Varför köper du märkeskläder?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Nu skrev jag 7000 och det går inte att jämföra med en för 50 kr. Väklgörenhet?.... Givetvis har barnet ett fondspar redan som det sparas på varje månad. Bättre för vem då? Är det sätt som du spenderar på rätt enligt dig och det som jag gör fel?
jag köper det för att jag gillar att mina barn har annorlunda kläder jämfört med dom flesta andra, nu handlar jag inte BARA tec mini rodini,molo,kavig,småfol osv.. kan lika gärna handla tex rabdino kläder...
Jag gör det för att jag tycker det är roligt, jag har råd med det, och för att barnen fortfarande är såpass små, sen när dom närmar sig 10-åldern så får jag se upp men den dagen den sorgen... skulle det knipa så får jag väll fortsätta köpa märkeskläder, men min barn skall få lära sig att det är INTE gratis... dom ska inte bara få allt dom pekar på...
Jag tycker polarn & pyret är jätte dyrt, köper det bara på rea isåfall, så tom det är för dyrt för mig.
Dottern har mest kläder från lindex och typ alla mina kläder kommer från h&m. Okej jag skulle ha råd med lite dyrare saker men ser inte en anledning i världen för att köpa svindyra barnkläder som skitas ner och förstörs och som hon ändå växer ur på några månader.
Och eftersom jag ledsnar på alla mina kläder rätt så fort så är det inte värt att spendera hur mkt som helst på sånt.
Är det inte en väldigt konstig sak att undra varför någon INTE mår bättre av att ha en tröja som kostar 7000 på sig? Är priset det intressanta?
bebe längtan skrev 2008-02-09 23:22:13 följande:
jag menar inte att jag har rätt, men jag tycker verkligen att det behövs en debatt. eftersom jag personligen ser att det finns ett värde utanför min egen familj och att jag genom min köpkraft och rikedom kan påverka andra människors liv så tycker jag att det är viktigare att lära mina barn att värna om andra människor än att bära dyra kläder ...
jennie ellie skrev 2008-02-09 23:24:28 följande: