• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Lillsnuttan

Nu händer det grejer här. Smilla vänder sig till mage så fort man lägger henne på rygg.. hon är jätteduktig Och fort går det. Men hon blir lite irriterad när hon inte kan snurra tebax. Åsså suger hon på sina tår hela tiden So cute..
    Har tagit ner gåstolen åt henne.. också väldigt uppskattad.
    Nu ska jag gå och göra frukost. Ha en bra helg allihop..

• Blåbärspaj

Ja Saga snurrar runt som en liten boll hon
    Blä-väder.Ska köra ut man+barn så ska jag städa inför helgen..skönt när det är rent på lördagar, varför vet jag inte
    Trevlig helg

• Biiiii

Nu far vi iväg till Björkis och jag hoppas på toppen-väder... Har inte varit där på två helger nu så det ska bli jätteskönt! Trevlig helg på er alla mammor och bebisar!

• Pluppmor

tack för igår och för den goda pajen.
    Blev så träningssugen efter att ha hört att ni kommit igång så igår var det premiär. Power blev det, med låga vikter, så skönt!

trevlig helg allihop

• Lillsnuttan

Dop idag. Det gick jättebra och det var så fint.. Nu heter pigan Smilla Liv. I Jesu namn.
    Dopfika sen hos mina föräldrar som hade fixat det så fint med smörgås- och prinsesstårtor, rosa ljus och mycket fina presenter! Bl.a pengar, fonder, smycken, bestick, silver ramar och askar...
    Nu sitter vi hemma och myser med ett glas rödvin och rester av dopmaten... Vi är skittrötta hela bunten och går nog och lägger oss snart, iaf jag och flickan.
    Kramens!

• Little Lady In red

God Morgon!

Ser att tråden har varit lite "död" i helgen, men det är ju ett gott tecken att alla har annat för sig Hur har ni haft det i fjällen i helgen? Bra väder?

Jag och Sigge missade också träffen i torsdags, tyvärr. Jag åkte på både magsjuka och mjölkstockning och släktmiddag...

Igår var jag och tränade lite. Blev helt ledsen när jag insåg att Sigge har "ätit" upp hela min rumpa så jag lastade lite extra vikter och gjorde mååånga utfall. Aj aj vad ont det gör idag!

Som det ser ut nu kommer vi börja med mamma/bebigympa i maj

Ha en härlig dag!

• aldenbo

vad roligt med gympa.
    Vi har varit i luleå sen i onsdags hos min syster, har verligen varit otroligt skönt att vara borta en sväng, men borta bra men hemma bäst   var oxå en vända på leosleland, verkligen något man kan rekomendera, men tyckte ändå att hampus var lite för liten för det, nog kunde han juh oxå leka å så, men man fick juh hålla ögonen på han helatiden, så blir nog roligare när dom börjar bli över 2 år i alla fall. men mest nytta har man nog av det när dom e' ännu äldre, å det var roligt själv att leka oxå så e' nog kul för rätt så gamla barn som vågar vara barn oxå

har kommit på att pontus sover bra när torktummlan är på så nu sitter han i bilbarnstolen mot tortumlan å sover gott, redan sovit 1 timme

Å hampus har blvit sjuk, världens hosta, fattar inte vad det e' för fel på luleå, för alltid när vi kommer därifrån så har han hosta, undra om det e' klimatet eller vad det e'?!

hoppas ni haft en trevlig helg oxå

• November2007

Åh va kul med mammagympa! Det måste vi bara börja på!

Blir första doppet idag för Milla på babysimmet. Ska bli spännande att se hur det går :)

Vi kom hem igår från Björkis, och åker troligen tillbaka imorgon bitti. Man har tusen saker som ska göras här hemma. Tvätta bland annat. Sjuuuukt mycket tvätt blir det!

Mata barnet och packa badväskan nästa!

• lyckansost

Måndag igen..helgen går så fort, men vilket kalasväder vi hade i går solen gassade och ingen blåst, hur var det uppe i fjällen?
    Alfred har vart lite snorig och har haft svårt att sova ett par nätter och inte blev det bättre av att mamma lämnade "näsfridan" hemma. Jag hoppas att det stannar vid att bara vara snorig. Tyvärr blir det inget bad jag som hade sett framemot att kanske få dyka!

Jag önskar att jag hade haft samma problem att Alfred "åt "upp lite av min rumpa men en annan får jobba väldigt aktivit för att dom extra kilona ska försvinna, ser framemot gympan.

Nenny86: supergod paj!!

• Biiiii

hallå!

vädret i fjällen var si så där, storm natten mot lördag, dåligt hela lördagen också, men på söndag blev det soligt och varmt så då var vi ute o pimplade. =)

låter jätteintressant med mamma/barngympa, hur går det till? har ni varit på det tidigare?

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08