• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Happy82

hej på er!
    Nu har vi kalasat här, men det blir även på onsdag när det är den "riktiga" födelsedagen =)

• November2007

oj oj.. fest i flera dagar med andra ord :)

Vi håller på med planeringen inför dopet som är på fredag.
    Vad som ska bakas, fixa bord/stolar, tårtor hit och dit

Tänkte ta och börja baka lite nu idag medan pigan ska sova sin lunchvila.

• vinternatt

Hej allihopa!

Har tänkt att skriva här i flera dagar men det verkar aldrig bli av, jag är nog inte så effektiv med min tid.

Jag förstår inte hur småbarnsföräldrar hinner med allt. Själv tycker jag att det känns som att tiden bara försvinner och att jag och min dotter Elsa, som föddes i januari 08, nästan bara hinner äta och sova innan det är kväll.

Såg att ni tänkte ha mammabarnträff förra torsdag som blev inställd men om ni ska ha en nu i veckan kommer jag gärna om det går bra för er. Känner att jag behöver komma ut lite grann och träffa lite folk, inte för att det är tråkigt att vara hemma..

• AnnaE85

god morgon då var det slut sovit här =/ (mamma e trött!!)

Vinternatt: ja tror minsann vi låg på BB samtidigt o gick fräldra kursen också. elsa e född 17jan va?? fick min oliver 18jan =)
    Klart du kan häng på om det blir träff, bara roligare när man e fler.

hej hopp allihopa vad tror ni om träff denna vecka, torsdag kanske??? om vi vet vilka som kommer så e det kanske lätare att planera var vi ska va??

nä nu ska ja mysa lite i sängen innan det blir att gå upp och äta frukost och kanske den lille somnar om så man får inta den i lugn och ro. inte för att jag tror det men man kan ju alltid hoppas =S

• förstagångsmamma83

godmorgon. oscar förde sånt liv i sängen i morse så vi fick lov att siga upp kl 9 för att pappa skulle få sova. har vart en lång natt för honom på ripan för att hinna fixa i ordning den nya delen till idag, men nu är det gjort. oscar var vaken 30min sen somnade han i sin gunga och där siter han ännu, passar bra att sova en stund och sen äta.

jag kommer iaf på mamma barn träff om det blir nån på torsdag....

• Blåbärspaj

Vi har vaknat 8, helt utvilade:) Så skönt när småttingarna börjar sova som folk

Vinternatt:ja visst är det så..första tiden med bebisen,äta sova bajsa och så var det natt igen:)

Ja, vi kommer också om det blir nån träff på torsdag ..

• November2007

Hallå! Ja vi har också vaknat vid 8, fast vi klev inte upp förrän efter 9. Låg och mös i sängen medan pappa försökte sova (jobbat natt och slutat kl 6).. kanske inte så populärt men mysa bör man :)

Vi räknar med att komma på torsdag ifall det blir träff men det beror på hur mkt det är kvar att fixas inför dopet på fredan..

Ska börja måla tjejens tripp-trapp stol nu medan hon ligger ute i vagnen och sover!

• vinternatt

Hej!

Vi har också vaknat vid 8-tiden i morse. Annars brukar vi försöka ligga kvar i sängen och mysa eller leka lite grann men Elsa har ont i magen så vi fick kliva upp direkt.
    Om någon har nåt förslag på vad man kan göra mot magont så tar jag tacksamt emot dem, får ont i hjärtat av att se Elsa plågas.

Ska själv försöka hinna äta lite innan Elsa vaknar och det är dags för henne att äta..

• November2007

Vi har använt Cuplaton som sägs vara ett starkare medel mot magont/kolik än vad minifom och sempers magdroppar är.
    Dom finns dock i finland att köpareceptfritt..
    Men fick höra av BVC att de numera finns i sverige också, receptbelagda, så hör med bvc och säg att du vill prova..

Antar att du provat minifom/sempers magdroppar?

Har hört två mammor med kolikbarn som blivit hjälpta med de, och våran tjej har inte haft ont i magen sen vi började med de när hon var 1 månad..

Usch ja, det skär i hjärtat de barnen har ont :(

• Little Lady In red

Hej hej!

Min Sigge tar visst en långvila idag Imorgon blir han 7 veckor, tiden går så himla fort!

Vet ni vad som hände imorse? Jag brukar låta Sigge ligga naken på mage på mornarna när han är pigg för att öva nacken lite. Vips så vände han sej! Jag blev helt förvånad. Fast jag tror att han gjorde det utan att fatta vad han gjorde för när vi försökte igen fattade han inte hur han skulle göra

Det låter roligt med träff på torsdag. Tyvärr hinner jag nog inte, vi ska med eftermiddagståget till umeå. Min mamma bor där, så vi ska hälsa på Har någon av er åkt tåg med barnvagn och allt? Gick det bra?

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08