• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • MallaMojs

Jag är sååå glad att jag inte tycker om semlor, OCH dessutom är lite kräksvag... Vi gick dock ut en kort sväng och så köpte M glass, liiite lite var mums

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Pess
    Kerpet1 skrev 2008-02-05 13:37:24 följande:
    Ja vem faan bantar inte???? Men idag är det semledagen!!!! Fast jag har beställt en chokladbakelse istället, det är väll noll kcal i dom, eller?
    Absolut....

Jag skrev in mig på VV för några dagar sedan....Så jag MÅSTE avstå semla....Semmeldag eller inte
  • zynk

Va bantas det på fettisdagen??? Jag har ju simmat (babysim) så jag har gjort av med massor av kalorier .
    faktum är att jag tror att jag gör av med massor för vilken kamp det är där. Stress och logistikproblem.
    Idag har A dessutom varit ett plåster. Jag har inte kunnat lägga ifrån mig henne en sekund. Hon skrek som en tok i duschen för att jag vände mig om och inte tittade på henne. SUCK ska det vara såhär i 3-4 månader nu? Återigen en bärfis efter att ha haft golvet som sin favvoplats. Hoppas det bara är nåt snabbt övergående. Snart ger jag mig ut i bilen och shoppar eller nåt - fixar inte att vara hemma när hon är sån här.
    Usch nu ska jag inte klaga mer - i detta inlägg . Hon ÄR underbar men ibland är det för mycket (nu har hon mutats med välling med päron i (Pess tips) och får en slurk då och då).
    Oj vad var det jag skulle säga...?
    Jo Joyce du är verkligen ingen dålig mamma - tvärtom - superbra att ditt barn kommer få en bra kontakt med sin far! Jag har ågren för det motsatta - att jag knappt "vågar" lämna henne. Aldrig blir man nöjd...
    Kerpan va duktig du är som tränat!!!!

Nä... om man skulle köpa en semla då?

• Lotass

Vanilj:Grattis till barnen
    zynk: härliga pulkabilder

Nu äntligen har jag masat mig till Datorn. Har levt eremitliv och varit hemma i 2veckor nu och i princip bara sovit, dagtid, och vaknat på nätterna och legat och stirrat i mörkret i 3tim/natt sedan några månader tillbaka.

Just nu känns den 16/2 väldigt långt frammåt, hoppas det inte går över tiden.

Som vanligt känns det uppmuntrande i sinnet när läser era inlägg.

Har haft en jobbig period med saknad av en mamma som skulle kunna vara ett vuxenstöd, men det är inte ngt som kommer att hända eftersom jag alltid varit mamma åt min mamma. Det har tagit mkt på krafterna. Det har även dykt upp en massa jobbiga minnen från min mamma hur hon var under min barndom.

Har varit på henne väldigt mkt och gjort henne ledsen när jag kommenterat hennes mindre trevliga uppförande i sociala sammanhang och ifrågasättande varför det är så svårt att säga sanningen, det är väl därför hon misstror allt och alla.

Träffade en familjeterapeut och hon lade ord på min mammas och mormors personligheter som var på picken. De är väldigt egocentriska och och de saknar den sociala kompetensen att lyssna på andra och vänta. Allt handlar om dem själva. En väldigt snäv livssyn. så det finns inte mkt klokskap att hämta där

Nu är det mitt barn som jag endast skall och orkar vara mamma åt.

Nu blev det kanske lite väl mkt personligt. Det är därför jag inte orkat vara aktiv på FM just nu.

Idag blir det fakiskt blodpudding till middag, mums!

• Kerpet1

Lotass! Va jobbigt för dig! Ja, konstigt nog så tänker man en del på sin egen relation med sin mamma när man själv ska bli det!
    Men nu håller jag tummen för att det snart är dax för dig och att du slipper gå över tiden! Den 16, det kommer att gå supersnabbt!!!! Kanske dags att testa lite hallonbladste med hackad basilika och annanas är bra... mycket uppförsbackar, hm, vad var det mer jag testade sominte funkade? Champagne! Men jag testade alldrig färdknäppen, bönade och bad fast Mr P visade inget intresse för att ha sex med en badboll!!!!
    Kram på dig och lycka till!

Pess! VV, är det sant? Jag har funderat på det typ en miljon gånger men tror aldrig jag skulle klara det! Men jag har skrivit inmig på Viktklubb.se och det funkar bar tycker jag, databeroende som jag är... Jag är impad av dig!!!!

• zynk
    En semla senare (och har har en till på lager för M vill inte ha nån som det är mandelmassa i... ) tyvärr har vi ont om mjölk annars älskar jag hetvägg!

Lotass När man själv ska bli mamma är det ju en massa tankar och minnen som kommer. Bra att du kämpar med det nu! Synd att inte få nåt stöd - jag känner igen det. Själv har jag dock inte haft kraften att konfrontera min mor. Hon är snäll och vi har det trevligt när vi ses men det är alldeles för sällan.
    Hoppas du får må bra och också sova lite mer tills det är dags! Kram!

Hm... vi körde färdknäpp dagen innan A kom .
  • Joyce

Lotass: Kram till dig som verkar ha det lite jobbigt. Jag var vaken flera timmar varje natt sista månaden. Här är en till med lite skumma mammarelationer! Har försökt konfrontera henne men det har varit lönslöst, ingen självinsikt där inte och nu börjar hon bli dement.

Som tur är så gillar jag inte heller semlor, annars hade jag väl tryckt en del vid det här laget. Har iaf hurtpromenerat fram och tillbaka till stan idag. Känns i fogarna.

Pess: Duktigt med VV, det funkar verkligen, jag var med en gång för 5 år sen och det gick jättebra. Nu är jag tyvärr över vad som var min inskrivningsvikt då Ska väl börja vara nyttig snart tänkte jag. Är iaf sugen på att börja träna. Går du på möten?

Kerpet: Duktigt med träning!

Nu har jag gjort en liten lista med allt som ska fixas imorgon på min jobbdag Ska vara ifrån E och M i ca 2-3h intervaller (för ammningen). Först går jag iväg en sväng, frukost på kafé och plugg sen går de iväg på eftermiddagen ett tag så jobbar jag hemma. Det ska nog bli bra det här (försöker övertyga mig själv).

• Pess

Joyce....Jag ska väl gå på något möte framöver för att bibehålla motivationen....Fast jag har varit med en gång förut (och lyckades gå ner ganska bra faktiskt) så jag vet på ett ungefär vad de snackar om...

Blev så inspirerad av Rossy i min andra tråd som gått ner 8.5 kilo på en månad typ....Med VV

Lycka till med jobbet i morrn

• Joyce

Pess: Oj vad duktigt 8,5 kg Mmm möten är nog bra (iaf för mig) - det gick superbra den gången som jag var med och gick dit sen har jag haft ganska många ggr som jag kört efter det då jag tycker mig veta det mesta och kan köra hemma. Måste jag säga att det inte hållit lika länge? Men du kanske har bättre karaktär än mig Jag har en CD iaf där man kan fylla i osv som räknar p:n - det hjälper en del iaf. Dock är den några år så alla nya grejer finns inte med. Får konsultera med dig om nymodigheterna när det är dags för mig Mitt problem är bara att jag är så mycket allt eller inget så det är svårt att hålla i det en längre tid.

Godnatt!

• Kerpet1

Ja det må jag säga! 8,5 kg!!!! Det är väll typ vad jag har kvar till mitt första delmål...

Men faan va vi är bra som iaf VILL!!!!

Svar på tråden visparnas tråd # 6