• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • förstagångsmamma83

hade skoj igår, schlagerfantast som man är, synd att man hann bli på party humör innan när vi var på ripan och fick mat och dryck och så sitta där ute väldigt länge och bussturen tillbaks ska vi inte ens prata om, men lyckades rädda stämningen på ferrum iaf. tur att det var bra musik eftersom vi var där från 23 och fram till 03....men nu blir det inte party på ett tag.

oscar har skött sig hos mormor iaf, hoppas på att dom vill ha honom fler gånger. det enda hade varit att oscar inte direkt är tyst när han sover och mormor var inte riktigt van så hon hade haft svårt att somna....men han hade somnat om varje gång han hade ätit iaf

• Blåbärspaj

haha, nä nu har man stillat suget för ett tag!

• November2007

Happy82 - haha, jag såg dig också nyss när vi kikade på fotona vi tog. Davve hade fotat bakåt och där satt ni :)

Såg ni inte mig på tv??!! =) Vi var visst med två gånger!

Jag tyckte schlagern var grym!! Helt otrolig upplevelse att sitta där på plats. Tv:n är ju inget jämfört med att se det live! Ferrum döremot hade jag kunnat skippa.. Det var kul en stund, som när jag och Johanna (förstagångsmamma) skaka rumpan på dansgolvet. Annars vet jag inte.. Vid 01.30 började vi gå hem, en prom som vanligen tar 15 min, tog igår över en halvtimma. Vi flög som vantar efter vägen! haha.. skrattade och flumma! :) Skojade om att åka ner till mamma och pappa under natten och sova i mitt gamla rum så+ vi hade Milla nära oss =)

Första gången Milla sov borta och det hade gått hur bra som helst!! Hon hade sovit hela natten och inte pipit en endaste gång! Känns otroligt skönt att veta att hon numera kan sova på bortaplan!

Bakis är bara förnamnet! både jag och david har legat i sängen hela dan och halvsovit fram tills vi var körklara och kunde hämta våran älskling!

Nu ska hela familjen hoppa i badkaret och tvätta oss rena!
    sen är det godnatt!

• Blåbärspaj

blir ju avensjuk när jag läser, verkade ju skitroligt där borta på arena artica :) fast det var ganska skönt o ligga hemma i soffan må jag säga.Min lilla sockertopp ligger och sover på min arm, lägger jag henne vaknar hon men i famnen sover hon som en prinsessa.
    Vad skönt november2007 att Milla kan sova bra borta, fast det var ju hos hennes mommo, mommosar verkar kunna det där

Nä..ska parkera mig i soffan, en annan del av köping snart, tycker det är så härlig!nattinatti

• Elisha

Grattis till pojken aldenbo!!!!!

Kikar bara in som hastigast innan det är dags för mig att krypa ner under täcket Måste lägga mig i tid idag för imorgon är det första dagen som jag ska vara ensam hemma med båda barnen, R börjar jobba.

Låter som att ni haft kul i helgen, själv har jag inte en tanke på party än! Det enda jag drömmer om just nu är att få sova en hel natt, det vore underbart!!!!!!

Saga 060526 & Elmer 080119
  • Biiiii

Grattis Aldenbo till den lille!!

O tack för o torsdags, alla ni som var med era småttingar på fiket! Det är så roligt att se andra barn i samma åldrar!! Den ena charmigare än den andra =)

• vinternatt

Grattis Aldenbo till pojken!

Vi var också på melodifestivalen och trots att jag inte riktigt är en melodifestivaltjej så var det faktiskt roligt att se showen live. Såg ingen av er där men utifrån det jag har läst så verkar ni ha ha haft det roligt och vara nöjda med kvällen.
    Igår var första gången som vi lämnade Elsa ensam tillsammans med sin farmor och farfar vilket gav mig separationsångest trots att vi åkte dit vid halvsju och var hemma precis innan tio. Otoligt nog hade hon sovit större delen av tiden!

Ska gå och lägga mig nu brevid vår nybadade lilla flicka..

• Blåbärspaj

Nej nu lämnar jag inte heller mitt lilla hjärta på år och dar känns det som

Gick o la oss halv 9(!!) igår, pigan somnade kanske 9-10 och så har vi sovit till 9 på morgonen, ska ju inte klaga på sömnbrist direkt..
    och så har våran nya kronan vagn kommit idag, woohooo!Dragit ut alla delar så nu ligger de på golvet..måste invänta nån händig person, jag är verkligen inte duktig ¨på sånt..
    Den är lite rosa, hahaha.Är nog fanemej bara jag som tycker den är fin Men då finns det kanske ingen risk att nån knycker den å andra sidan!

• förstagångsmamma83

promenad idag, borta i 4 timmar. var förbi gamla jobbet en sväng och visade upp lillgossen. och givetvis gav han ifrån sig ett jättevrål för då var mat och sovklockan inställd på mat, och mamma är ju alltid lite lite sen med maten, så dom fick lyssna på hans inte allt för ljuva stämma ett tag. äntligen är pappa hemma idag så idag blir det middag tillsammans, det var inte igår.

kommer inte på mamma barnträffen på torsdag förresten, ska på en välbehövlig spabehandling i 2,5 timme som min älskling tyckte att jag behövde när jag fyllde år, och inte tackar man väl nej till nått sånt. sen blir det väl kanske ingen träff nästa vecka på skärtorsdan så då ses vi inte förrän om 3 veckor, oj vad stora dom ska ha blivit då. oscar blir 3 månader idag...får se till att hinna fota honom idag, försöker göra det varje gång han blir en månad ändre, el försöker få pappa att fota honom med sin kamera som tar mkt finare bilder , pappa sköter finfotograferingen och mamma vardagsfotograferingen.

• allanamnärupptagna

Tja alla! När o var ede mammaträff nästa gång? Min poopie e född 2 december o vi älskar att fika :) Hihi.

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08