• Kerpet1

visparnas tråd # 6

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden

• Svar på tråden visparnas tråd # 6
  • Idis 76

Fullt upp idag så jag skickar lite kramizar

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Lotass
    Svar på #831
    hehe, verkligen, förlossningsjournalen borde inte vara det viktigaste i det läget.

Kerpet: får se om jag orkar masa mig iväg ur den goda sömnens slummer och införskaffa lite hallonbladsthe.
    Det känns som om jag skulle kunna sova dygnet runt utom på natten fast då e jag oxå trött. Färdknäppen är ännu inga problem för sambon , men det startar inget för det
    Fick lite blödning för 2v sedan nu sedan har det varit lugnt. Knappt en sammandragning.

Magen har sjunkit en hel del nu, står fortfarande rakt ut och inget åt sidorna. Att passera möbler sidledes funkar inget bra . Vissa stirrar och gapar ohyfsat eller frågar om det är tvillingar eftersom jag är så STOR. De får mig att känna mig onormalt stor, när jag känner mig ganska slank (iaf frammifrån)

Ja, våra egna mammor påverkar helt klart en hel del.Det är väl bäst att få ta det för vad det är när det gäller våra mammor, huvudsaken att man för sörja igenom lite och lufta ur sig då och då, så känns det bättre ett tag till.

Malla: Ja det skall bli kul att komma på fika Skönt att ni börjar pigga på er.

Kramisar
  • Lotass

mamsen: Full fart och underhållning, då går dagarna fort. Hur länge skall du vara mammaledig?

Vi har suttit och pusslat hur vi skall göra med dagarna. Men jag skall vara hemma första året innan sambon tar över.

Förresten, finnns det ngn som vet var man kan hitta de där små mysiga transportabla nattbelysningarna (ej ficklampa )

• Mamsen68

Härligt Lotass att du snart blir mamma

Jag kommer börja jobba 1 maj men jobbar bara i två månader sen blir jag hemma igen till september

ha en bra kväll nu ska jag ut och ta en långpromenad.

• MallaMojs

Stackars Petter

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Morrisen

Hejsan allihopa!
    Tappade bort er och tråden och har inte läst tillbaka heller, odugliga människa.
    Hoppas allt är skapligt med er, ska läsa in mig lite och försöka hänga med.
    Här är allt bara bra med vår lilla Bea.
    Måste bara fråga om det är någon annan som har en bebis med jättespasm en liten stund in i insomnandet. Bea får värsta rycket och blir som en sprättbåge och börjar illskrika, lugnar sig dock ganska snabbt och brukar somna till ordentligt inom några minuter. Någon med lite erfarenheter som har en kommentar?

• Joyce

godmorgon tråden!
    Hur mår ni idag?

Morrisen: Hej igen,det var ett tag sen Nope inga såna ryck här.

Vad ska ni hitta på idag då? Det är ju rätt fint väder så jag funderar på om jag ska lyckas ta mig ut på promenad.
    I helgen börjar väl skidskytte-VM - Kul

• lilja71

Det blir sportlördag och sportsöndag i soffan, Joyce!

• Joyce

Lilja: Ja visst är det fantastiskt Hela 31 h sport på tv i helgen! hurra - I looove

• MallaMojs

Gooomorron - här är det ok, kidsen sover - en på balkongen och en i vår säng - skööönt efter en massa knöl å bök inatt (Izabella ÄR en mask ).

Hmm, sport? Ja, skidor kan jag titta på men jag är liiite anti för M kan sitta å titta på ALL sport dygnet runt... *suck*

På lördag ska vi till barnens morfar på middag - det är över en månad sedan vi sågs trots att han bara bor ett stenkast härifrån - han är så lat och har en ny tjej också (supertrevlig såklart!) och det tar mycket tid Hoppas på bättring !!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden visparnas tråd # 6