Varför köper du märkeskläder?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
hehe, ja man vet ju aldrig vad man får för en vilding! ;)
ok, jag antar att det är väldigt olika vad man anser vara "väldigt mycket pengar". just nu lever vi på ett studielån och mammapenning och vi både skänker pengar till organisationer, sparar pengar till vår dotter, har ett sparkonto, äger en bil och äter bra och hälsosam mat.
Jag köper helst ekologiska och gärna rättvisemärkta kläder(om det finns). Det slinker i mellan ett och annat klädesplagg också, främst för att utbudet fortfarande är lite begränsat. Jag tycker det känns väldigt bra när man vet att arbetarna har goda arbetsvillkor och skälig lön och att miljön smutsas ner så lite som möjligt.
Att köpa märkeskläder för sakens skull har jag aldrig förstått mig på, jag är inte mycket för statusprylar.
jag försöker också handla rättvisemärkta och ekologiska kläder, men många gånger blir det också begagnat.
så är det, var man anser sig behöva är väldigt olika ...
För många tror jag faktiskt att priset avgör om det är "snyggt" eller inte :)