Varför köper du märkeskläder?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
nu måste jag tyvärr gå och lägga mig, men fortsätt gärna debatten. det är väldigt intressant och kul att höra vad ni alla har för åsikter och tankar.
jag köper både och...det jag tycker är fint helt enkelt
vissa märkeskläder tycker jag är fina helt enkelt men kopiorna som finns på lindex kan vara minst lika fina
Jag tycker det finns så fula barnkläder på kappahl och lindex. Skulle aldrig handla till mig själv där heller, tycker de har så konstiga former på kläderna samt att de har så stora storlekar.
Har handlat mest på H&M nu till bebisarna. Får se hur det blir när man ska börja handla lite mer riktiga kläder åt dem.
Devega: Nej, du är inte den enda. Jag förstår hur du tänker, och håller med i alla dina inlägg. Jag älskar second hand och principen om återanvändning vad gäller det mesta i mitt liv, kläder, möbler etc.
Kläder är ett intresse för mig också, då jag jobbar med textil, men jag syr hellre mina kläder själv, eller som sagt, köper second hand än köper dyra kläder, även till mina barn.
Har sett en del inslag på tv där man frågat folk på gatorna vad de tror att olika produkter kostar. I de flesta fallen kunde personerna inte se skillnad på "märkesprylarna" och billighetskopiorna. Ändå var det flera av dessa personer som var typiska märkessnobbar!
Lima: Ja, det är det ultimata! Att fynda snygga second handtyger!
Vad menas med märkeskläder för barn, är det typ pop?? Eller är det dior, gucci och liknande?
Själv handlar jag mycket katvig och pop till min son. Vet inte om det räknas som märkeskläder men iaf. Tycker det är ett tråkigt utbud på H&M, kappahl etc. Jag vill inte ha döskallar, monstertryck och typiska "kill"-kläder till min son. Jag sponsrar hellre affärer med ett mer könsneutralt barnmode. Sen tycker jag även att det är viktigt i vårat samhälle att man gynnar de små klädföretagen så de kan växa. Dessutom är flera av de danska barnklädesmärkena tex. katvig öko-tex certifierade. Dvs utan skadliga tillsatser och det gynnar i sin tur våran miljö. Förutom det finns det även ett bra andrahandsvärde på märkeskläder, vilket även det gynnar miljön.
Så bara för man inte handlar billiga barnkläder hos de stora miljardindustrierna behöver det inte betyda att man inte bryr sig om miljön och vill uppnå någon slags status.
Vad kul att höra att det finns likasinnade! Jag är jättesugen på att börja sy egna barnkläder. Har massa tyg jag fyndat secondhand och på rea som ligger och väntar ...