• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • lyckansost

Babysim idag, Alfred trivdes som fisken i vattnet, vi fick träna på att blåsa bubblor i vattnet så småningom ska Alfred oxå lära sig det men i dag tittade han bara på vad mamma höll på med.
    Efter badet var det en slurk tisse och sedan somnade man gott och nu har han presic vaknat, få se hur länge han är vaken i kväll, mamma hoppas på en tidig kväll föregående natt vart det inte mycket sova av, alla tre barnen vaknade gånger flera på olika tider. Härligt att vara trebarnsmamma......

• förstagångsmamma83

babysim idag. gick hur bra som hellst. sjungt sånger och blåst bubblor. gick bra tills att mamma gav honom en kallsup duischandet går ju som si så där sen vart han super hungrig och trött så efter lite ersättning somnade han. ska bli skoj nästa gång. kanske blir dyk då

Mammas prins Oscar 071210
  • aldenbo

Hej.vilket härligt väder det var uppe i fjälls i helg, så vi var på en liten skoter tur, pontus första, men fy fasiken vilken guppig väg det var. fick hålla pontus i famnen å gunga med han i guppen i kälken, men han sov gott i alla fall, men mamma fick en jävla träningsvärk i armarna å rumpan men skönt att komma ut, Hampus njöt som bara den att få åka skoter å pontus sov hela tiden, eller gav lite mat å så somnade han om igen

åt chips igår å gissa om lilleman haft ont i magen idag kommer nu ihåg att hampus oxå reagerade på när jag åt chips eller strips, så får nog låta bli sånt, men det gör nog inte så mcyket man ska juh inte äta såna sliskigheter
    hoppas ni oxå haft en trevlig helg

• Blåbärspaj

ja det vore ju bra om babyn reagerade på allt fettigt och syndigt man äter.. så vore det liksom lättare att avstå.

• Lillsnuttan

Ska till Bvc idag och checka läget
    aldenbo: Kan det vara därför min tjej har haft så himla ont i magen idag? Jag åt chips igår.. hmm, skulle förklara en hel del.
    Fan kan man inte äta det heller? Jag får avstå så j*vla mycket gott bara för att jag ammar.. eller bara och bara, vad gör man inte..? Men nog saknar jag choklad och MJÖLK! Förr kunde jag hälla i mig en liter åt gången och nu har jag gjort mig själv laktosintolerant, får så jäkla ont i magen och blir skitdålig (bokstavligt talat) när jag fått i mig i grädde eller så..
    Jaja, nu måste jag väcka lillpigan och packa iväg oss till bussen.

• aldenbo

verkar som det i alla fall, för varje gång jag ätit nåt av det så har dom haft ont i magen, å fiser så det luktar skunk. å choklad verkar oxå vara nåt som dom inte gillar, inte hampus i alla fall så vågar inte äta det med pontus heller.

• Blåbärspaj

Men hoja det är ju värre, att inte kunna äta choklad..det måååste man ju ha ibland..Min bejja har inte reagerat på det alls.....sköööönt.Jag måste säga att jag har en sån snäll olugn bebis,.när vi rantat på stan idag har hon suttit upp o bara glott, inge gnäll alls

• Pluppmor

vi var oxå å simmade igår. Algot gillade det..hungrig blev han efteråt, men inte trött...

vad jobbigt att inte kunna äta vad man vill, jag stoppar i mig alldeles för mycket gott.
    Har oxå blivit träningssugen, ska bara ta mig iväg...

tror vi kommer på torsdag. Var bor du Nenny86?

• aldenbo

Vi åker till luleå i mån, till min syster. ska röjja där till söndag. får se hur det går att åka själv med 2 småttingar:-S så pappan får familjefritt hemma. Så ingen träffa för oss denna vecka heller. missar juh alla träffar känns det som..

jag håller på¨att bli tokig ibland när ajg inte kan ta choklad, så jag måste fuska i bland, så köper i smyg det å tror inte att potus ska märka då att jag ätit choklad
    Men värst måste det att vara utan mjölk, skulle bli helt tokig, dricker nästan 1 liter om dagen i snitt.

• förstagångsmamma83

har varit kreativ idag . har köpt en gammal hokuspokusstol till oscar, en brun, och har klätt om den från trasigt orange till nytt turkost , ska blir skönt att inviga den här i veckan. han satt med oss idag när vi åt middag, han åt dock päronpure, men mkt nöjd min '
    blir bara en snabb sväng på mamma barnträffen på torsdag, för jag supersmart har bokat bvc tid kl 14. måste ju väga lillkillen, som inte känns så liten längre orkar knappt bära honom i bilbarnstolen längre. Inser hur praktiskt den är, kommer vara jobbigt när man byter till en fast stol i bilen, oscar gillar ju när det gungar så man man ju gunga honom i den när man går bort om han blir trött....

Mammas prins Oscar 071210
Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08