• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • November2007

Biiiii - Ååh va gulligt! Jag hade stora planer på att ha "kalas" när Milla blev en månad men alla tyckte jag var fjantig så det blev inget.. :) Men på hennes 6 månaders dag- DÅ minsann det ska bli tårta!
    Hoppas eran smakar bra imorgon, och gratta lilla Kerstin från oss =)

Beundrar verkligen er som har flera barn! Hur hinner ni med allt?! Bara en tar ju massor med tid :)

• aldenbo

Jag förstår inte hur jag ska lyckas sen när danne ska å jobba igen, men det får man ta sen

• Blåbärspaj

man har just lärt sig att ta hand om saga och mig själv samtidigt :) Det är nog en konst att ha mer barn

Snö idag iiigen..Lite seg av mig, ´skrev ingjudningskort till lillskruttans dop den 5 april igååår..ska promma och posta till de som bor i stan..jaja de är inte så stort och ingen bröllop direkt så man behöver ju inte så lång tid på sig att få veta

• Kana och Kickorna

Hej.

November2007: På många sätt är det lättare med två barn eftersom de aktiverar varandra, känner jag. Min lilla tjej älskar att bara ligga och titta på sin storasyster då hon hoppar runt och busar! Lillan skrattar högt av förtjusning. Värre är det då man ska åka någonstans eller då man ska klä på två stycken. Då är det lite bökigare än om man har en.

Det ska bli roligt sen då Johanna ska få börja på samma dagis som Moa! Då har de ju varandra där hela dagen. Moa kommer säkert vakta och se till sin lillasyster där också.
    En annan sak jag märkte när jag fick mitt andra barn var att plötsligt kändes familjen såååå mycket större på något sätt. Det är stor skillnad på att vara fyra mot för tre, tycker jag.

Om jag tänker framåt vilket jag är rätt bra på (lever för lite i NUET) så tänker jag på tonårstiden!!!! Hjälp vad det kommer bli full rulle då och hur ska jag kunna hålla reda på två tonårstjejer som bara tänker på killar....och dyra kläder ska tjejerna säkert ha...oj, vad mamma måste jobba då....

Men jag måste säga att jag ser många underbara roliga år framför mig med mina ljuvliga tjejer, det ska bli kul att få se dem växa upp! Vem vet kanske kommer det en liten gosse till familjen också eller en tjej till. Skulle vara skoj med tre tjejer.

Ha en bra dag med era små allihopa!

• Blåbärspaj

Jag har 2 systrar och vi är uuuungefär i samma ålder, min mamma överlevde :) Men hon fick hon ett o annat grått hår :p haha

• Elisha

Ja inte vet jag vad vi tänkte på när vi valde att skaffa ett till barn så här tätt Jag har överlevt de två första dagarna ensam med båda barnen, är inne på den tredje dagen nu och det känns som att gå till jobbet vore som värsta lyxsemestern just nu. Aldrig har jag jobbat så här mycket, man hinner ju inte alls med sig själv så jag går omkring här i mysbrallor och luktar svett.... Usch vad jag känner mig ofräsch! Just nu sover båda samtidigt (inte ofta det händer!) så jag passar på att kika in här men lilleman vaknar vilken sekund som helst hör jag. Han har börjat sova lite bättre på nätterna nu så jag känner mig lite piggare i alla fall. Har fått sova 5-6 timmar utan matning de senaste nätterna, jätteskönt!

Saga 060526 & Elmer 080119
  • Nenny86

Hittils har allt gått bra för mig även fast jag är ensam på dagarna. Men det krävs ju planering utav bara den för att få det att gå i hop. Kan inte fatta att nåt som kan vara så tråkigt som städning kan vara avlastning nu. :) Så skönt när davve kommer hem och man kan ge Viggo till honom så man kan få damsuga och stryka lite kläder. :)

Vädret i dag var ju lite taskigt men hoppas det blir fint nu till helgen så man kan gå ut med vagnen nu är ju davve också ledig hela helgen. :) Och i helgen är det bara jag och Viggo som gäller för honom och ingen skoter.

Föresten blir det nån träff i morgon eller? hur ser det ut?

• Blåbärspaj

Nenny86- ja ibland blir man lite svartsjuk på den där förbenade skoterj*veln.. fast som tur för vår del sålde pappsen sin förra året och det har inte kommit en ny ännu :P

• AnnaE85

Blåbärspaj: vilken fin vagn du hade skaffat dig, såå fin färg också attans att man har en kille annars hade ja köpt en på en gång men min kära sambo vill inte att bollen ska ha en rosa vagn. men den är rätt fin i rött ´med, den kanske godkänns =/ ??
    vad tycker du om den?? vad har ni haft för vagn innan??

hoff vad tiden går snabbt, suttit och rensat kläder i stl 56 idag, ska försöka sälja bort det mesta. men man blev ju lite sentimental så små o söta, kan inte fata att ha har haft dem och han bara växer och växer. kommer ju å ut gymnasiet snart =( måste verkligen passa på att njuta av tiden när d är små.

måste bara få säga hur lycklig jag är, bollen har sovit i vagnen på ballkongen i 3timmar, helt fantastiskt. man han ju få hur mycket tid som helst med karln utan att någon skrek på ens uppmärksamhet =)

• Blåbärspaj

AnnaE85- Ja det är mkt roligare att köra en rosa vagn hehe
    Ja dom röda är superfina dom med, gillar färger som syns lite
    Gillar den jättemkt, lätt o köra o sånt.Innan hade vi en emmaljunga...minns inte vad den hette den sorten, en beggad sittavagn med mjuklift iaf.Den åker till byn så slipper vi kånk apå vagn dit varje gång man åker Sjukt vad man kan bli besatt av vagnar.Vill ha en trehjuling också men det f¨r vi väl ta en annan gång

jajust de, det är ju onsdag idag redan, blir det nåt imorgon?
    Nä, bebis grina och kyckling i ugnen..kanske ska kolla det istället...

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08