• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • aldenbo

hej. nu kanske man kan få vaa med här på riktigt

Blåbärspaj: Nina 22 med Saga född 20 nov
    November2007: Malin 24 med en Milla född 22 november-07
    förstagångsmamma83: Johanna 25 med Oscar 10 december 07
    Kana och Kickorna: Anna-Karin, 29 fick en Johanna 18 November 07
    Happy82:Therese 25 med William 14 december
    Little Lady In Red: Linda 28 med Sigge född 15 januari 08
    vinternatt: Madeleine 27 med Elsa född 17 januari 08
    AnnaE85: Anna 22 med Oliver 18 januari
    Elisha: Maria 30 med Elmer 19 januari
    Nenny86: Jenny 22 med Viggo 4 februari
    Biiii: Frida 28 med lilla Kerstin född 12 februari 2008s
    Aldenbo: Carola med pontus född 5 Mars 08

• förstagångsmamma83

grattis carola till lillkillen, han var inte många dagar gammal, så vårt gäng är allt från 3,5 mån till 2 dagar

Till mamma och pappa och äta, kolla let´s dance och bada oscar i bastun, då kan han som bada lite längre när det är varmare i rummet.

ha en trevlig helg på er alla mammor och barn, lär nog inte hinna med så mkt fl i helgen, göra i ordning sig imån lämna oscar till mamma och pappa och så på förmingel inför melodifestivalen och sen smäller det (schlager nörd som man är).

• Kana och Kickorna

Grattis Carola till din nyfödda gosse!

Jag hann inte med någon mammaträff. Vad bra att den blev lyckad.
    Ha en trevlig helg allesammans!

• Blåbärspaj

Grattis

Hoja..nu är jag klädd upp till öronen och väntar på seg kompis ska hämta sen ska jag tydligen på fest...tror jag har mjölkstockning i magen, kan man ha det?

• Happy82

hehe.. fest vad trevligt =) Hoppas du får en bra kväll

• November2007

Grattis Carola till lillkillen.. Passande namn till de båda killarna läste jag på nll =)

Nu är Milla döpt och klar!! PUST! Skönt att det bara är en gång i livet man döps. Dopakten i iskyrkan kändes lite påklistrad måste jag säga. Allt gick efter ett papper typ, sånger, dikter, predikningar.. Ne, dop är inte min grej helt enkelt!
    Dopfesten var trevlig och högljudd.. ca 30 pers och Milla (som knappt sovit nått under dan) fick panik och tokskrek eftersom hon nu inte heller kunde sova.. =/ Till sist fick vi henne att somna, 30 min innan alla gäster gick hem =)

Ikväll är det FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEST!
    Är riktigt laddad inför kvällen.. Liite, bara liiite orolig över att Milla ska sova hos mormor och morfar i natt. Hoppar innerligt att hon kommer sova! Annars är jag inte orolig alls :)

Äh.. upp på stan strax och leta sig en väska inför kvällen.. Kollade på våra festbilder från Luleå.. December 2006(!!!!) festade jag sist.. HOJ! =)

• förstagångsmamma83

NOvember2007: tänk om man hann upp på stan, vad skönt det hade vart i detta vädret. Men johan är på jobbet så jag och oscar får försöka samsas här hemma för att mamma ska hinna bli klar till kvällen. Bäst att börja i tid då man aldrig vet på vilket humör han är när han vaknar i gungan. Ska bli skoj ikväll iaf. Hoppas bara innerligt att kirunaborna kan parta till det i arena artica så att vi inte verkar stela och trista. En kompis var där igår och det var väldigt lite folk och dom som var där hejade knappt på låtarna under tiden så det var lite stelt och trist tyckte hon.

nå får lov att titta på solen genom fönstet denna dag istället, även om det tar emot.

vad skönt att dopet ändå blev avklarat och så....hoppas innerligt att oscar sover innan så att han inte är super trött och grinig

• Blåbärspaj

Nä, blä hoppa över festen ikväll brudar, jag var ap-bakis idag :P
    Men kul hade jag iaf igår..Första gången man varit borta från bebben så länge.Men tillslut saknade man sin bebbe och bebisbajs och allt sånt.
    Ska klistra fast mig vid min bebis nu och aaaldrig lämna henne igen och fest blir det inte på ett bra tag igen, haha.
    Ska väl kolla melodifestivalen om man ser er där nånstans
    Ha så kul!

• Happy82

hoho tjejer!
    Hur tyckte ni att det var igår?
    Jag tyckte det var riktigt roligt..

November2007: Jag såg er igår, ni satt 3 rader framför oss =)

• aldenbo

Tack.
    Haft en trevlig kväll ni som var på melodifesteivalen?
    Försökte titta på tv:n om man såg någon man kände, men dom visade så fort så man han juh inte se ordentligt, men såg ansikten man kände igen i alla fall.

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08