• Bevabus

Kustbevakarna

Sådär ja! Nu är snart kustbevakarna igång igen :D Jag sitter och väntar ivrigt på att ett av mina favoriprogram ska börja^^ Nu på torsdag närmare bestämt.

Har ni någon favoritperson i programmet?
    Har ni några övriga åsikter om programmet?

Personligen så älskar jag Nisse! Lite småkär i honom faktiskt xD Eller okej da, VÄLDIGT kär i honom...
    Jag tycker att han är charmig, söt, rolig och snygg som tusan.
    Men jag vet att det är en hel del som inte gillar honom heller ;)

Dessutom så gillar jag att se hur kustbevakarna jobbar. Alla känner till yrket men det är inte många som vet vad dom faktiskt gör hehe.

Så snacka på nu bara! Jag hör gärna andras åsikter!

• Svar på tråden Kustbevakarna
  • Bevabus

Varför säger du så? Har du nå bättre information så vill jag gärna höra den?

Nej hon har inte varit polis förut. Jag tror inte kustbevakningen har fler uppgifter än polisen. Men tydligen så får dom tuffare utbildning. Men det beror väl även på vilken del av polisen och kustbevakningen man jobbar på.

Bong skrev 2008-03-07 13:36:57 följande:
    För att det var bland det dummaste jag har hört. Men personen som du känner som känner Nisse har kanske varit polis också?
  • mintchocolate

Kan man inte fråga saker på ett trevligt sätt?

Jag saknade också Nisse igår! Min pojkvän tycker också att det är roligare när han är med, så det har inte bara med hans utseende att göra.
    Hade velat se hur Nisse hanterade situationen med nisse och hur käääära de hade blivit i honom, hihi.
    Annars tyckte jag avsnittet var bra ändå!

• Bevabus

Precis, tycker jag med

Haha eller hur! Hans humor är ju såå skön...och han är verkligen förändrad sedan säsong 1 Som hans kollegor sa förut, han tänker innan han säger något, bemöter folk på ett annat sätt och så

mintchocolate skrev 2008-03-07 13:45:21 följande:
    Kan man inte fråga saker på ett trevligt sätt?Jag saknade också Nisse igår! Min pojkvän tycker också att det är roligare när han är med, så det har inte bara med hans utseende att göra. Hade velat se hur Nisse hanterade situationen med nisse och hur käääära de hade blivit i honom, hihi.Annars tyckte jag avsnittet var bra ändå!
  • Bong

Ja, har bättre information men känns inte som om jag behöver skriva det här. Tycker bara att det är dumt att gå ut med saker utan att ha det minsta belägg för det. No hard feelings.

Bevabus skrev 2008-03-07 13:38:39 följande:
    Varför säger du så? Har du nå bättre information så vill jag gärna höra den?Nej hon har inte varit polis förut. Jag tror inte kustbevakningen har fler uppgifter än polisen. Men tydligen så får dom tuffare utbildning. Men det beror väl även på vilken del av polisen och kustbevakningen man jobbar på.
  • Bevabus

Va? :S Men nu är du ju riktigt otrevlig! Jag skrev något som jag hade hört. Jag sa inte att "jag VET detta".
    Jag skrev "tydligen" i en hel del meningar.
    Varför är du så otrevlig för??

Bong skrev 2008-03-07 13:57:38 följande:
    Ja, har bättre information men känns inte som om jag behöver skriva det här. Tycker bara att det är dumt att gå ut med saker utan att ha det minsta belägg för det. No hard feelings.
  • mintchocolate
    Bong skrev 2008-03-07 13:57:38 följande:
    Om du nu har bättre information så kan det ju vara bra att framföra den, annars kan man inte gå in och anklaga andra för falska uppgifter.
  • mintchocolate
    Bevabus skrev 2008-03-07 13:46:51 följande:
    Precis, tycker jag med Haha eller hur! Hans humor är ju såå skön...och han är verkligen förändrad sedan säsong 1 Som hans kollegor sa förut, han tänker innan han säger något, bemöter folk på ett annat sätt och så
    Jag såg aldrig säsong 1. (tyvärr) Men både pojkvännen och jag kommer ihåg när han hade brat-frisyr
    Vi hade bara sett lite sporadiskt då, typ reklam för det eller något. Så vi skrattade verkligen när en kille kallade honom brat och han blev sur, haha.
    Så han har varit dryg innan? Härligt att han har förändrats, för han är så oerhört duktig på behandla människor på rätt sätt.
  • Bong

Precis som Beverly skrev för ett par sidor sedan: ibland varken kan eller vill man berätta allt man vet. Har aldrig anklagat nån, och jag ber om ursäkt om det uppfattats så, men man måste väl få reagera om man tycker att nån skriver nåt som är helt åt skogen?

mintchocolate skrev 2008-03-07 14:02:46 följande:
    Om du nu har bättre information så kan det ju vara bra att framföra den, annars kan man inte gå in och anklaga andra för falska uppgifter.
  • mintchocolate
    Bong skrev 2008-03-07 14:20:33 följande:
    Precis som Beverly skrev för ett par sidor sedan: ibland varken kan eller vill man berätta allt man vet. Har aldrig anklagat nån, och jag ber om ursäkt om det uppfattats så, men man måste väl få reagera om man tycker att nån skriver nåt som är helt åt skogen?
    Men måste man gå in och vara otrevlig? Det finns ju olika sätt att uttrycka sin reaktion på.
    ast nu ber du ju om ursäkt över att det uppfattades som anklagande och det är ju bra
  • Bevabus

håller helt med dig.
    men du verkade komma emot oss rätt hårt..därför vi reagerade.
    tack för ursäkten i allafall nu glömmer vi det här

Bong skrev 2008-03-07 14:20:33 följande:
Svar på tråden Kustbevakarna