• Bevabus

Kustbevakarna

Sådär ja! Nu är snart kustbevakarna igång igen :D Jag sitter och väntar ivrigt på att ett av mina favoriprogram ska börja^^ Nu på torsdag närmare bestämt.

Har ni någon favoritperson i programmet?
    Har ni några övriga åsikter om programmet?

Personligen så älskar jag Nisse! Lite småkär i honom faktiskt xD Eller okej da, VÄLDIGT kär i honom...
    Jag tycker att han är charmig, söt, rolig och snygg som tusan.
    Men jag vet att det är en hel del som inte gillar honom heller ;)

Dessutom så gillar jag att se hur kustbevakarna jobbar. Alla känner till yrket men det är inte många som vet vad dom faktiskt gör hehe.

Så snacka på nu bara! Jag hör gärna andras åsikter!

• Svar på tråden Kustbevakarna
  • Bevabus

Läs tidigare inlägg så förstår du att vi är depserata haha näerå..skämt åsido.
    Allt handlade från början om mig och om att jag skulle skicka ett brev till Nisse och behövde hans address. SÅ ENKELT VAR DET. Sen utvecklades det till ett skämt om att vi var despereta.

fancydream skrev 2008-03-13 21:42:51 följande:
    sitter ni verkligen och kollar upp vart han bor och när han fyller år? :/ Verkar ju lite desperat.
  • Shalimar
    fancydream skrev 2008-03-13 21:42:51 följande:
    sitter ni verkligen och kollar upp vart han bor och när han fyller år? :/ Verkar ju lite desperat.
    Vi är nyfikna på hur gammal han är, för det har förekommit lite olika uppgifter....
  • Bevabus

VÄLDIGT olika uppgifter

Shalimar skrev 2008-03-13 21:50:32 följande:
    Vi är nyfikna på hur gammal han är, för det har förekommit lite olika uppgifter....
  • Shalimar
    Bevabus skrev 2008-03-13 21:25:36 följande:
    När man jobbar inom ett yrke där man tex. tar fast personer. Som kustbevakare eller polis så finns det ju en risk att en del personer kan bli lite sura på en ...hehe :PDå ska det inte vara lätt för dom att leta upp tex. Nisses adress eller telefonnummer.Så när man börjar jobba inom ett sådant yrke så blir man myndighetsförklarad och man finns inte i tex. telefonkatalogen eller på nätet.Därför det är så himla konstigt att Nisse finns där. OM det nu är ÄR han som vi ser fyller år i Augusti...kanske finns en till 29-årig Nils Sandström på Södermalm men det tvivlar jag på.
    Fast jag tror inte det heter myndighetsförklarad, mer att det är som en skyddad identitet.
    Jag tror inte det är något som man får automatiskt.
    Min pappa har jobbat som polis och han har inte haft skyddade uppgifter.
  • Bevabus

Det var det jag fick höra ifrån den här personen som känner Nisse i allafall...jag säger bara det jag har hört. Jag VET inte allt jag säger

Shalimar skrev 2008-03-13 21:54:07 följande:
    Fast jag tror inte det heter myndighetsförklarad, mer att det är som en skyddad identitet.Jag tror inte det är något som man får automatiskt.Min pappa har jobbat som polis och han har inte haft skyddade uppgifter.
  • mintchocolate
    Em00 skrev 2008-03-13 21:38:03 följande:
    är inte det nåt man fyller i själv?birthday..
    Nej, du lär också stå med.
    Tyvärr fungerar lagen så. Jag hade egentligen ingen lust att stå med.
  • mintchocolate
    Bevabus skrev 2008-03-13 21:40:15 följande:
    nä gud va hemskt med personen som dog på Birger Jarl
    Ja, jag vet, fruktansvärt! Tyckte det var lite dumt att filma de anhöriga faktiskt. Jag hade inte velat ha en kamera i nyllet i en sådan hemskt situation.
  • Bevabus

jag tror hon var i en sån chock att hon inte ens tänkte på kameran
    dom höll sig ju även på ett visst avstånd.

men det är ju även detta skälet som står till grund för varför det inte blir en fjärde säsong. vissa personer gillar inte att bli filmade under situationer som dessa. antingen att man är ledsen över nåt eller att man är på fyllan..

mintchocolate skrev 2008-03-13 22:04:42 följande:
    Ja, jag vet, fruktansvärt! Tyckte det var lite dumt att filma de anhöriga faktiskt. Jag hade inte velat ha en kamera i nyllet i en sådan hemskt situation.
  • Bevabus

*tihi* jag älskar dom där stunderna när Nisse sitter med någon eller några ur besättningen på båten och har uuuutråkigt :P Dom rolgiaste kommentarerna kommer ju alltid då
    Mia O skrev 2008-03-13 22:09:30 följande:

nisse o johan är för sköna....
Svar på tråden Kustbevakarna