• devega

Varför köper du märkeskläder?

Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?

• Svar på tråden Varför köper du märkeskläder?
  • MonicaH

jennie ellie skrev 2008-02-12 14:03:39 följande:

Men det blir ju inte värre just med barnen, köper hela familjen dyra klädmärken så börjar man ju inte handla på Lindex bara för att man får barn utan fortsätter handla de märken man brukar även till barnen knappast något kostigt med det.
    Jag la av att handla märkesaker när jag fick barn.... Även om jag har råd, så känns det dumt... Jag vill hellre kunna spara pengar till Ebbas körkort osv, och skaffa ett ordentligt hem till henne.
  • MonicaH
    Flamma skrev 2008-02-12 14:06:48 följande:
    Jennie: Nej det är sant. Men sedan finns det ju många som alltid har varit och handlat på Lindex, HM, Gina Tricot, m.fl. och helt plötsligt så duger inte sådana kläder till barnen... Sen finns det ju sånna som jag som innan jag fick barn snabbt deklarerade att ajg minnsann inte behövde ha en ny vagn till mitt barn. När han sedan föddes så dög det minsann inte med vad som helst Skäms lite över mej själv! För inte mår Melvin bättre av att åka i en vagn från -06 än en från -03... ?
    Jag köpte en billig vagn, men bytte snabbare till en nyare Vet inte varför, men jag ville vara stolt över vagnen och tycka om den, det är viktigt med vagnar... De ska ju användas i några år
  • MonicaH
    Flamma skrev 2008-02-12 14:06:48 följande:
    Jennie: Nej det är sant. Men sedan finns det ju många som alltid har varit och handlat på Lindex, HM, Gina Tricot, m.fl. och helt plötsligt så duger inte sådana kläder till barnen... Sen finns det ju sånna som jag som innan jag fick barn snabbt deklarerade att ajg minnsann inte behövde ha en ny vagn till mitt barn. När han sedan föddes så dög det minsann inte med vad som helst Skäms lite över mej själv! För inte mår Melvin bättre av att åka i en vagn från -06 än en från -03... ?
    Jag köpte en billig vagn, men bytte snabbte till en nyare Vet inte varför, men jag ville vara stolt över vagnen och tycka om den, det är viktigt med vagnar... De ska ju användas i några år
  • jennie ellie

Men som du säkert vet så finns det de som kan göra både och..

MonicaH skrev 2008-02-12 14:51:24 följande:
    Jag la av att handla märkesaker när jag fick barn.... Även om jag har råd, så känns det dumt... Jag vill hellre kunna spara pengar till Ebbas körkort osv, och skaffa ett ordentligt hem till henne.
  • jennie ellie

MonicaH skrev 2008-02-12 14:51:24 följande:
  • MonicaH

jennie ellie skrev 2008-02-12 14:57:58 följande:

tYCKER DET ÄR FEL OCH LITE PATETISKT ATT säga att vanliga butikskedjor är märkeskläder för att höja status epeciellt på sina barn... Har heller aldrig förstått varför barn ska klä sig i dyra kläder för att visas upp. Låt barn vara barn. Det kommer ändå en tid i tonåren barnen tjatar om dyra kläder
  • MonicaH

Du kan ju alltid gå in på Burberrys sida och jämföra med polarn och pyret, vars kläder säljs överallt... Ska du köpa en Burberry tröja av en designers kan du få betala minst 30000... Där ligger skillnad mellan märkes och kedjor...
  • MonicaH

Du kan ju alltid gå in på Burberrys sida och jämföra med polarn och pyret, vars kläder säljs överallt... Ska du köpa en Burberry tröja av en designers kan du få betala minst 30000... Där ligger skillnad mellan märkes och kedjor...
  • Alexiaa

Det där med defination av märkeskläder är lite svårt...men jag hör vissa som tycker Polarn och pyret är märkeskläder och det förstår jag inte riktigt! Det är väl ganska vanliga kläder.

Riktiga märkeskläder för mig är de som har Haute Couture kläder helt enkelt, kläder som det ligger mer design bakom.
    Versace, Oscar de la renta, Diane von furstenberg, Armani och Roland Mouret det e märeskläder för mig iaf...

Svar på tråden Varför köper du märkeskläder?