• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Pluppmor

ja, tack för igår å får fikat

låter bra med klippkort tycker jag. hoppas det startar snart annars finns risken att Algot tar sig iväg på egna äventyr

• förstagångsmamma83

skulle oxå vara intresserad om det blir klippkort, har som inte råd med en till månadsutgift. och några andra pass hinns som inte med eftersom J jobbar som han gör.
    ha en bra helg

Mammas prins Oscar 071210
  • Lillsnuttan

Min lilla älskling har fått hög feber igår morse och jag misstänker att det är tredagarsfebern. När vi vaknade hade 39.5. Stackars lilla bejbi!
    Har iaf varit på stan med farsan (banken ) och inhandlat lite dopkläder till mig själv, som jag inte har tänkt på på ett halvår ungefär Ja, på lördag ska hon döpas min lilla feberjänta.. Smilla Liv. Vi ska tydligen dela altare och prälle med ett par från Halmstad (trist egentligen att inte få "dopet för sig själv" om ni fattar...), men dom har tydligen prästbrist här i stan så så är det.
    Nu ska vi ta och laga lite renskav.. kram och trevlig helg!

• November2007

Milla har också haft feber.. som mest 39,1 fast nu verkar den ha gett sig tack och lov.. Undra om det också var tredagarsfebern för jag tror den pågick under 3 dagar. Blir dagblind när man är här uppe. Vet knappt vad det är för dag =P

Nu blir det att grilla kyckling. Solen har lyst här uppe varje dag förutom tisdag, men det har blåst så man har varit tvungen att ha på sig mössa vilket resulterat i solränder i pannan =P

• Biiiii

Oj vilken dag, var ute o promenerade och inne på affären så ville inte Kerstin ligga i vagnen mera så hon börjar gasta i högan sky, jag tog upp henne i famnen och allt lugnade ner sig. Skundade mig sedan hemåt, och hon fortsatta gasta på hemvägen så jag tog upp henne i famnen och tänkte bära henne sista biten. Men halt var det ute, och vi ramlade båda två o vagnen ramlade också omkull... så det var bara att hoppa upp, borsta av sig, och försöka ta sig hem...

En helt vanlig dag i en småförälders liv...??

Trevlig helg på er allihopa!

• Lillsnuttan

Ja då har dom ju feber i tre dar sen på om det är tredje lr fjärde dan så får dom utslag sen går allt över. Konstigt.. och onödigt! Dessa barnsjukdomar asså....

• förstagångsmamma83

egen mamma dag idag. ska och äta middag med mina vänner och dricka ett eller annat glas vin. ogge ska åka ner med J till laxforsen och bada bastu med grabbarna. skönt att ha såna dagar emellanåt. skitväder idag, tur att vi bara varit på coop och handlat och sen vart förbi mormor ingen promenad alltså. inser att på helgerna blir det inte lika frekvent med promenader, kanske är det så att promenaden är som ett jobb och man jobbar i vanliga fall bara mån-fre.
    Biiii det lät ju inte alls som en skojig promenad, är alltid rädd att jag ska halka och att vagnen ska flyga all världens väg och om man har riktig otur så rakt ut i gatan. har funderat på om man skulle sätta nått band på handtaget och fästa den runt handleden så att om man ramlar åker inte vagnen så himla långt....

Mammas prins Oscar 071210
  • Blåbärspaj

Jag har ett band på mitt handtag som jag har runt handleden när vi promenerar..ganska bra med tanke på alla backar och halkiga vägar.

• Lillsnuttan

Blåbärspaj: Det var ju smart! Sånt ska jag också fixa. Vi bor ju planerna och backen ner mot Coop som typ aldrig är sandad och oftast hal är ju skitbrant och jga är alltid livrädd där att jag ska halka och/eller tappa vagnen.. hoff kan inte ens tänka tanken..
    Nu ska vi ta en prompis ner till mina föräldrar, utan backar!

• Lillsnuttan

Det är ju förresten babysim imorn men jag och Smilla kommer nog inte eftersom hon har haft så hög feber. Just nu är hon feberfri, tempen var snarare kall.. Men det kanske inte är så smart ändå??... jag vet inte...

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08