• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Kana och Kickorna

Hej alla. Elisha: synd att vi ej kunde ses i lördags, Moa var så hostig natten mot lördag och snoret rann på morgonen så vi ville inte komma och smitta er lillkille. Vi får ta det en annan gång.

Nu är vår lilla Johanna snart inte så liten mer, snart hela 4 månader! Tiden har verkligen gått snabbt. Hon vaknar också ca 2 gånger på natten men det stör mig inte så mycket. Min nr 1 vaknade betydligt många fler gånger då hon var bebis så detta känns lätt som en plätt. Min lilla skrutt har nu valt bort amningen och föredrar flaskan så då får det bli så. Lite antikroppar har hon ändå hunnit få i sig.

Som ni skrivit, huvva vilket väder i dag! Var ändå tvungen att ta en långprommis med vagnen och det var faktiskt ganska skönt ändå, inte så kallt.
    Ha en bra kväll!

• Blåbärspaj

Japp, jag vågade också mig ut en sväng, var inte så kallt men stora snöflingor!kommer ju i ögonen för tusan..

• förstagångsmamma83

utan oscar i 2,5 timmar och på den tiden hann vi åka ner till jukkas och äta 3 rätters (helt ok, har ätit bättre) snabbt åka upp och hämta hem honom eftersom mamma och pappa ska upp och jobba så tidigt. Oscar har nog behövt sova igen helgen idag, blev ingen promenad idag blev skoteraffärer istället så oscar har sovit i bilbarnstolen hela dan idag och så var han vaken ett tag och så blev han akut övertrött och började att skrika och så körde jag honom till mamma och pappa och då somnade han tvärt i bilen , till mammas glädje och när vi hämtade honom så sov han igen, får se när han vill ha mat i natt då eftersom han ätit vid 9 (mkt dålig tid för mat), 19.30 och 23 är mkt mkt bättre, känns som att det är ett evigt passande med denna mat. Längtar tills han får börja äta smakportioner så man an börja med typ gröt inför natten och så....varje tid med ett litet barn har sin tjusning. kollade precis på kort från när vi kom hem från BB och då var han ju minimal, benen var som hans armar är nu, alla strumpor var för stora så dom trillade av om man inte satte byxan innanför och jag kommer knappt ihåg hur det var då, så kan mkt väl förstå när mammor med 1 års barn inte kommer ihåg hur det är att hålla i nyfödda.

vad händer för er andra i påsk då? Själv har vi ingen stuga så det blir att åka på dagsturer med nya nilapulkan, ska bli skoj att komma ut lite mer med oscar oxå

• Blåbärspaj

Idag är min snorkis 16 veckor= 4 månader
    För 4 månader sen låg man i hemska värkar och var hög på lustgas...Det går rätt fort...ändå.
    Man får väl börja testa smakisar nu snart...ska bli kul o se reaktionerna från den lilla damen :)

Vi åker till min mamma på påsken..är det fint får väl plutten åk apå första skoterturerna o pimpla o sånt..fast mamma föredrar att ligga o dricka kaffe i solen, gillar inte att pimpla!Eller varför inte testa skidorna och dra henne i ..vad heter de där pulkorna nu igen, vet att det ska finnas en sån i förrådet..
    Solsoslsolsoool snälla...

• Kana och Kickorna

Blåbäsrpaj: I dag är min skrutta också 4 månader! Funderar också på att börja med smakisar inom kort. Mosad potatis kanske? Vi ska vara hemma och ta det lugnt i påsk, efter flytten....kanske sätta upp en och annan tavla o.s.v...och promenera med vagnen. Lär ju vara helt dött i stan...vi är väl de enda som är kvar här!

• Happy82
    Svar på #255
    var har ni flytat? hus?
  • Little Lady In red

Oj vilket fint väder det är idag! Ut och promenera. Både jag och sambon fick den där influensan eller vad det nu är, så vi har legat i feber 5 dagar var nu. Inte kul. Tur att Sigge har klarat sej, han är lika pigg som vanligt

Försökte läsa lite bakåt i tråden, men hittade inget om nån fler mammaträff, har ni planerat nånting? Nu är det ju påsk och sådär, men...

Det ser ju ut att bli kalasväder i påsk! Tyvärr har inte vi heller nån egen stuga att åka till, men det får väl bli nån tur till Vassijaure där svärföräldrarna håller till

Sigge har börjat om att äta en massa på nätterna. Han käkar vid 23, vid 01.30 (vaknar med mej när de spränger...), vid 03.30 och sen vaknar han typ 05.30 och är pigg som en ärta. Suck, det sliter.

• AnnaE85

hejsa allihopa!!
    snart så har vi påsk, å för oss blir det en sväng upp till abisko å våldgästa mina föräldrar å hälsa på vänner =) hoppas det blir lite varmmt iallafall så olle inte fryser o kan vara ute lite gran.

Little Lady In red:
    lutar åt träff torsdagen efter påsk ingen ide denna vecka med påskhelg å allt.
    härligt att höra att det är andra som har små liv som inte vill ta sovmorgon. lilla oliver har fått fö sig att kl 6 ska alla upp då skriker han som n stucke gris tills han får komma våran säng å väl där ligger han å skrattar å pratar högt. slut sovet!!

nä nu kanske man ska börja göra sig själv klar så man kan gå ut och promenera med lill-skrik i vagnen.

• Blåbärspaj

Saga låg och sov i soffan igår, så tog pappsen upp henne och skulel byta blöja innan vi la oss i sängen.Shit, ungen måste ha blivit skrämd efter att ha slumrat hon skrek som en stucken gris hur länge som helst.Undersökte om hon skadat sig eller nåt, lät verkligen som det....Men hon blev nog bara rädd av att plötsligt vakna sådär...Fasen dom kan skrämmas dom här bebisarna.Solen kikar fram idag, kanske man ska gå ut.

ja efter påsk och allt får vi ta tag i träffarna igen så man får lära känna bebisarna o mammorna lite mer!Ha det!

• AnnaE85

Blåbärspaj:
    ojsan, ja hon måste ha blivit rädd din tös. oliver brukar skrika i sömnen, man blir ju orolig när man hör det men när man sen kollar till honom så sover han. han har dock vaknat själv av skriket någon gång också och blivit rädd o jätte ledsen.

stolt mamma, bollen klämde 160ml när han å nyss, aldrig hänt förut, brukar vara stopp efer 120 om ens det. nu ska vi mysa lite i soffan efter dagens promenad.

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08