• devega

Varför köper du märkeskläder?

Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?

• Svar på tråden Varför köper du märkeskläder?
  • MonicaH
    iolanthe skrev 2008-02-12 21:04:44 följande:
    Höst06,Håller delvis med dig. Och alla kläder har ju ett märke, även hm är ju ett märke. Men POP är ju ett ställe där var och varannan handlar på, inte direkt jämförbart med Burberry och Gucci. Har ännu inte stött på nån som blir upprörd av att barnen har kläder från POP.
    Blir bara lite irriterad när man förstör status på märkeskläder genom att påstå att pop är märkes, det är ju en butik som HM! Även HM är större än pop, de har egna designers och kläderna utomlands kan vara dyra. (HENNES O MAURITZ
  • MonicaH
    iolanthe skrev 2008-02-12 21:04:44 följande:
    Höst06,Håller delvis med dig. Och alla kläder har ju ett märke, även hm är ju ett märke. Men POP är ju ett ställe där var och varannan handlar på, inte direkt jämförbart med Burberry och Gucci. Har ännu inte stött på nån som blir upprörd av att barnen har kläder från POP.
    Blir bara lite irriterad när man förstör status på märkeskläder genom att påstå att pop är märkes, det är ju en butik som HM! Även HM är större än pop, de har egna designers och kläderna utomlands kan vara dyra. (HENNES O MAURITZ
  • iolanthe
    MonicaH skrev 2008-02-12 21:16:57 följande:
    Men jag skrev att jag tycker att POP INTE är märkes, inte att det är. Men som höst06 påpekade så kanske det är det för någon. Så istället för att diskutera märke så borde vi kanske diskutera kläder i en viss prisklass istället för att undvika missförstånd.
  • iolanthe

Och köper man dyra kläder bara för att det ger status kanske man ska ta och satsa dom pengarna och gå till en bra psykolog istället och förbättra sitt självförtroende.

• yubaba

Nu har debatten slocknat sig....vi upprepar samma sak nu. huvudsaken ar att vi har varan asikter och vi koper vad vi kan och tycker/kanner ar bast for oss och varan barn. For manga sa ar det pop,H&M osv...sen finns det vi andra som gillar marketsklader och tycker det ar normalt och roligt.
    Jag vill tillagga att om det finns nagon som sliter och har sig, en ensam mamma som forsoker gora allt hon kan for barnen och vill sa garna kopa fina klader eller nagon marketsklader sa fa du ej kanna dig illa om du inte kan kopa marketsklader just nu. Der ar ju trotts allt bara klader.

• yubaba

OBS: men visst ar det roligt och sa lange jag kan och ha rad med det sa kommer jag at fortsatta att kopa marketsklader och designade vaskor,skor och smink!

• Trebarnschock

Jag köper nästan bara märkeskläder men tror uinte jag lägger ut mer för mina barns kläder än de som köper bara HM. Om man är lite köpsmart kan man köpa vad man vill.

• neoaliya

Köper märkesklder (gant, ralph lauren, DKNY osv) till mina barn så fort jag får möjlighet. I Våran stad finns det inte till barn (luleå) så så fort jag åker dit det finns så handlar jag. Varför? Därför att jag tycker dom är fina, bra kvalité, kul att ha nåt som inte alla andra har.

• neoaliya

Utöver detta så handlar jag väldigt mkt på nätet och då danska kläder, sen jobbar jag lite extra på pop så har mkt kläder därifrån. Alla har vi ju våra laster och min är shoppa barnkläder

• yubaba

ja, det ar ju valdigt kult att kopa barnklader finns sa mycket....olika farger och varianter. Man gar ut och tanker jag ska bara handla sim byxor sa ser man nagot gulligt eller sott. Kommer hem med mer an man hadde planerat att kopa!!! Roligt tycker jag. Dem kommer jamt ut med nagot nytt. just nu sa letar jag efter pyjamas.

• principesa
    Sundance76 skrev 2008-02-09 23:27:56 följande:
    bebe längtan skrev 2008-02-09 23:22:13 följande:
    Nu är jag ju kille, men jag misstänker att man kan ha den väskan precis så länge att man hinner tröttna på den och vill ha en ny. Antagligen hade man tröttnat på den dyra väskan också och skulle vilja ha en ny.
    Ey. Mina dyra märkesväskor tröttnar jag inte på! Jag köpte en louis Vuitton väskan för ett par år sen. Den åldras med mig och jag tröttnar aldrig! Jag känner många äldre damer som har haft sina väskor upp mot 40 år! Hellre lägger jag ut några tusen på en väska som håller många många år än köper massa billiga plastväskor som slängs efter ett tag. Nä! Kvalitet ska det vara.
  • yubaba
    principesa skrev 2008-03-08 16:44:19 följande:
    Ey. Mina dyra märkesväskor tröttnar jag inte på! Jag köpte en louis Vuitton väskan för ett par år sen. Den åldras med mig och jag tröttnar aldrig! Jag känner många äldre damer som har haft sina väskor upp mot 40 år! Hellre lägger jag ut några tusen på en väska som håller många många år än köper massa billiga plastväskor som slängs efter ett tag. Nä! Kvalitet ska det vara.
    Precis....det ar battra att investera i en dyr fin vaska som ar gjord av bra kvalitet an att kopa fullt med billiga vaskor..haller jag fullstandigt med! Har hort att designade vaskor gar upp i vardet. En Gucci aller Chanel vaska kommer att vara vart begangade dubbelt sa mycket om 10 ar.
    Jag sjalv har typ 10 vaskor som ar Chanel,Dior,Cartier och Prada. alskar dem alltsa. Vill hellre vanta en lang mellan att kopa en bra dyr vaska an att ga och kopa en ny billig vaska varje !
    Tank nar nogon gar och koper en billig vaska for 500 kr varje vecka om du multiplisera det med 10 veckor eller 100 veckor sa kunde du ha sparat pengarna till att kopa en ordentlig fin vaska som har ett varde till sig, an att slosa bort sa mycket pengar pa nogot som kommer att ga i sonder som ingen kanner till. Atminstonde kan se vad dina pengar har gatt till nar jag ser din fina Louis Vuitton vaska!
  • Bebbe2006

POP har så fula kläder att jag inte skulle vilja ha skiten gratis. Har fortfarande kvar erbjuandet från BB där jag får typ 50% på en body, men jag hittar aldrig någon body där som jag skulle vilja ha. H&M har mycket snyggare saker än POP.

Mina ungar har mest Ralph lauren och Tommy Hilfiger. Även den del GAP och Levi's. Amerikanska märken, mao.

• yubaba

Det har sa konstigt med mig alltsa....jag ar en san typ som att allt MASTE vara designade klader som Ralph Lauren, Baby Dior osv...men eftersom jag bor i USA sa vill jag ha nagra klader fran H&M for att det ar fran Sverige....sedan tycker jag om Alfons Aberg klader! Ar det for att jag har en typ turist kanlsa for att jag bor i USA och har inte varit hemma i Sverige pa ett jatte lange! Och att klader fran normala billiga H&M ar kult att ha och fa???
    Alla mina grejor ar markets grejor allt fran nappen,flaskan,smink,klader,vaskor,skor mm...men ett undantag ar H&M (haha) konstigt.

• principesa
    yubaba skrev 2008-03-09 23:55:26 följande:
    Precis....det ar battra att investera i en dyr fin vaska som ar gjord av bra kvalitet an att kopa fullt med billiga vaskor..haller jag fullstandigt med! Har hort att designade vaskor gar upp i vardet. En Gucci aller Chanel vaska kommer att vara vart begangade dubbelt sa mycket om 10 ar.Jag sjalv har typ 10 vaskor som ar Chanel,Dior,Cartier och Prada. alskar dem alltsa. Vill hellre vanta en lang mellan att kopa en bra dyr vaska an att ga och kopa en ny billig vaska varje !Tank nar nogon gar och koper en billig vaska for 500 kr varje vecka om du multiplisera det med 10 veckor eller 100 veckor sa kunde du ha sparat pengarna till att kopa en ordentlig fin vaska som har ett varde till sig, an att slosa bort sa mycket pengar pa nogot som kommer att ga i sonder som ingen kanner till. Atminstonde kan se vad dina pengar har gatt till nar jag ser din fina Louis Vuitton vaska!
    Precis. Blir så less på alla som klagar hela tiden. Har man råd så varför inte unna sig kvalitet och snygga saker :) Ska definitivt köpa en lit burberry sparkdräkt till bebisen i magen. Det får bli mitt premiärköp till bebisen i magen.
Svar på tråden Varför köper du märkeskläder?