• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Gokväll...

Det lustiga med att vara blödig var att i dag kom Mr P hem och sa att det hade stått nått på löpet om nån idiot som hivatsit barn från nån balkong och då klarade han inte att köpa tidningen, han sa att han blivit så blödig när det gällde barn numera... så det är tydligen inte helt kvinnligt...
    Så träffade jag min gravida granne som ska ha i juni, och snackade lite om ul och kön osv, höll på att börja lipa då med...

För en stund sen låg vi i sängen och pratade och tittade på vårt lilla mirakel... Vi kom båda överens om att han är finast i världen... så pratade vi om att, tänk att kunna få en till sån här... att ha en stor och en liten... vilken underbar tanke!!!

Här ärd et ingen tvekan om vem Petter är son till, han är nämligen livrädd för dammsugaren!!!!!! Sin far upp i dagen, Ha ha ha! Jag som trodde det skulle va kul när jag körde runt med nått som dundrade... Nu är ju inte jag den som dammsuger ofta och Mr P gör det aldrig... Men det vet ju ni som varit hemma hos mig...

Här vaknar Petter oftast på morgonen och ligger och gnyr lite och då är han väldigt "gos-vänlig" När han sovit på dagen kvällen däremot så är det alltid avgrundsdjupa skrik som gäller...

Magmassage är jättebra! Vi gick på babymassage och det gillade Petter, det var en mysig stund man kunde ha med sin lilla mini-bebis... Kyrkan brukar fixa sånt och även öppna förskolan, kolla det, helt klart roligt!

Petter försöker oxå sig på att siga mamma tror jag, eller så inbillar jag mig... tom Mr P, som annars bara tycker sig höra pappa reagerade idag och sa att han verkligen sa Mamma! Häftigt!!!!

• Kerpet1

Gokväll...

Det lustiga med att vara blödig var att i dag kom Mr P hem och sa att det hade stått nått på löpet om nån idiot som hivatsit barn från nån balkong och då klarade han inte att köpa tidningen, han sa att han blivit så blödig när det gällde barn numera... så det är tydligen inte helt kvinnligt...
    Så träffade jag min gravida granne som ska ha i juni, och snackade lite om ul och kön osv, höll på att börja lipa då med...

För en stund sen låg vi i sängen och pratade och tittade på vårt lilla mirakel... Vi kom båda överens om att han är finast i världen... så pratade vi om att, tänk att kunna få en till sån här... att ha en stor och en liten... vilken underbar tanke!!!

Här ärd et ingen tvekan om vem Petter är son till, han är nämligen livrädd för dammsugaren!!!!!! Sin far upp i dagen, Ha ha ha! Jag som trodde det skulle va kul när jag körde runt med nått som dundrade... Nu är ju inte jag den som dammsuger ofta och Mr P gör det aldrig... Men det vet ju ni som varit hemma hos mig...

Här vaknar Petter oftast på morgonen och ligger och gnyr lite och då är han väldigt "gos-vänlig" När han sovit på dagen kvällen däremot så är det alltid avgrundsdjupa skrik som gäller...

Magmassage är jättebra! Vi gick på babymassage och det gillade Petter, det var en mysig stund man kunde ha med sin lilla mini-bebis... Kyrkan brukar fixa sånt och även öppna förskolan, kolla det, helt klart roligt!

Petter försöker oxå sig på att siga mamma tror jag, eller så inbillar jag mig... tom Mr P, som annars bara tycker sig höra pappa reagerade idag och sa att han verkligen sa Mamma! Häftigt!!!!

• Kerpet1

sorry, var för snabb och tryckte två gånger...

Skulle säga god natt oxå!

• zynk

Morn!

Ha ha Alva sover och jag dricker kaffe för mig själv . I like! Så idag bjuder jag på kaffe, vem vill ha?

• zynk

Nähä ingen som lyser grön här inte... Ammar ni eller vad ?
    A har sovit 10 timmar nu . Måste nog gå och titta till henne lite. Hon är rolig för ibland suckar hon enormt ljudligt - som för att protestera över att vi ligger och pratar på kvällarna.

Joyce Hur blev natten?

Nu vaknade hon...

• zynk

Mäh hallåååååååååå liksom...
    Nu försöker A klättra upp i babysittern och klämmer armen och jag tittar på (övar mig i att stå ut med oron).

Bla bla bla

• Joyce

Hej
    Vi fick ett papper av BVC om magmassageövningar som vi brukar göra, alltså inte varit på nån kurs men det kan man såklart också göra

Kerpet: M slår alltid över på tvn om det är nåt hemskt om barn. Så han är blödig han med

zynk: Natten blev jättebra. Han vaknade sålklart halv elve (den tid vi annars har lagt honom) men ville bara amma lite och sen somnade han om och sov till 4.30, ammade och somnade om till 8.30. Så jag känner mig väldigt utsövd. Skönt.

Min syster är ju mitt uppe i sitt första ivf och jag är så nervös för hennes skull. Nästan mer än henne tror jag, mest för allt jag vet som kan gå fel. Hon hade jättehögt värde och fick sänka dos så genast tänker jag överstimulering osv. Men idag så det bra ut på vul så förmodligen äp på måndag. Håll tummarna att E ska få en kusin innan jul

En tråkig sak är att min älskade moster (nästan som min mamma nu när min mamma börjar bli dement) som jag står jättenära har fått bröstcancer Fy så orättvist livet är.

• MallaMojs

Här var det min tur att få sovmorgon men jag kan bara inte sova när M är uppe med kidsen, hör allt de gör och kan inte koppla av - men jag har viiilat lite

Vi fick också lära oss lite magknipsmassage av bvc-sköterskan, och sen hade vi en omgång på föräldragruppen också, men då hade jag fullt upp med att mata och byta bajsblöjor så... Massage har vi inte riktigt tid med härhemma, bara om de verkar ha ont i magen...

Ja, det är kanske mitt favvoämne just nu också - bajs Izabella är lös i magen och Cornelia är hård Knäppt va? Så det blir specialkost för båda - lite meckigt men vad gör man inte

kerpet - aha, så snart är ni i ivf-svängen igen då?

zynk - här är kaffet slut, så jag tar gärna en kopp

joyce - håller tummen för din syster och att det går bra för din moster också

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6