• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Kana och Kickorna

Happy82. Jo vi har flyttat från ett hus till ett annat, bor nu på lompis.
    Lurigt väder i dag, hade inte räknat med snö igen!

• Blåbärspaj

Ja..man får lite panki...vad är det vad är det säääj???!....Det blir lättare när de kan säga vad som är fel
    Ja alltså denhär snön tar visst aldrig slut.......suuuuck.

• Elisha

Vilket härligt väder, trist att man blir kvar här i stan hela påsken. Och ingen skoter har vi heller så vi får väl skotta på baksidan och sitta där och grilla korv

Glad påsk på er alla!

Saga 060526 & Elmer 080119
  • förstagångsmamma83

glad påsk på er.
    packade skoter och pulka imorse och när vi kom ut till fjällnäs så bara vräkte snön ner, blev inte mkt till tur då vi åkte hem och åt matsäcken hemma i köket istället, gör ett nytt försök imån igen.
    ha en bra påsk alla så ses vi på torsdag

• Happy82

Gud vilket fint väder idag =)
    Vi som hade tänkt att åka till stugan under helgen.. Men redan i måndags så däckade jag i feber, ont i hals å öron.. Idag är första dagen jag börjar känna mig bättre. Men nu har både Philip å William fått feber.. suck! ingen rolig påsk, men vad gör man?

• November2007

God morgon!

Här i björkis har det varit kanonväder sen i onsdags! Knappt så jag vågar säga det men, man orkar inte vara ute lika mycket nu.. Fast idag ska vi åka hem så det blir att packa en del..

Som tur var så fick vi säsongsplats här uppe så det blir att lämna vagnen här och komma åter igen hit på fredag!! Riktigt skönt har vi haft det hela veckan!

Milla blev 4 månader igår och fick sig ett par nya Hestravantar i present. Klant-mamma har troligen glömt hennes braiga vantar hemma så det var tur att Björkis har bra klädaffärer med saker även till bebisar!

Påsken har varit lugn både för oss och alla andra här i björkis verkar det som.. Hade förväntat mig mer skandaler och fyllekörningar.

Nu blir det frukost sen ut med hela bunten i det fina vårvädret!

• Lillsnuttan

Ojoj det har inte varit en rolig påsk för mig. I onsdags insjuknade jag i skyhög feber och halsont, har tappat rösten och varvat nätterna med både frossa och grymma svettningar. Och inte verkar jag vara på bättringsvägen än heller!
    Smilla har hittills klarat sig.
    Påsken i övrigt har väl varit bra. Var på påskbuffé hos mina föräldrar i fredags men har sedan legat inne och väntat på att bli frisk. Ah well.. hoppas ni andra har haft en bra påsk ute i era vagnar och skotrar! Kram på er flickor!!

• Blåbärspaj

soligt och fint men kallt som attan...buuurrr.
    Saga har åkt skoter för första gången..eller kälke.
    Vi eller mest jag är sådär snorig och hostig, stumperumpan verkar ha klarat sig..än så länge.Vi blir ute i bushen en vecka till så vi får hänga på träffarna en annan vecka!tjodeloo

• aldenbo

hej hopp. börjar bli nervös, danne börjar jobba på tisdag, hur i helsike ska jag klara mig själv med två små? kommer nog att vara kaos vilken dag ha ni som träff dag? tänkte så man kanske kan skaffa barnvakt till hampus någon vecka å komma.

• November2007

Träffarna på torsdagar.. Så nu på torsdag måste vi ta tag i detta tycker jag =)

Vi kom hem igår redan eftersom David började jobba i morse igen. Måste erkänna att det  var skööönt att komma hem och sova i egen säng framför allt! I husvagnen har vi alla sovit i samma säng vilket jag inte är van vid så man har oroat sig över att rulla över henne och det har varit trångt.. Här hemma sover hon i egen säng så i natt har vi haft mycket plats! =)

Hjälp vad kallt det är ute! Pigan har vaknat redan före 7 så jag tänkte ta en promenad nu på morgonen så hon får sova i vagnen (som hon gjort hela veckan), men jag vääägrar gå ut! Tänker sitta här inne och muttra på tills gubben slutar kl 14..

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08