• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • zynk

Öh hon har sovit 1½timme nu och ligger på mage... .

Kerp nogsnackat om att vara dålig mamma - jag tycker vi försöker jobba bort det allihopa . Vi lever ju för våra små! Inget annat är viktigare. Och nu har du fixat läkartid och besök på förskolor - du är en BRA mamma!!!

Pessan ja börjar vi åt vinter igen? Vadå inget dåligt väder - skitsnack! Jag tror inte vi vågar oss ut idag.

Mirren njuuuut av att han sover - grattis!!!! Alvis kan nu faktiskt somna om ibland om hon vaknar på natten - utan tutte . Jag lägger handen på hennes mage och så låter jag som om jag sov (så där som du brukade göra också va?).
    Och just ja - amningen skulle ju göra att man rasar i vikt - jo tjena... Men DU har väl gått ner - ser ut så iaf .

Malla Ha ha där nere i södern har ni väl ljusare... Just man får inte lämna rummet för då skriiiks det. Jag trodde det skulle vara vid 8 månader men det är så redan här.

Nä jag måste nog gå och titta till henne. Magläge är svårt att acceptera - fast hon verkar sova gott på mage.
    Jag som försöker mig på lite rutiner har ju maten färdig för Alvis - hon hänger inte med i schemat .

• Idis 76

Malla: Visst är jag... nu sitter jag dock på jobbet och ska vara här till 18 *suck*

Zynk: Jag provade ett schema oxå men nu får hon mat mest när jag märker att hon är hungrig, hon är i och för sig inte den bästa på att säga till men hon lär sig väl...

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

Jag har också schema (som ni säkert vet? ) men det är inte skrivet i sten direkt, en timme hit eller dit gör inte så mycket... Jag har dock stooora problem att hinna med mellis TIPS??

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • MallaMojs

Å just ja... Nu när de är åtta månader så ska de äta två mål mat om dagen va? Hur gör man då? Smakisar i början eller?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Oj oj oj! Detta med mat... jag gör ju helt fel tror jag... Petter får gröt på morgonen och kväll och mat 2 ggr per dag... bland en flaska ersättning sent på kvällen om han vaknar och ibland en flaska nån gång på dan om det blir stressigt...

Här hinns heller inga mellisar med... Men jag ÄR EN GOD MOR, eller hur Zynk!!!!

• Kerpet1

tror ni man kan dricka kaffe som stått i perkulatorn i flera dagar?värma i mikron? är kaffesugen och orkar inte koka...

Återkommer om det gick... om jag inte ligger död på köksgolvet...

• Pess
    Kerpet1 skrev 2008-02-06 15:27:06 följande:
    tror ni man kan dricka kaffe som stått i perkulatorn i flera dagar?värma i mikron? är kaffesugen och orkar inte koka...Återkommer om det gick... om jag inte ligger död på köksgolvet...
    Mögligt?
  • zynk
    Pess skrev 2008-02-06 15:56:00 följande:
    Mögligt?
    Det var aflatoxinerna som blev hennes fall

Här är damen nöjd efter mer ammande, liten lur och en massa ersättning.
    Mat ja...: Schema eller ej - det går säkert lika bra för de små. Jag tycker dock det är lite svårt nu för tiden om det är hunger eller nåt annat som det gnälls över. Ofta vill hon ju stimuleras/leka, skoja eller sova. Men nu var det visst ändå MAT .
    Jag har en kompis som helammade i ett år - det gick bra det med ! Sonen är nu en frisk 17åring.

Kerpan hur smakade det? Här kör jag också "gammkaffe" men kanske inte flera dagar (innebär det att du inte druckit kaffe på flera dagar eller att du bara druckit latte på café ?

Malla Vet ej om man kör ett helt mål direkt. Smakisar var väl bara för att vänja dem vid matFundersam.
  • Pess

Jag har just börjat ge L två lagade mål om dagen....och gav nr 2 pang på.... Två saker jag märkt är att hon plötsligt inter äter lika mycket....Får ju bara mat på dagarna nu och det mättar säkert mer....Så plötsligt blev portionerna lite mindre....och så undrar jag om hon inte de första dagarna var lite orolig i magen på kvällen av all mat plötsligt...

• Pess

3 "plötsligt" i ett och sammma inlägg....IMPONERANDE

Svar på tråden visparnas tråd # 6