Varför köper du märkeskläder?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Ja absolut! Märkeskläder har det blivit från bl.a Australien, men även ibland från t.ex. InterSport.
Som du säger så kan man fynda i vilken affär som helst.
Det som är skönt tycker jag är möjligheten att kunna köpa lite dyrare kläder, att unna sej lyx
Vad ska man räkna som märkeskläder egentligen? är en jacka för 500 en märkesjacka, eller en jacka för tusen osv?
tex ett par jeans på h&m 250kr, ett par jeans från molo 500kr, ett par jeans från prappy 899kr eller ett par från diesel för 1195kr...
anses det som att enbart jeansen från diesel är märkesplagg? eller räknas inte dom heller som märkesplagg?
vart går den osynliga gränsen? *kul att veta*
Alexandra: Det undrar jag åxå!!! Men det är ju knappast priset som är avgörande...
nej men i regel så är det ju priset som avgör har jag märkt...
Ja, tyvärr är det ju så, ju dyrare desto bättre... Eller inte!
Men så är det när det gäller allt! Tycker det råder väldigt stor hysteri överallt när det gäller barn. Ganska skrämmande att det är sådant elittänkade med ens egetbarn - OBS! Helgonförklarar mej absolut inte!!!
förstår vad du menar ![]()
Men det blir ju inte värre just med barnen, köper hela familjen dyra klädmärken så börjar man ju inte handla på Lindex bara för att man får barn utan fortsätter handla de märken man brukar även till barnen knappast något kostigt med det.
Jennie: Nej det är sant. Men sedan finns det ju många som alltid har varit och handlat på Lindex, HM, Gina Tricot, m.fl. och helt plötsligt så duger inte sådana kläder till barnen...
Sen finns det ju sånna som jag som innan jag fick barn snabbt deklarerade att ajg minnsann inte behövde ha en ny vagn till mitt barn. När han sedan föddes så dög det minsann inte med vad som helst
Skäms lite över mej själv! För inte mår Melvin bättre av att åka i en vagn från -06 än en från -03... ?