Disan skrev 2008-02-10 19:42:58 följande:
Jag undrar om TS inte har ngt alls som kommer från djuren, typ skinn på skorna, skinnskärp etc... Duntäcke kanske? Eller är det okej att bära djur om man ändå skall snaska på deras smaskiga muskler..?Själv har jag en fårskinns- och pälskappa som jag nästan aldrig använder eftersom den är så varm och Sverige inte alls så kallt nu för tiden. Inte mår jag dåligt för det! Däremot blir jag äcklad när jag äter köttbitar, med tanke på vad det är för ngt... Hu!
Den som helt lyckas med att undvika köpa/använda något alls som kommer från något djur, kan ju kalla sig vegan. Det framgår ju inte av TS om hon (förmodar att Låtten är en hon) är vegan eller ej.
(Tycker det är ett beundransvärt, men svårt jobb att lära sig allt man behöver veta för att kunna leva 100% djurfritt.
Dock Inte Mindre Eftersträvansvärt.)
Till och med veganer, som jag har förstått det, säger väl att vad de gör är att Sträva Efter, att vara helt djurfria. Dvs. mat, päls, skinn, ull, dun, you name it.....
Själv har jag svårigheter att förstå de många köttätare som säger som du, att när de tänker på vad det är de äter - tycker de att det är hemskt.
MEN, ändå vill de inte sluta med det. Vill fortsätta blunda för vad det ÄR de egentligen äter av, och lura sig själv och sina barn. (Lite OT här, ursäkta det..)