidskunskap, ha ha ha!

Nu ska Petter få gröt!

återkommer

• Kerpet1

Ja fy faan för Karlar!!!!!!! Fast just nu ska jag inte klaga på min... han är faktiskt en hjälte vad gäller att sköta Petter... Han nattar och donar och väcker inte alltid mig när Petter bökar på natten utan försöker söva om honom själv... Fast vi borde verkligen följa Mallas exempel och åka iväg på nån liten tripp... Vårt förhållande har ett STORT behov av att vårdas tror jag...

• MallaMojs

Kerpet - ja, u should know Fast när vi gör smooties så tar vi naturell yoghurt och frysta jordgubbar och det blir tjockt, men bara tills det tinar... Jaja... Det blev iaf inte lika bra med en övermogen mango, sås typ

zynk - ja, han borde veta hur bra jag är *asg*

Jag har dock kommit på att han aldrig varit hemma ensam en hel dag med kidsen...så det måste vi nog åtgärda NYSS!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6