• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Little Lady In red

God morgon!

Fint väder idag... Skönt.

Var Sigge den enda bebisen som inte ville sova efter simmet? Han var pigg som en lärka hela kvällen. Typiskt. Men han verkade gilla att bada i alla fall och det var ju skönt...

Vart skulle träffen vara imorn? Trodde inte att jag skulle kunna komma, vi tänkte va i Vassijaure hela veckan, men nu blev det inte riktigt så, så ev är vi hemma imorn. Vore ju kul att komma om vi hinner

Nu gnäller pojken, förmiddagsluren är över

Vad jobbigt att inte kunna äta choklad Mmm, längtar till mina kladdkakemuffins som jag bakade förra veckan...

• Nenny86

God morgon!
    Träffen blir hos mig i morgon då för dom som inte hunnit läsa det. Bor på fiskarevägen 5. Det ligger Vid norra statoil mitt emot däckfirman. Så kommer man längst kyrkogatan så är det till höger mot villa området innan in svägningen till däckfirman och statoil. Sen svänger man vänster direkt och då ser man ett grå, blåt hus och på gården står det två svarta sabbar. En gammal och en ny :) Tror alla som kommer att det hittar eller? Är ingen bra på att förklara vägen hit en gjorde mitt bästa :)

Ja vilket fint väder det var i dag an borde promenera men man borde så mycket annat också. Men först blir det frukost i alla fall om jag bara kan få upp min sambo ur sängen vilket kan ta ett tag. :/

• Blåbärspaj

Ska det vara kl 13 igen?Jag ska till frisööören kl 14 men det är där på kyrkogatan så man hade ju kunnat komma en sväng iaf.....eller ja man ser ju.Nä man skulle gå ut när det är sså fint väder!

• Nenny86

Jo klockan 13.00 som vanligt alltså :)

• vinternatt

Hej!

En av mina stora laster i livet är sötsaker, speciellt choklad som jag verkligen älskar. Har försökt att inte äta choklad så ofta men nu när jag inte ammar så mycket så har jag börjat äta det mer... Det låter roligt att vara på babysimmet. Skulle också gärna ha gått dit men med tanke på allt som har hänt så var det inte riktigt läge att anmäla sig till men till nästa omgång kanske.

Vi kommer också på träffen imorgon. Ha en bra kväll..

• November2007

Roligt med träff.. Vi missar dock även denna gång :( Länge sen man såg småttningarna nu.

Vädret här i Björkis har varit allt annat än roligt idag så vi bestämde oss för att åka till Narvik över dagen och shoppa :) Så kul med fler butiker än vårat kära Lindex i stan..
    HM, Kapp Ahl, Cubus och söta lilla babyaffären! Blev dock bara kläder till Milla.. Inte så ovanligt längre, och sen inhandlade jag två mammatröjor till Millas faster som ska ha barn i juni. Kiruna har ju tyvärr inte så mycket utbud på mammakläder =/

Väntar på att denna jäkla hockey ska ta slut.. börjar bli riktigt less! D är som i sin egna lilla värld. Prata samtidigt går ju iiiiiinte! =P

Ha så trevligt i morgon!

• Elisha

Jag kan inte komma på träffen imorgon för jag har ingen barnvakt åt Saga, men hoppas ni får det trevligt!

Det har varit fullt ös här hemma hela veckan, precis som vanligt kanske jag ska tillägga Man hinner knappt gå på toa förrän Robban kommer hem från jobbet och jag äntligen får lite avlastning. Men nästa vecka ska Saga börja skolas in på dagis, hoppas hon kommer trivas!

Saga 060526 & Elmer 080119
  • Nenny86

God morgon! Om det skulle vara så att någon inte förstod min förklaring eller kanske inte hittar hit. Så ring mig i sånna fall på nummer 070-2070762 så kan jag förklara vägen förhoppningsvis bättre. :)

• Blåbärspaj

goddagens..Vi kommer nog ändå inte idag, man hinner knappt klä av ungen förrän man ska gå igen.
    Tänkte anmäla mig att vi kan vara hos mig om...2 veckor men då kom jag på att det är första maj då åker vi till norge men om 3 veckor kanske vo kan ha oss oss..hehe.Men vi kan ju ta det då :)
    Fasiken, det är snart sommar!...typ..nästan iaf.

• Blåbärspaj

Kör på ballongerna i brevlådan istället Nenny86

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08