• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Elisha

Får man vara med här? Jag blev mamma till lilla Elmer den 19 januari så han har hunnit bli över 6 veckor gammal nu. Han tillsammans med storasyster Saga ser till att fylla dagarna och man hinner då aldrig få långtråkigt men man känner att man behöver få komma ut lite hemifrån ibland och prata med andra vuxna.

Elmer är i en väldigt gnällig period just nu, vet inte om det är magen men vi har börjat ge sempers magdroppar för att se om det hjälper.   

Saga 060526 & Elmer 080119
  • Blåbärspaj

Elisha- javisst :) Vad mycket bebisar det finns nu här

• förstagångsmamma83

jag har åkt tåg med oscar för 2 veckor sen då var han 10 veckor. gick väl ganska bra. fick dock plocka isäg vagnen, för att få in den genom tågdörren...fick sitta i en  gammal vagn. sen var han vaken en stund och fick mat och så somnade han i bilnarstolen och sov typ tills vi var framme i luleå.

tänkte om vi skulle sammanställa hur många barn vi har här och hur gamla dom är och vad dom heter.

och den som skriver in nästa kopierar bara det som står ovanför och för in sitt barns namn där det passar åldersmässigt:

förstagångsmamma83: Oscar 10 december

hoppas ni förstog hur jag menade.

hemskt att se sitt barn lida, idag var det 3 dagar sen oscar bajsade igen och ändå ger vi laktulos på morgonen, fick ge microlax tillslut och efter typ 2 timmars skrik så somnade han av utmattning och så fick han lite mat och ny energi och då lyckades han , kändes hur skönt som helst, men nog är det tungt

• Happy82

Happy82: William 14 december

• Nenny86

nenny86: Viggo 4 februari

Jag och Viggo komer också om det blir träff på torsdag :)

• AnnaE85

VI KOMMER om det blir!!

AnnaE85: Oliver 18 januari
    Nenny86: Viggo 4 februari

hoff, helt slut både jag och oliver. han är såååå hård i magen och har kämpat hela kvällen, hoppas verkligen att det släpper. mamma håller på att gå sönder av bollens skrik, gör så ont att se honom ha ont =( han sover dock nu så hoppas de släppte.

måste tacka nenny86 o Biiii för en trevlig dag.
    måste vi göra om!!

• Nenny86

Tack själv anna :) och biii också. Det var riktigt skönt att komma ut och inte bara sitta och stirra här hemma. Måste vi defenitivt göra om.

I morgon blir lillkillen en månad kan ine fatta vad fort det gått. Känns som det var i går man låg på bb med värkar. Snart är han väl tonåring men det vill jag inte vill ha honom så här liten hela livet. :) Nä ska nog krypa i säng så man hinner få några timmars sömn innan han ska ha mat igen.

God natt!

• Blåbärspaj

Blåbärspaj: Saga 20 november

• November2007

Kan det inte vara roligt och veta vad vi själva heter, hur gamla vi är osv??...

Äh, jag gör en egen variant =P

Blåbärspaj: Saga 20 november
    (November2007) Malin, 24 med en Milla född 22 november-07

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08