Svar på #158
TTOO skrev 2008-02-05 17:05:21 följande:
Är det bara jag som nu drar en parallell till mitt inlägg som ungefär löd "Hur ska djuren kunna veta att de har det dåligt?".Så, precis just här vann jag den här debatten. Alla vet det, och diskussionen är ö
ver.Tråkigt att ni skulle gå i fällan, helt själva också.
Vem har sagt något om att katterna har det dåligt??? En katt lider inte av att vara kastrerad (om man nu utför kastreringen på rätt sätt). En katt lider inte av att vara inomhus om den aktiveras.
En räv lider av att bo på (i bästa fall) 1 kvm yta gallerbur. En hund lider av att flås levande. En mink lider av att bo instängd på miniyta utan möjlighet till vattendrag och annat som minkens instinkter säger att den behöver. Alla djur som hålls instängda för "uppfödning" av päls lider av att inte aktiveras, de blir ju fullkomligt apatiska om de lever så länge vill säga. En räv uppskattar inte att få elstöt i rumpan.
En katt är tam. Katter har varit domesticerade i flera tusen år. Ingen har väl ett lodjur i lägenheten tror jag.
Om det nu är så mycket viktigare för dig att du ska "vinna" än att inse att vi faktiskt inte behöver vara grymma mot djur, att vi inte behöver päls för att hålla oss varma så är det väl inte mycket att diskutera. Antingen vill du provocera folk eller så lider du fullständig brist på empati. Vilket som av de två möjligheterna tillsammans med sättet du uttrycker dig på tyder på en "diskussionsnivå" som jag inte vill sänka mig till. Det är faktiskt inte upp till dig att bestämma när diskussionen är över, däremot får du fritt bestämma när du vill dra dig ur.
"Så, precis just här vann jag den här debatten. Alla vet det, och diskussionen är ö
ver.Tråkigt att ni skulle gå i fällan, helt själva också" - Ungefär som dagisbarn "Haha min pappa är starkare än din."