• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Ja ja, det är väll klart att alla sover... guuuuuuuuuud va ni är tråkiga!!!!

• MallaMojs

Här mås det bättre idag, men fortfarande lite ont i magen...måste få i mig något. Åt bara lite glass igår och tre koppar te, sitter med en sån nu - kopp alltså

Joyce - hoppas det går bra att plugga/jobba idag!

VV - jag har också varit med en gång, och gick ner en massa men väger nu över min inskrivningsvikt - visserligen typ 6 år sedan...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • fruppan

morning
    ser att ni talar om vikt ..........jag har gått ner från 75 till 68 kg på två månader tycker jag är bra gjort för en gamling( snart 40 år) och den vikten togs för 2 v sedan

• zynk

Oj va alla är duktiga med vikten!

Jag har inte börjat än... Jag har börjat tänka att jag ska börja träna. Jag som trodde att jag skulle rulla barnvagn varje dag. Så blev det ju inte.

Joyce Lycka till idag. Det kommer gå bra! Och du är en jättebra mamma!!! E kommer ju få jättefin kontakt med sin far. Jag längtar på sätt o vis efter att M ska vara hemma - fast jag vill ju inte börja jobba själv...

Malla Skönt att du mår bättre men jag kan tro att du har "träningsvärk" i magen.

Gnääääääll Är det bara mitt barn som gnäller så fort man inte underhåller henne? Eller ja - hon kan ju faktiskt sysselsätta sig själv också. Mitt tålamod börjar tryta lite bara. Skulle vara underbart att få lite avlastning nån gång. Tänk om nån snäll mamma kunde komma och typ gå en promenix med A? Drömmer och haar samtidigt dåligt samvete över att jag klagar.
    Nu ska jag försöka få A att sova en stund.

• Kerpet1

Godmorgon!
    Här har vi haft sovmorgon, eller rättare sagt jag... Petter har suttit brevid i sängen och lekt och kollat på Tv... Usch, vilken dålig mor jag är!!!! Fast han verkade ju nöjd med uplägget...
    Nu har han iaf fått frukost vilket väll gör mig till en bättre mor!!!

Jag har lite ont i halsen och Petter är rosslig igen... blä! Men vi har en läkartid i morgon så det känns bra.

Va det är grått och trist ute!

Ikväll ska jag på Öppet hus på några kommunala förskolor... konstigt att man snart ska lämna lilla Petter borta hela dagar... Men den dagen går det säkert bra!

Oj,nu har han slagit sig själv med nån leksak och gråter...
    återkommer

• Pess

Shit vad mörkt det är ute Ska klä på vagnen sitt regnskydd och gå och handla....Men ska man ta med sig ficklampa?

• Idis 76

Har idag fått ett ryck hemma och städar och fixar men självklart i skåp och sånt som ingen ser......

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Mirren

Hej tjejer!

C har sovit hela natten utan att äta - det har aldrig hänt tidigare! Mycket mystiskt. Han vaknade ett par gånger men varje gång jag tog upp honom för att mata så somnade han igen. Är nästan lite orolig att han skulle vara sjuk - han är lite snuvig och har varit lite febrig förra veckan. Samtidigt så är han ju sju månader nu så det kanske inte är så konstigt att han sovit sin första hela natt!

Jag har inte ens tänkt tanken på att börja träna. Vadårå amma en massa och gå barnvagnspromenader - räcker inte det för att bli smal som en sylfid?

• MallaMojs

Jag har ju börjat träna, men slutat också Haha, har bara inte kommit igång efter juluppehållet

Mirren - hoppas att det är början på en massa sömniga nätter

Pess - här är det inte så mörkt, men det var f*n inte skönt ute Sånt där smått regn...bläää.

Idis - åhh, duktig

zynk - jådå, här gnälls det en hel del Speciellt när man lämnar rummet...*suck*

lotass - hoppas vi ses nästa vecka!!

kerpet - skööönt med sovmorgon

Jag måste mata mina barn nu, sen ner i tvättstugan...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6