• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Elisha

lägger in mig också Skrattande

Blåbärspaj: Nina 22 med Saga född 20 nov
    November2007: Malin 24 med en Milla född 22 november-07
    förstagångsmamma83: Johanna 25 med Oscar 10 december 07
    Happy82:Therese 25 med William 14 december
    Little Lady In Red: Linda 28 med Sigge född 15 januari 08
    vinternatt: Madeleine 27 med Elsa född 17 januari 08
    AnnaE85: Anna 22 med Oliver 18 januari
    Elisha: Maria 30 med Elmer 19 januari
    Nenny86: Jenny 22 med Viggo 4 februari

Kommer också gärna på träffen!

Saga 060526 & Elmer 080119
  • Biiiii

Biiii: Frida 28 med lilla Kerstin född 12 februari 2008

Hej hej, va kul att vi är så många nyblivna mammor här!! Va smart att göra en lista även med oss "mammor", så man vet vilka man surrar med. =)

AnnaE85 och Nenny86: tack själv för gårdagen, det var riktigt trevligt! o det får vi göra snart igen.

Vinternatt: Vår lilltös har också problem med magen, vi har provat både finska dropparna, men de tog slut så nu har vi minifom från apoteket. på bvc sa hon att de innehåller nästan samma sak, men de finska är starkare, m a o så ska minifom funka lika bra men man måste ta fler droppar. vi tar 20 droppar inför måltiderna o de hjälper!

Vi hänger med om det blir träff på torsdag om det inte blir för tidigt, har en träff med en kompis på fm.

vi ses allihopa!

• Happy82

Hej på er!
    Vet inte om jag kan vara med på träffen, har en tenta som jag skulle behöva plugga till *suck*

• Nenny86

Helt fantastiskt har hunnit en massa första gången Viggo har legat lugn så här länge. Ja utan att man pratat med honom och haft han i famen. Babygymmet var ett bra köp han verkar verkligen gilla det. Ligger och viftar med armarna, så söt man kan vara när man är liten :)

• AnnaE85

Nenny86: det fungerade babygymmet, måste nästa ta och köpa ett sådant, oliver blir så lätt uttråkad av allt.

så har vi haft ännu en skrik-kväll, mamma e trött i skallen är man och än dröjer det några timmar innan pappa kommer hem och kan hjälpa till. inte för att han kan göra mycket, kommer antagligen att vara hur trött som helst och bara lägga sig och börja snarka direkt!! men men lever på att det snart är helg och min tr att få sova en hel natt =)

vi har verkligen blivit ett stort gäng mammor här nu. räknade till att vi blir ev 8st om det blir träff på torsdag. någon som känner sig manad att få massa bäbisar på besök på torsdag???

• Kana och Kickorna

Kana och Kickorna: Anna-Karin, 29 fick en Johanna 18 November 07
    Biiii: Frida 28 med lilla Kerstin född 12 februari 2008s

Skriver in oss också Har inte läst inläggen i denna tråd på ett tag men jag ser att det ska vara en mammaträff. Var, när hur?

• förstagångsmamma83

godmorgon, ibland förundras jag av oscar. han åt igår kväll vid 11 och somnade kanske närmare 00 och han vaknade inte förrän 05.30 i morse och då räckte inte det som jag blandat klart i flaskan utan jag fick fylla på med mer. men sen har han dock lite svårare att sova på morgonen så efter 8 nån gång började han att sparka på mig....men men det är väl sånt man får ta.

appropå träffen på torsdag, jag kan erkänna att jag inte känner för att ha den, sambon jobbar dubbelt hela veckan (mkt med melodifestivalen och en massa volvogrupper) och vår lägenhet förfaller....lilleman vill inte riktigt att mamma ska hinna städa.
    Men vad tror ni om att ha den som November2007 skrev förra veckan på cafe rost första gången, då är det på lite neutral mark och så hinner vi träffas iaf....

oscar gungar för sig själv vi gungan och själv tänkte jag väl hinna med frukost innan jag ska ut i solskenet. får passa på idag för till imån har dom lovat snö. lagom tills att schlagernissarna kommer och ska ha en massa aktiviteter.

Läste förresten på aftonbladet att björn gustafsson inte ska med hit upp till andra chansen för det finns inte tid för det i programmet, gissa om jag blev bestörtad. han är ju som det man väntar på när man kollar på melodifestivalen , nå men det blir säkert skoj på lördag iaf

• Nenny86

Jo håller med dig förstagångsmamma83 om att det var en besvikelse att Björn Gustavsson inte kommer hit upp. Han var ju det under melodifestivalen som var värt att se :)

Cafe rost är ju en bra ide om ingen känner att det vill ha träffen hemma hos sig. Hos oss är det kaos förtillfället pappa jobbar natt och Viggo stökar ner. Har nyss fått jobbet att rengöra toaletten eftersom min lilla skit kom på att han skulle både pissa och skita när mamma tagit av blöjan på skötbordet. :) Tur att man har tvättmaskin nu förtiden, tänk då man tvättade allt för hand.

Kanske ska passa på att klä på sig själv ser precis att Viggo somnat i babygymmet. :)

• vinternatt

Hej!

För oss går det bra att träffas på Cafe Rost första gången så att träffen blir av.

Vad skönt för er alla som har en tvättmaskin hemma. Sjäv måste vi gå till ett annat hus för att tvätta kläder så jag hatar verkligen det. Få tyvärr inte plats med en tvättmaskin på våran toalett.

Elsa har sovit en stund nu på morgonen men nu hör jag at hon har vaknat och hon låter inte glad..

• Blåbärspaj

Ja café rost låter bra.Tid? 13:30?Eller nåt sånt?

Ja tvättmaskin är helt fantastiskt att ha..med tanke på hurmkt nerspydda kläder man har dagligen..!

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08