• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Little Lady In red

Oj oj, vilket härligt väder! Jag och Sigge har varit ute hela dagen.

Håller med Vinternatt om att det är jobbigt att inte har tvättmaskin, vi har ocskå för liten toa (bor ju i en 1:a i ett bläckhorn) och tvättstuga i ett annat hus. Bajsiga och kräkiga kläder hänger överallt i lägenheten!

Hoppas ni får trevligt imorn på Café rost och så kanske jag och Sigge får hänga på nästa gång!?

Snart ska jag iväg på Sportsclub och köra ett pass med en grupp. Vem vill in och träna en sån här dag???

• förstagångsmamma83

men då tycker jag att vi spikar cafe rost kl 13.30 imån och dom om kommer dom kommer.

precis kommit hem fårn 2,5 timmar ute på promenad med AnnaE85 och det var riktigt skönt, tills vi kom upp för backen hem och oscar vaknade för sent....innan han blev vrålhungrig alltså så det var panik skrik resten av vägen hem, men skönt var det annars.

ska ta och kolla doppresent nu till oscar, mamma och dom ska köpa asrtid lindgren filmer åt honom, måste bara kolla vilka boxar som finns och vilka jag vill ha

• Blåbärspaj

Vad kul!Vi ska till bvc på förmiddan så vi snurrar väl på stan sen och går til café rost sen

Tänk om det kunde vara sånt här väder hela våren..sköönt.

• Elisha

Ja visst var det härligt väder idag, har varit ute på gården med Saga medan Elmer sov i vagnen och sedan gick vi på en liten promenad hela familjen Det där med tvätt är inte kul, men mycket lättare när man har en egen tvättstuga. Med två ungar så blir det hur mycket tvätt som helst, måste tvätta hela tiden!

Kommer imorgon om inte något oförutsett händer

Saga 060526 & Elmer 080119
  • Happy82

Jag får nog hoppa över träffen imorgon, måste sitta med mina böcker. men nästa gång det blir träff så kan jag förhoppningsvis vara med så att vi kan vara här =) Jag har ju sparat fikat =)

• Biiiii

Hej hej!

Jag kommer imorgon om jag hinner, trodde inte det skulle bli ngn träff för det lät som att vi inte hade någonstans att vara så jag och lill-skruttan gick och bestämde träff med Happy02 imorgon, hoppas dock att jag hinner med både det och mammaträffen, annars kommer vi nästa gång.

Ha det bra!!

• AnnaE85

härligt med promenad idag i det unnderbara vädret, skulle ju kunna gå hur länge som helst men måste ju in å mata den lille också.
    Kul att det blir av, träffen imon. jag och oliver kommer då dit så vi får träffa lite folk och ha något mål med vår promenad.

nä nu ska jag fixa lie käk åt min lilla boll och sen ska hela familjen hoppa i säng =) lÄNGTAR!!!

synse !

• vinternatt

Hej!

Ser framemot att träffa er på cafe Rost imorgon. Ska försöka gå och sova nu när det verkar som att Elsa har lyckats somna.

Godnatt!

• Blåbärspaj

Blä!Snööö.Tänkte promenera till bvc men vi tar nog bilen, ibland får man vara lat tycker jag..Måste hälsa på nån kompis efter det, för jag upptäckte att kaffet var sluuuut!Morgonkaffet är ju skitviktigt för min mentala hälsa.Sen kommer vi förbi café rost och hälsar på alla mammor och bebisar!

• November2007

Hallå!

Vi ska försöka komma till Cafè Rost 13.30 idag..

Var och hämtade en husvagn från Skellefteå igår och den måste ställas nånstans så det ska fixas, samt bord/stolar till dopet och allt annat nödvändigt, men vi ska som sagt försöka komma en kort stund iaf!

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08