Varför köper du märkeskläder?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Jag vill skapa en debatt i ämnet och undrar varför du/ni väljer att köpa märkeskläder till ditt/dina barn?
Citerade du mig av misstag? För jag kallar inte HM, pop och liknande som märkeskläder
jennie ellie skrev 2008-02-12 16:08:05 följande:
Nej, hjälp.. totalt motsatsen.
Det verkar vara rätt vanlig på fl att folk betraktar POP som märkeskläder. Visst är dom dyrare än HM, men tycker inte det är märkeskläder för det. Jag har köpt en del L&B och Me&I till dottern, och visst är det lite dyrare kläder, men inte märkes.
Men jag kan förstå att för de som alltid köper begangnat och får ärvt mm tycker att det känns både dyrt och exklusivt att köpa något från POP någon gång. Allt är ju relativt...
Men jag kan förstå att för de som alltid köper begangnat och får ärvt mm tycker att det känns både dyrt och exklusivt att köpa något från POP någon gång. Allt är ju relativt...
Glömde svara på TS. Jag köper inte märkeskläder, dyraste i dotterns garderob är några plagg L&B och Me&I, men mest av HM och Lindex.
Men det är ju upp till var och en vad man väljer att köpa till sina barn. Inget fel med att fråga varför, men såna här trådar brukar urarta och dom som köper dyra kläder måste försvara sig, vilket är trist tycker jag.
Har man råd och vill handla så varför inte?
Jag tycker att bemärkelsen "märkeskläder2 är upp till var och en att bedöma vad det är.
För mig är Finger In The Nose, TheBRAND, MiniRodini och Molo tex märkeskläder. Pga att jag tycker de är suveräna och snygga kläder är det mestadels det pojkarnas garderober är fyllda med.
För andra kanske POP är det osv.
Jag köper kläder som jag vet håller bra kvalité, har bra passform och som jag och sonen gillar. Har ingenting med att göra att jag vill skryta eller visa status.
Vill oxå påpeka att även om vi inte är höginkomsttagare, utan säkert vad ni skulle kalla en vanlig Svensson, så bor vi fint, har två nyare bilar och sparar en rejäl slant till våra barn varje månad.
Höst06,
Håller delvis med dig. Och alla kläder har ju ett märke, även hm är ju ett märke. Men POP är ju ett ställe där var och varannan handlar på, inte direkt jämförbart med Burberry och Gucci. Har ännu inte stött på nån som blir upprörd av att barnen har kläder från POP.