• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

God eftermiddag tjejer

Ser att det snackas mat. Det dröjer ju ett tag tills det är dags här men kul att läsa iaf Annars är jag numera en mjölkfri kvinna, utom i brösten då Vi ska testa och se om Adam mår bättre i magen då. Jag har tom lyckats pumpa ur lite mjölk idag på dagen som vi kan ge eller blanda med det vidriga nutramigen ikväll när han blir grinig på brösten. Vi får se hur det går. Han har vaknat 2 nätter vid 24 och gallskrikigt åt brösten och bara blivit nöjd om han fått ersättnong och sen bröstet Kvinnan på amningshjälpen sa att det oxå kunde bero på att han bara får i sig den söta mjölken och inte den feta. Ska därför amma varje bröst två gånger.

Ha en bra kväll!

• MallaMojs

Pess - det var ju inte alltför länge sedan som vi ersatte ett ersättningsmål med gröt, så jag kanske väntar lite med mat...eller vad tror du? Jag tycker dock redan att de äter mindre än innan och bajsar MER

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Mr P hittade mig halvdöd på golvet efter att jag smakat på mögel-gamm-kaffet!!!!

Nej, jag avstod faktiskt och gjorde nytt, det var gott!
    Zynk, har faktiskt inte druckit kaffe sen jag var på rytmiken i måndagsmorse så jag var väldigt sugen!!!!

Bölar ni oxå så fort ni ser en förlossning på TV???? Kollade en repris på Greys där de förlösste femmlingar och jag stortjöt...
    Ja kanske vore bra att börja jobba, typ i går!?!?!?!?

Jag snackade faktiskt med lönetanten på jobbet idag och efter mycket ringa tebax så fick jag klartecken för att gå tebax i tjänst över sport- OCH påsklov!!! Hurra! Dessutom så skrev hon in att jag börjar jobba den 10 juni och då startar med SOMMARLOV!!! Faan va det är bra att va lärare ibland. Jag sparar jättemånga dagar på detta och så blir det ju lite mer stålar oxå, det är ju inte fel, jag är luspank trots att jag tar ut fullt...

Idag har jag och Petter varit i köket... han på golvet och jag vid spisen... Nu står det massa matburkar som ska frysas in, känner mig SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ duktig.

Kan dom äta kokt skinka? Sen sa nån att det gick bra med kiwi, så det har jag mixat med melon nu och fryst in i istärningspåsar så man kan pluppa ut och mixa med banan, blir supergod sorbé... Nackdelen är ju att det är typ en sked till Petter och två till mig vid matningarna... men jag har ju inget socker i så det måste ju vara nyttigt...

Så har det bajsats i stora lass idag igen, ganska löst så nu undrar jag om han har diarré... Men han är ju pigg som attan trots sin snuva så jag är inte så orolig... däremot gnager det där med vätska i mitt bakhuvud och nu har jag fått för mig att han inte kissar lika mycket, kanske beror det på att jag får byta blöja mycket oftare nu eftersom han bajsar så mycket och då är de inte så "kisstunga" längre...

Förlåt mitt inlägg om mitt favvoämne... BAJS!!!

Återkommer

• MallaMojs

Kerpet - det är samma oro som jag har då - det där med vätskan Men även här bajsas det friskt så det hinner aldrig bli kissig blöja ju Här försöker jag ge Izabella blåbär iaf, med halvbra resultat... Vad kan man ge mer då?

Låter väldigt bra att vara lärare - nu ska jag bara hitta mig ett jobb också Svååårt...

Här tas det också ut fullt och idag kom hyreshöjningen med posten... Betalar en MASSA för en j*vla hyrestrea ute i förförorten Bitter, jag?

• Joyce

här var det matsnack

jag har haft en bra dag! Mjukstartade lite och var borta 3 h imorse. Åt god långfrukost på kafé och pluggade. Mycket skönt. Sen hem och amma och äta lunch. Sen gick M och E iväg ett par timmar och då var jag sjukt effektiv. Hann jobba en hel del och det känns bra. Nu är M och tränar så jag har E helt för mig själv ikväll. Perfekt så att jag kan gosa i kapp det jag missat idag Hursomheslt så känns denna lösning bättre idag än vad den gjorde igår.

Kerpet: Låter ju toppen att vara lärare!

Malla: Hur är det med illamåendet?

• jamis
    Joyce: va skönt att det gått så bra idag! Det låter så mysigt att gosa med sin bebis. Min bebis verkar inte vara gostypen... han äter, sover och gnäller. Iaf de senaste dagarna, men då har han ju haft mycket magknip oxå. Idag är det bättre faktiskt, men han sover ju ganska mycket. Men det gör de väl i början.

Hur många dar i veckan ska ni göra som ni gjorde idag? Hur mycket sover din E om dagarna?
  • MallaMojs

Joyce - vad bra att dagen kändes bra. Tror det är en superbra lösning!!

Illamåendet är borta

Jag tror inte att jag har så gosiga bebisar heller... Izabella möjligtvis, men inte jättemycket. Fast på morgonen när man plockar upp Cornelia så får man oftast en kraaam, eller något liknande

Svar på tråden visparnas tråd # 6