• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • November2007

Denna bakis verkar sitta i flera dagar efteråt! Klart när man inte är van =P
    Har sovit i stort sett hela dagen, förutom när vi var tvugna att promma och hämta bilden från service.. Sjukt seg! Har varit på väg att sova för natten flera gånger ikväll men Milla måste ju ha mat innan man själv somnar :)

Vi hade också bvc och 4-månaders vägningen nästa vecka men vi åker upp till Björkis på måndag redan och stannar till söndag så den fick bli framflyttad en vecka!

Hoppas att jag kan ha träffen hos mig på torsdag (om nu inte happy82 ville ha den).. Måste hinna sy gardiner till husvagnen och gräva i källaren efter täcken och alla andra tuuusen saker som ska finns i en husvagn! Kommer glömma massor, I know it!

allanamnärupptagna - på torsdagar träffas vi, 13.30! Jag får se om jag kan ha träffen hemma hos mig som jag lovat förra veckan. Ska göra mitt yttersta :)

• Biiiii

Hej hej! Jag o Kerstin kommer inte på träffen på torsdag =( vi har tid på BVC precis 13.30, så vi får komma nästa gång istället.

November2007: Ja, det är verkligen mycket att tänka på att få med till husvagnen, vi fick köra upp med två bilar i lördags för att få med oss allt =) men det är väl första gången som blir lite extrem, till nästa helg så är det mest mat o kläder, resten finns ju redan där nu. Kul att ni ska vara där över påsken, då ses vi säkert!

Hoppas mammaträffen blir trevlig! Godnatt på er allihopa!

• Happy82

Hej på er alla!
    Jag hade gärna haft träffan hemma hos mig, men är med skolan i Pajala på torsdag.. Usch vad jag börjar känna mig less på denna skolan, men det är ju sista året nu.. bara å bita ihop.. Men ibland känns det som att man missar en massa annat roligt..
    Men efter påsk har jag två veckor när det inte är någon skola alls, så torsdagen efter påsk så har vi träffen HÄR =)
    Nu är det dags att fixa det jag ska ha med mig, suck!
    Hoppas ni alla får en bra dag, och ha det så trevligt på torsdag.

• Blåbärspaj

Sol idag :) Vad sköööööönt.Hoppas påsken blir så här också..pepparpeppar. Min lilla sockertopp har vaknat hör jag från sovrummet, hon ligger och pratar för sig själv..det är så gulligt!

• Blåbärspaj

Jajust det, jag skulle ju säg att igår när hon låg naken i soffan och akrobatiserade, så såg jag att hon börjat nå till sina tår, låg och fingrade på dem :)

• November2007

Håller med dig blåbärspaj - Nu ser man utveckling nästintill varje dag med dessa "små" troll. Milla skrattar så härligt nu, riktiga skrattljud kommer ur hennes mun när man busar tillräckligt mycket :)

Har sånt ångest över att vi knappt varit ut nått idag!
    Pappa jobbar eftermiddag så vi har fixat med gasol och gardiner till husvagnen vilket tar sin lilla tid.

Vi är hos mormor och morfar nu, det brukar vi vara när pappa jobbar eftermiddag så vi slipper uggla så många timmar själva :) fast nu är vi less (mättna och pigga) så nu kan vi åka hem =P

• aldenbo

Verkligen härligt väder idag, var på stan en snabbis å köpte en massa födelsedagspresenter, så många som fyllt/fyller år nu. Men vilken tid innan man kom iväg, när man hade hampus gik juh alltin så fort, men nu var det plötsligt en liten till som skulle fixa,  å så klart skiter man just när man fått på alla kläder å allt, vad lätt man glömmer bort småbarnstiden, e' juh inte ens länge sen hampus vr så liten.

• lyckansost

Man får planera mer när man har flera barn, har själv tre stycken så jag vet vad du pratar om men det går fortareoch fortare för var dag....

• lyckansost

Hänger gärna med nästa gång ni har mammaträff, roligt att träffa mammor och bebisar i samma årgång som Alfred!

• Biiiii

ja, vilket underbart väder det varit idag!! håller på med en tårta till vår skrutta, hon blir ju en månad imorgon. =) det är inte klokt vilka idéer man får när man blir förälder, skulle säkert tycka att 1-månaders kalas var jättebarnsligt o överdrivet innan jag själv blev mamma, men det är ju så roligt!!! sen är det väl speciellt med första barnet, man har ju tid för sådant, kommer det syskon så kanske man inte håller på med kalas varje månad =) jag väntar med spänning på kerstins första leende nu, det ser ut som att hon ler ibland, men inte med riktig ögonkontakt, så där så man känner att hon verkligen ler mot mamma... men jag tror det kommer vilken dag som helst nu... =)

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08