• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

jam: Jobbigt med gaser, E såg ut att ha jobbigt med det i början (låg och trampade och grymtade och fes osv) men nu har det blivit mycket bättre. Från början bajsade han flera ggr/dag också men nu verkar det som att magen stabiliserats lite. Så förhoppningsvis blir det bättre för er snart

MM: Ja så kanske det är. Nu är ju E inte så medveten än plus att vi båda verkar funka lika bra, så det kanske inte blir så hemskt? Visst lämnade ni bort tjejerna på natten rätt tidigt och det gick fint?

• Pess

Joyce: just vid 7-10 månader är barnen inne i sin största separationsfas och det är för många inte den allra bästa tiden att BÖRJA arbeta just då.... Före och efter kan gå betydligt bättre.

Jag har som mest varit borta från L 2,5 timme....Men om 3 veckor ska min mammagrupp ha heldagmys med hemmaspa, bastu, tjejmiddag och drinkar på krogen Tror det är mer än jag som redan bävar och får lite ångest Men vi bor alla nära varandra och vi kommer sääääkert springa hem en snabbis för att pussas och gosas lite

• Pess

Fy för magsjuka MM......Krya på er FORT

• Joyce

Pess: Ja då kanske det funkar bättre nu än sen Låter som att ni har en toppendag planerad även om den innefattar lite ångest också!

• MallaMojs

Joyce - ja, det var precis när jag la ner amningen, kidsen var väl knappa två månader och det gick finfint. Då var det bara för att sova ikapp lite, men vi har fortsatt att låta de sova borta ungefär en gång i månaden sedan dess. De var ju hos min pappa och hans tjej och det gick ju inte så bra, men med farmor och mormor (som de träffar flera gånger i veckan ibland) så går det toppen. Dålig mamma, jag?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis
    MM: Jobbigt med magsjuka - usch!! Krya på dig

Joyce: skönt att gaserna gått över iaf! adam bajsade flera ggr om dagen i böjan och då hade han inte ont i magen, det är först nu när han bajsar mer sällan som han verkar ha ont. Fast nu har han bajsat 2 dar i rad

Det låter jättebra att E somnar i spjälsängen! Adam somnar bara om han ammas eller sitter i bärsjalen eller vagnen...
  • Kerpet1

Halloj!

Nyduschad och tebax från träningen... väntar nu på lunchen, sen blir det nog en semla i eftermiddag, he he!

va gör ni andra då???

Kram

• Pess
    Kerpet1 skrev 2008-02-05 13:16:23 följande:
    Halloj!Nyduschad och tebax från träningen... väntar nu på lunchen, sen blir det nog en semla i eftermiddag, he he!va gör ni andra då???Kram
    Bantar
  • Kerpet1

Ja vem faan bantar inte???? Men idag är det semledagen!!!! Fast jag har beställt en chokladbakelse istället, det är väll noll kcal i dom, eller?

Svar på tråden visparnas tråd # 6