• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • förstagångsmamma83

har kommit på ett ämne som borde diskuteras idag. sommarkläder till domm små. vet inte vad jag ska köpa för ytterkläder.... ses snart

Mammas prins Oscar 071210
  • Blåbärspaj

jadu beror ju på, vi kanske har snö i juni så man får väl behålla fleeceoverallen....
    Oops..nu är det non som jollrar i soffan

• Little Lady In red

Hallå hallå!

Skönt med lite bättre väder idag Är precis på väg ut med Sigge som just somnade en stund.

Jo, mamma/bebis-gympan blir i så fall på Sportsclub på dagtid. Kul att det verkar finnas intresse för det! Det kan ju vara bra att byta ut en fika mot lite rörelse en gång i veckan Dessutom är det väl roligare att göra knipövningar i grupp än ensam, he he.

Hoppas ni får roligt idag, vi ses säkert nästa gång istället!

• Blåbärspaj

Okej, men då måste man vara medlem i sportsclub?
    kan vara bra att veta så maninte går o tar gymkort på nautilus..har haft där förr men inte köpt nytt ännu.

• Little Lady In red

Hm... Nä, jag håller på att snacka lite med dem om att man ska få köpa typ "klippkort" på just mamma/bebis-gympan. Man kan ju inte begära att alla fattiga mammor ska betala en dyr medlemsavgift varje månad för en enda aktivitet! Men jag vet inte hur det blir än med pris och sånt!

• lyckansost

hej

lägger in mig i listan

pluppmor: Linda 30 med Algot född 1 november 07
    Kana och Kickorna: Anna-Karin, 29 fick en Johanna 18 November 07
    Blåbärspaj: Nina 22 med Saga född 20 nov
    November2007: Malin 24 med en Milla född 22 november-07
    förstagångsmamma83: Johanna 25 med Oscar 10 december 07
    Happy82:Therese 25 med William 14 december
    Little Lady In Red: Linda 28 med Sigge född 15 januari 08
    vinternatt: Madeleine 27 med Elsa född 17 januari 08
    AnnaE85: Anna 22 med Oliver 18 januari
    Elisha: Maria 30 med Elmer 19 januari
    lyckansost: Anna-karin 32 med Alfred 31 januari
    Nenny86: Jenny 22 med Viggo 4 februari
    Biiii: Frida 28 med lilla Kerstin född 12 februari 2008s
    Aldenbo: Carola med pontus född 5 Mars 08

Vi syns senare idag!

• aldenbo

Missde träffen idag mamma å pappa kom nu först. dom som skulle komma redan klockan 11. men men...
    Blir tokig snart. pontus vill inte sova, han e' vaken hela dagarna känns det som, han får som inte riktigt ro, enda gången han sover bra e' när mn e' i farten, å man orkar juh itne var i farten helatiden, har fått låna en gunga nu men han somnar inte i den, ligger bara en stund å pratar å sen gnäller han å vill därifrån

• Elisha

Tack för idag, det var kul att komma på träff igen efter att ha missat förra gången!

förstagångsmamma83: Jag glömde en påse med mjölkersättning hos dig, du kanske märkte det?  

Saga 060526 & Elmer 080119
  • Biiiii

Tack för idag! Lika trevligt som alltid!

Ska hoppa i säng nu, så man får sig några timmars sömn innan det är dags för natt-ammning. =)

• förstagångsmamma83

jo märkte att den blev kvar. om du kommer på nästa träff så kan jag ta med den då. oscar vill inte ha din ersättning . Puhu det tar på krafterna att sälja kläder på tradera men nu är det gjort. Ska bara vänta på pengar så ska jag skicka iväg kläderna.
    Tack för idag förresten. Oscar har ätit 9 och sen slocknat direkt i sängen, får se med spänning hur länge han sover i natt. förhoppningsvis lika länge som i natt men har inge förhoppningar, kan likväl vara 3 . Nä göra sig klar för natten så. ha de

Mammas prins Oscar 071210
Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08