• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Blåbärspaj

mäh varför har ingen rikngt till mej op saga....bvc haaatar oss :P

• Pluppmor

november: då ska jag ringa bvc imorn å fråga. Blåbärspaj, gör det du också.

Här är barnen sjuka. Alvin hade 40 graders feber igår trots både alvedon och ipren. Spydde ner hela våran säng inatt Algot 38.5. Snoret rinner och de hostar, inte kul. Om någon av er andra går och simmar imorgon kanske ni kan säga att Algot är sjuk.

• förstagångsmamma83

påväg hem från lule nu. nästa gång ska jag åka med tomma väskor för nu får jag åka hem med en extra väska en papperspåse och en matta som jag inte hade när jag kom hit.
    blir J som badar med oscar imån om allt går som planerat, själv ska jag åka och sy klartett nytt överdrag till oscars matstol och färga utväxten på håret.
    nä äta lite jordgubbspaj innan vi packar in oss i bilen och åker till tåget

Mammas prins Oscar 071210
  • Blåbärspaj

Skitskönt i byn.Saga sover som en liten gris ute i vagnen.men inatt var hon en liten skitunge, pigg vid ca 3 snåret och skrikig och BET mig i tissen, skrek som en stucken gris..gör så j*vla ont!hon tittade på mig som om det var meningen....jäkla unge.Så idag var man inte så glad och trevlig när man vaknade med andra ord...

• förstagångsmamma83

kan nog säga att algot är sjuk, för det blir iaf jag som badar. för J var tvungen att jobba (man får bli arg ibland på jobbet). sol idag, man får nog passa på att ta sig en promenad tror jag.

Mammas prins Oscar 071210
  • Little Lady In red

Ja, vilket kanonväder Och de har lovat uppåt 15 grader i veckan! Undrar om det kommer gå att åka skidor till Valborg?

Synd att Algot är sjuk!

Ja, förstagångsmamma, jag håller med, man FÅR bli arg på jobbet. Trodde också att min J skulle bada idag, men men...

Kul att så många har anmält sej till gympan! Hoppas att det kommer fungera bra med alla småttingar Är lite ledsen att det blev på "vår" tid, men det verkar ju som att det går att byta

• Elisha

Vilket härligt vårväder det var idag! Har varit på promenad två gånger, en gång med Elmer medan Saga var på inskolning, och sedan en gång med båda två i syskonvagnen. Det är väldigt bra träning när man knuffar en syskonvagn, det är ju bara uppförsbacke när man ska upp på stan härifrån. Jag har också anmält mig till gympan nu, hoppas att allt går som planerat med inskolningen så att jag kan komma på första passet. Saga trivs hittills jättebra på dagis så det verkar ju inte bli några problem.

För mig passar onsdagar bra som träffdag för då är Saga på dagis! Mån-tis kan jag inte.

Vi ska åka till Umeå och hälsa på min lillasyster onsdag till söndag, ska bli skönt att få komma iväg från stan, handla lite och bara strosa runt i det (förhoppningsvis) fina vädret  Hoppas bara att bilresan går bra, det kan ju bli lite jobbigt med två barn som turas om att knorra

Saga 060526 & Elmer 080119
  • November2007

Hallå!

Är helt sluuut i huvudet efter en lång skoldag! Länge sen man var såhär trött faktiskt!

Babysimmet var kanske inte en hit i dag för Millas del. Övertrött stackare som inte fått sova när mommo och fammo varit barnvakt =) De vill ju gulla och leka med henne så hon glömmer bort att sova så hon hade visst slocknat i bilen påväg till simmet. Så Davve fick en grinig tjej på badet.
    Nästa måndag DÅ ska jag minsann simma med henne, inte ens ett grupparbete kan stoppa mig nu! :)

Strax är det även godnatt för min del!

• Little Lady In red

God morgon igen!

November2207: Ja, känner igen det där med farmor som håller bebis vaken, samma sak hände oss igår efter simmet... Övertrött bebis som knappt ens orkade äta...

Elisha: Vad kul att åka till Umeå - min kära hemstad

Jag och Sigge ska till Hässleholm fre-ons och hälsa på min lillasyster och Sigges kusin. Jag vet ju att resa och allt går bra, ändå är jag nervös för att flyga och packa upp barnvagn och hinna med tåg hit och dit... Men men. Idag åker vi nog upp mot fjällen igen, ser ju ut att bli toppväder. Fast nog hade det varit skönt att va hemma några dagar (trött mamma)...

Har vi bestämt onsdag som ny träffdag??

Snart ska jag och Sigge bege oss till Sportsclub och testa mamma/bebisgympan i salen. Spännande. Tänk om det blir kaos

• Pluppmor

november: vi fick va med. Det blev torsdagar kl 15 på BVC.

Elisha å ll in red: å vad härligt att åka bort.

Här är vi inne på 5e feberdygnet...börjar bli less...

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08