• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Joyce

jam: Det är typ den senaste veckan som han har blivit lite gosig, innan var han också rätt ointresserad.

I februari ska M vara hem 1 dag sen from mars 2 dagar i veckan.

Ja hur mycket sover han om dagarna, jag vet inte riktigt... han sover iaf mer än han är vaken tror jag. Han är nog max vaken 1 h i sträck sen sover han igen.

• Joyce

jam: Har du provat med magmassage? Vi gör det 2 ggr/dag, vet inte riktigt om det hjälper men E verkar tycka om det iaf.

• jamis
    Joyce: Va bra att din man ska vara hemma så pass mycket från början ändå! Min man ska jobba hemma 2 dar i veckan och då hjälper han ju mig mycket. Jätteskönt!

Det där med sömn. Är E vaken en timme efter amning eller är det med amning? Ibland tycker jag att Adam är vaken så mycket. Han kan ligga och äta i flera timmar innan han somnar, OM han nu inte sover vid bröstet och suger i sömnen...  Ska bli mysigt när han är mera vaken.

Malla: Mysigt att få en kram när C vaknar Adam brukar vakna med skrik. INNAN han vaknar till så skriker han. Jättemysigt
  • MallaMojs

Mmm, jag kanske skulle skrivit att det gäller OM man plockar upp dom innan de börjar skrika Izabella kör den varianten, skriker i sömnen typ, och vaknar av det och skriker vidare, men ibland så kan Cornelia ligga å jollra lite...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Idag har Adam lugnt somnat in till ljudet av vår elvisp Härligt va!

• zynk

Grrrrrrrrrrr hade skrivit ett inlägg och så krånglar vår dator .

Vad skrev jag då... ja nåt om bajs och vätskemängd och bröst och kaffe Kan inte ha varit nåt viktigt .

Jag tror det blir en tidig kväll här.

• Idis 76

Kerpet: Jag bölar när jag ser en förlossning eller något som har med barn att göra.... barnhem och sånt, man är lite blödig *hmmmm*

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • MallaMojs

jam - du får baka ofta då Jag har hört om barn som lugnar ner sig till allt möjligt, men här har de just börjat bli lite rädda för mixern och dammsugaren och så... Jaja, allt för att det INTE ska se städat ut då

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Haha man får hitta utvägar för allt, städat eller en massa bullar Vi har numera elvispen i sovrummet!

MallaMojs skrev 2008-02-06 21:25:35 följande:
    jam - du får baka ofta då Jag har hört om barn som lugnar ner sig till allt möjligt, men här har de just börjat bli lite rädda för mixern och dammsugaren och så... Jaja, allt för att det INTE ska se städat ut då
  • Joyce

jam: Elvispen Jag menade inkl amning, men Erik ammar ju bara ca 10 min. Skönt att din man ska jobba hemmifrån!

appropå att gråta. Jag har precis börjat se om en av mina favoritserier (har missat lite avsnitt här och där så nu ser jag hela) - Love my way, och senaste avsnittet innehöll så mycket hemskheter som innefattade barn att jag stortjöt. På riktigt hulkade. Så brukar jag inte göra.

Har just lagt E lite tidigare än vanligt, han såg så trött ut. Så nu får vi se hur det här slutar.

Hoppas vi alla får sova riktigt mycket i natt

Svar på tråden visparnas tråd # 6