• Lindchen

Dyrt att äta nyttigt!

Vi är en familj på två vuxna, två barn och en katt. Vi sätter av 4000:- varje månad till mat, hygien och hushåll.

Har länge försökt att äta nyttigt, dvs mycket sallad och grönsaker, bra kött och inga hel- eller halvfabrikat, men det är så dyrt! 4000:- räcker knappt till per månad.

Hur gör ni andra?

Ps. Ska kanske tillägga att vi har blöjbarn och att lilkillen äter några burkar mat i veckan...

• Svar på tråden Dyrt att äta nyttigt!
  • Arga Klara

rött och guld skrev 2008-02-03 22:48:07 följande:

vad har du fått en femtedel ifrån?
    Billig köttfärs innehåller 20% fett.
  • rött och guld
    josefsmamma skrev 2008-02-03 22:49:44 följande:
    men hur ska man kunna diskutera med dig om du svarar på något annat än det man frågar utan att säga VAD det är du svarar på? Om jag ställer en specifik fråga till dig så kan du väl inte svarqa något annat? var är logiken i det?och enligt din blogg så verkade det inte vara oxfile som stod på veckans meny direkt...
    följ bloggen så kommer du få se..
  • Bästa jag

rött och guld skrev 2008-02-03 22:47:21 följande:

ni kanske gjorde det men inte jag.äter väldigt lite köttfärs just nu.nu är det mest karrekotletter,kyckling,fläskfile,o xfile,kotletter,lövbiff.
    Äter inte du bara 4 epler hver dag då?
  • rött och guld
    josefsmamma skrev 2008-02-03 22:52:11 följande:
    20% är en femtedel.
    åh, jag är trött...
  • rött och guld
    Arga Klara skrev 2008-02-03 22:52:12 följande:
    rött och guld skrev 2008-02-03 22:48:07 följande:
    Billig köttfärs innehåller 20% fett.
    jaha, och bra köttfärs innehåller vaddå?(i fetthalt?)
  • Butterscotch

Stackars TS som inte får så många vettiga svar på sina frågor. Mitt bästa tips för att hålla nere kostnaderna är att planera ordentligt - gör veckomenyer och håll er till dem - det brukar hjälpa en bit på vägen. Hoppas att ni får ihop det!

Men tack till er andra för underhållningen, det är alltid lite skojigt att läsa trådar där vissa FL-medlemmar huserar

• Mia83

rött och guld skrev 2008-02-03 22:50:27 följande:

stackars dig som har snöat in på att allt ska vara nyttigt, måste bli dyrt...idag åt vi en fettdrypande pizza var med massor utav kebabkött och bacon ,ost och skinka.
    Kul för dig att du väljer att spara några kronor i stället för att ta hand om din kropp och leva hälsosamt.
    Vissa av oss andra väljer dock att investera i våra kroppar.
  • Bästa jag

rött och guld skrev 2008-02-03 22:50:27 följande:

stackars dig som har snöat in på att allt ska vara nyttigt, måste bli dyrt...idag åt vi en fettdrypande pizza var med massor utav kebabkött och bacon ,ost och skinka.
    Så nästa gang din sambo skal äta blir vel då på..... onsdag?
  • rött och guld

Bästa jag skrev 2008-02-03 22:52:52 följande:

rött och guld skrev 2008-02-03 22:47:21 följande:
    Äter inte du bara 4 epler hver dag då?
    va? nej jag skrev att jag åt endast 4 äpplen vissa dagar och klarde mig på det.det va när jag bantade.
  • Arga Klara

rött och guld skrev 2008-02-03 22:53:39 följande:

jaha, och bra köttfärs innehåller vaddå?(i fetthalt?)
    Högst 10%. Är det älgfärs så brukar det vara mindre.
Svar på tråden Dyrt att äta nyttigt!