hej allihopa!
Idag var en riktigt bra natt! Lillan har sovit mellan 23.30 till 07.30, och bara ätit en gång!!! Jag är så glad, det är första gången hon bara äter en gång under hela natten.!! Vi har hunnit vara ute på morgonpromenaden och ska snart iväg till BVC, känns alltid lika spännande att gå dit för att se hur mycket hon växer =)
Ja, var är solen?? Men det är ju iallafall ganska skönt ute, även om det är lite snöväder. Tänk va skönt till våren när man kan minska ner på kläderna på barnen när man ska ut, dubbla overaller o dubbla mössor o gud vet allt. O skönt själv också att slippa klä sig så mycket.
Elisha: Jag kan verkligen tänka mig att omställningen är total nu när du har två små där hemma. Jag har tyckt att det varit en jätteomställning att vara hemma med Kerstin, och jag har ju bara en =) omställningen märktes så väl när Krille började jobba igen o man skulle vara själv hela dagarna, det gäller att planera så man får ihop allt. Sedan är hon ju ännu så liten att vi inte riktigt har några fasta rutiner, utan man får anpassa sig efter lillan, vad hon vill göra och när =) Första måndagen vi var själv jag o Skruttan var helt kaotisk =) men vi börjar lära oss nu, sedan är ju dagarna olika vissa går jättebra, och vissa dagar kan vara lite krångligare, samtidigt försöker jag tänka på att njuta av tiden, för det är ju ändå så kort tid de är så här små.
Hur gör ni mammor med nattningsproceduren förresten? Lägger ni ner de i egen säng, eller låter ni de somna i famnen eller hur gör ni?? Vi har precis börjar kommplettera med ersättning på kvällar för att hon ska bli mätt, och då blir ju plötsligt nattningen lite annorlunda, tidigare har jag ju ammat henne i vår säng, och när hon somnat har jag lyft över henne till egen säng... en liten fundering bara...
Ha en skön dag alihopa!!!