Varför köper du märkeskläder?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Just detta med jeans är ett dåligt exempel- märkesjeans är så behandlade med stentvättar att de sällan håller i flera säsonger. Min pappas jeans som han köper på MAXI håller i åratal och han har 3par som han skiftar mellan..DE håller men vilka här i tråden tar på sig ett par blåjeans från maxi?
personligen så förstår jag VERKLIGEN inte varför man mår bättre av en tröja för 700 spänn än en för 50 spänn. huvudsaken är väl att man gillar det man köpt? dessutom förstår jag inte varför dessa pengar kunde spenderats "bättre", till exempel genom ett sparande till sitt barn eller välgörenhet.
jennie ellie skrev 2008-02-09 23:18:44 följande:
Vad är det som säger att det är bättre med att köpa billiga kläder? Varför ska jag uppfostra mitt barn till att endast handla billiga kläder när ingen annan i familjen gör det?
jennie ellie skrev 2008-02-09 23:20:06 följande:
jennie ellie skrev 2008-02-09 23:18:44 följande:
Jag skulle aldrig kunna njuta av att sätta på mig en tröja som kostade 7000:-! Skulle må dåligt av tanken hur mycket annat jag kunnat göra för dom pengarna, t ex en resa till London i en vecka (lider av absintensbesvär över att jag inte vart där på 4 år
).
Jag lägger inte ut pengar på kläder för att jag:
1. Inte har råd
2. Inte har intresset
3. Har kläder så det räcker. Köper bara nytt när jag behöver det alt när jag har råd. Brukar köpa kankse 3-4 gånger om året och då för kankse 500:- per gång. Känner mig "lyxig" då. Sen beror det ju på vad man har för inkomst och så. Får jag ett jobb nån gång och en inkomst kommer jag ju lättare kunna spendera pengar på mig själv. Och kanske öka mina inköp till 6 gånger om året iaf, och kankse nån hundring mer per gång.
Önskar att jag hade råd att handla mer. Men hade jag 7000:- för att handla kläder för skulle jag hellre köpa 12-13 plagg än en tröja för det priset ![]()
om man har råd, innebär det då att man kan ifrånsäga sig all moral och handla för att man kan? personligen så skulle jag ALDRIG lägga så mycket pengar på ett plagg som kan användas i en månad eller två när de pengarna kan räcka så mycket längre och kanske till och med förbättra livet för någon annan ...
jennie ellie skrev 2008-02-09 23:20:06 följande: