• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • jamis

Apropå ert favvoämne - BAJS. När era var små, märkte ni att de hade ondare i mgan när de skulle bajsa eller var det ingen skillnad? Adam har bajsat 3 dar i rad och alla de dagarna hade han mycket gaser och magknip. Igår bajsade han inte och hade heller inte så mycket gaser och inget magknip. Så dumt för bajsa måste han ju - stackarn

• Mirren

Nej visst inte! Det menade jag inte. Babymassage verkar jättebra, bara att jag försöker att inte ha så många schemalagda saker eftersom det bara blir så att det inte passar bra just då.

Fast någonstans funderade jag på min föräldragrupp där en mamma hade en liten bebis som hon tyckte skulle skulle sova utan att bli omstoppad och kramad - samma människa var väldigt noga med babymassagen. Just då kändes det som att hon utgick väldigt mycket från sitt eget schema och väldigt lite för vad bebisen ville ha. Men, men ni får ge mig pisk om ni tycker jag är tjatig/dum/doserande/mästrande eller bara knäpp!

• zynk

Jasså nu är ni vakna minsann... när jag inte har tid . Läser och laddar för att skriva. A sover IGEN men måste snart väckas för vi ska på husvisning (inte vi som ska köpa).

• Kerpet1

Grunden för babymassage går ju ut på att man ALLTID börjar med ett "tecken" för att fråga eller se om barnet är intresserad av det, ibland kan det ju vara så att de inte är på humör, och då får man ju givetvis hoppa över...

Här blir det inget fika på ett tag... Petter har RS... misstänkte nästan det... Han blev ju bra från sin förra förkylning för två veckor sen och sen kom det tebax förra veckan... Men han är ju pigg o glad enligt läkaren så det är inte så farligt, vi ska dock inte va med andra bebisar på 10 dagar...

Kram

• Mirren

Stackars Petter! Kanske därför som han varit lite kinkig på sista tiden, först förkylning och sedan RS - och inte din fantastiska mat! (Vad sa Mr. P när han fick reda på det? gjorde han tillfredställande pudel?)
    Tråkigt att du och Petter inte kan komma och fika . Vi får stå ut i tio dagar, helt enkelt.

C är fortfarande snuvig. Jag tror vi blev smittade på en fest för ett tag sedan, goda vännerna tog med sin feberheta, hostande och snorande dotter. De sa att de var så glada att hon "orkade med att gå". Tjena!

• Joyce

jag lyckades ta mig ut på långpromenad idag. Har så svårt att ta mig ut och gå några längre sträckor om jag inte har ett mål med min promenad. Var även och hämtade ut ett paket - det var en jättefin liten minifleeceväst till Erik från hans moster.

• Joyce

jam: aj för blåmärken! Min moster är nyss fyllda 60.

Mirren: Visst är det irriterande när folk tänker så. Min svägerska tyckte att vi var löjliga som inte ville komma när de var barnvakt åt en hostig kusin. Hon sa att ingen fick ju ändå RS. Ja visst, eller hur? En annan störig grej är när folk tror att de är förskiktiga när de tar honom på händerna ist för i ansiktet. Som om de inte åker in i munnen efter 2 sek.

• Mamsen68

Åh vad ni skriver hinner ju inte med att läsa tillbaka allt.

Min data tid är numera begränsadFlört Björn är en kille som är överallt Förvånad och då menar jag ÖVERALLT.

Det är så himla roligt nu med honom för han härmar ALLT vi gör till pappas stora glädje.

Hostan sitter i fortfarande men det är bättre och ena framtanden har tittat fram nu väntar vi bara på den andra så vi får börja sova bättre igen.

ha det bra kram

Svar på tråden visparnas tråd # 6