• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Blåbärspaj

många vagnar på stan idag med andra ord.synd att solen inte skiner idag...nä..ska väl gå å leta fram bilen under snön...

• Biiiii

ja, det var ju inte världens roligaste väder idag... vi brukar alltid ta en morgonpromenad så Kerstin får sova i vagnen, men vi hoppade över det när det var sånt busväder, det blir ju en promenad på dagen istället när vi ska till café rost, vi ses där!!

• vinternatt

Tack för idag, det var trevligt. Vi syns nästa vecka!

• Blåbärspaj

Ja visst var det!Kul och se alla bebisar När jag inte hade bebis själv tyckte jag att alla ungar bara var likadana och röda och fula, men nu tycker man att alla är så gulliga så det inte är klokt.

• Elisha

Det var jätteskoj att få träffa alla bebisar idag, hoppas det blir fler gånger

Jag var till kyrkan med mamma och kollade på Carola, Andreas Johnsson och gänget, herregud vad det var mycket folk, alldeles knökfullt! Elmer sover så gott i sin vagga nu så jag måste väl gå och lägga mig snart, kommer alltid i säng så sent annars men idag tänkte jag vara tidig för en gångs skull.

Saga 060526 & Elmer 080119
  • November2007

Tack för idag! Mycket trevligt! :)
    Vi blev ändå ett gäng!

Kul att alla ungefär är i samma ålder, även om det skiljer nån månad hit eller dit =)

Hade också velat gå och lyssna på Carola, men det är fix och trix både med husvagnen och morondagens dop.. Den som bara visste hur glad jag kommer vara när detta dop är över. Det är ju sååå mycket att göra!

Nu är det godnatt för hela familjen här. Uppstigning tidigt imorgon!

• Blåbärspaj

jajust det jag ville ju också se lite Carola, men de glömde jag bort.Nå, man hade väl ändå fått hänga i takkronorna,var visst jäkligt fullt där! Idag passar det sig med sol!Måste gå q8 och pumpa vagndäcken..börjar bli lite tomma..

• AnnaE85

god morgon allihopa och tack för igår =)
    här har något fantastiskt hänt, lilleman har varit vaken i snart en timme utan att ens vela ha mat =O brukar alltid vara panik när man vaknar på morgonen men nu är han i babysitterna och kollar fundersamt omkring sig. lycklig mamma som både har hunnit duscha och sitta på inernet. kanske ska passa på å äta frukostme.

haen bra dag alla så syns vi kanske ästa vecka!!

• Blåbärspaj

Jag brukar ta med min sockertopp till dushen jag, har börjat duscha med henne, hon tycker det är skitkul :)
    Har vaknat vid 5 idag....och sitter i pyamas ännu.Funderar på det där med dusch men det är ju så skönt att bara sitta i nattkostymen..

• förstagångsmamma83

godmorgon i detta solsken och tack för igår. oscar har sovit oroligt från 3 i natt till 6.30 då jag hämtade en till flaska och gav honom mat igen och då sov han ordentligt till 9.30. nu ligger han och pratar för sig själv på golvet . Ut på stan en sväng ska man väl hinna idag, gjorde ju de igår och då var det ju snöstorm nu är det ju hur fint väder som hellst.

tror att jag ska sätta oscar i gungan en stund så hinner han slumra till och mamma hinner äta frukost innan promenaden

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08