• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Kerpet1

Jag vill ha kaffe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mirren

Jag har aldrig kört babymassage då jag tänkt att C får kramar och fysisk beröring närhelst han vill ha - istället för vid speciella tillfällen .

• Joyce

När jag frågade jam om massage så menade jag i första hand för As mage (magknipsmassage) och inte för goset

Mirren: Ja lite dumt låter det ju onekligen. Vända om hem med den historen liksom då får man ju nästan skylla sig själv.

• Joyce

malla: Fattar att det är svårt att hinna med sånt lyx när man har två! Skönt att du fick vilmorgon idag

• Joyce
    Mirren skrev 2008-02-07 10:06:16 följande:
    Jag har aldrig kört babymassage då jag tänkt att C får kramar och fysisk beröring närhelst han vill ha - istället för vid speciella tillfällen .
    fast det ena utesluter väl inte det andra?
  • Kerpet1

Babymassagen har varit jättebra tycker jag... Dels så tycker Petter det är jätteskönt att bli insmörjd i olja och han blir så lugn... vilket har varit en bra rutin vid kvällsbadet, han lugnar ner sig och han förstår att nu är det kväll och snart ska jag sova, sen har jag kört det nån gång på dagen som en mysstund efter att han badat (nu badar han bara på kvällen)
    Sen kan faktiskt magen komma igång rejält om man märker att den är förstoppad...
    Man behöver ju inte köra hela kroppen varje gång.

Det har liksom inte varit en ersättning för mys här utan mer en extra grej...

• Kerpet1

Precis vad jag menade, tänk att jag måste skriva en uppsats när Joyce kan sammanfatta det med 8 ord!!!!

Joyce skrev 2008-02-07 10:25:00 följande:
    fast det ena utesluter väl inte det andra?
  • Kerpet1

Jag hade nog väntat kvar i förlossningens väntrumoch låtit min man åka och hämta journalen...
    Vilket pucko om man får uttrycka sig så...

Mirren skrev 2008-02-07 10:03:44 följande:
    helsingborg.expressen.se/nyheter/1.1035154/je...Är det någon mer än jag som tycker det är mystiskt att åka tillbaka och hämta förlossningsjournalen om man har värkar och tidigare fött i bilen på väg till sjukhuset?
  • jamis
    God morgon!

Joyce
    : Jag missade helt att du frågade mig om det. Men, ja, vi försöker att göra lite massage. Han gillar oftast inte skötbordet så det gäller att passa på när han är vaken och inte för mätt eller för hungrig och nöjd etc. Men när han är nöjd verkar han gilla det. Håller med om att det bara är en extra grej att använda sig av när man myser med sitt barn.

Skönt att ni haft en bra natt! Här vaknade A 2:30 efter 4 timmars sömn och ammade, somnade men så skulle dumma föräldrar byta blöja och då vaknade han och var vaken till 5 och grät vid bröstet, men jag gav mig inte så han fick ingen ersättning för jag visste ju att han ätit tillräckligt (2 överfulla bröst hade han tömt), så somnade han till slut. Jätteskönt!

Natten innan var en hård natt med jakt efter bröst så här sitter jag nu med blåmärke på vårtgården Min son är riktigt otålig
    Joyce skrev 2008-02-07 10:22:36 följande:
    När jag frågade jam om massage så menade jag i första hand för As mage (magknipsmassage) och inte för goset Mirren: Ja lite dumt låter det ju onekligen. Vända om hem med den historen liksom då får man ju nästan skylla sig själv.
  • jamis
    Joyce: hoppas verkligen det går bra för din syster! när man gått igenom det själv så vet man ju alla steg och hur skör processen är.

Tråkigt med din moster oxå. Är hon gammal? Det är så svårt att se när ens nära blir äldre och inte är sig lika längre.
Svar på tråden visparnas tråd # 6