• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • Blåbärspaj

Va..är det torsdag redan imorgon??
    Är i chock ju nästan, har veckan gått så fort?
    Vem har tagit på sig ansvaret för denhär gången?
    var det oscars mamaaa?(är för lat för att bläddra tillbala o leta :P)

• förstagångsmamma83

jo det är oscars mamma som ska hålla i det. kan ju skriva adressen igen, så slipper ni lata söka längre bak .

Gruvfogdegatan 3B högst upp, det röda huset inne på gården.

För er med vagn, finns inte så mkt plats inne i trapphuset, men om ni går in på baksidan står hela källaren till ert förfogande. Om man kommer uppifrån björkis, så fortsätter man förbi huset och svänger in mellan carportarna och så kommer först tvättstugan och sen källardörren. När man sedan kommit in i källaren kan man nog ställa vagnen lite var man vill, men för att komma upp i huset sen så tar man den vänstra dörren (måste gå en bit in för att komma till den, låter visst som att vi har en mega källare).
    Mitt tfn är 0706865319, om nån skulle ha svårt att hitta . NU har jag bara fundera ut vad jag ska slänga ihop åt er . Skickat iväg lilleman idag med pappa på jobbet för att hinna städa, vet inte när jag skurade sist, blir bara dammsugning ett par gånger i veckan annars, nått annat hinns inte med. Och nu har han kommit hem, och sitter och piper i gungen och vill inte alls vila, får nog städa klart när J kommer hem från sitt möte.

Ses imån alla som kommer

Mammas prins Oscar 071210
  • lyckansost

Hej

BVC i går lilleman vägde 6660g och var 62 lång, han är störst av barnen men då gillar han också att ätaGlad 
    Little Lady In Red: vi väntar med spänning på att gympan ska starta, jag har en kompis i tromsö som håller i mamma/barn gympa kan kolla om hon kan maila lite grejer som hon gör.
    Idag har jag vart till frissan, när jag sen hämtade Alva från skolan och hon såg mig började hon grina, jag såg ju inte ut som hennes mamma nå mer det var med andra ord inte uppskattat! Rart med barn dom döljer inget!!

Vi kommer också imorgon på träffen, går det att lämna vagnen ute?

November 2007: Hoppas pigan kryar på sig!

• Biiiii

hej!

det låter roligt med gympan ni pratar om! det skulle jag och Kerstin gärna vara med på!

vi ses!

• Elisha

aldenbo: här är listan!

Blåbärspaj: Nina 22 med Saga född 20 nov
    November2007: Malin 24 med en Milla född 22 november-07
    förstagångsmamma83: Johanna 25 med Oscar 10 december 07
    Kana och Kickorna: Anna-Karin, 29 fick en Johanna 18 November 07
    Happy82:Therese 25 med William 14 december
    Little Lady In Red: Linda 28 med Sigge född 15 januari 08
    vinternatt: Madeleine 27 med Elsa född 17 januari 08
    AnnaE85: Anna 22 med Oliver 18 januari
    Elisha: Maria 30 med Elmer 19 januari
    Nenny86: Jenny 22 med Viggo 4 februari
    Biiii: Frida 28 med lilla Kerstin född 12 februari 2008s
    Aldenbo: Carola med pontus född 5 Mars 08

Vi kommer nog imorgon, det har ordnat sig med barnvakt!

Saga 060526 & Elmer 080119
  • November2007

Ohh mamma/barngympa är vi också intresserade av! Hoppas det blir av! Kul att nått sånt också händer i Kiruna =) Pigan har tyvärr blitt sämre, jobbig hosta och fått 38,4 i feber så i med alvedon och hoppas att hon kan sova bättre i natt. Känns lite betryggande iaf att det finns läkare här uppe ifall man skulle bli alldeles för orolig =P Ha så trevligt imorgon! :) Johanna, vi får komma och hälsa på er nån annan dag istället

• Pluppmor

Angående gympa så gick jag sån med Alvin. Det var Katza som höll i den, på fd forma. himla bra sätt å komma igång igen..

Köpte ersättning åt Algot men den har vi inte använt. Bara gjort en portion. Tar med mig den imorn om nån vill ärva den.

lägger in mig i listan. Verkar som om Algot är äldst?

pluppmor: Linda 30 med Algot född 1 november 07
    Kana och Kickorna: Anna-Karin, 29 fick en Johanna 18 November 07
    Blåbärspaj: Nina 22 med Saga född 20 nov
    November2007: Malin 24 med en Milla född 22 november-07
    förstagångsmamma83: Johanna 25 med Oscar 10 december 07
    Happy82:Therese 25 med William 14 december
    Little Lady In Red: Linda 28 med Sigge född 15 januari 08
    vinternatt: Madeleine 27 med Elsa född 17 januari 08
    AnnaE85: Anna 22 med Oliver 18 januari
    Elisha: Maria 30 med Elmer 19 januari
    Nenny86: Jenny 22 med Viggo 4 februari
    Biiii: Frida 28 med lilla Kerstin född 12 februari 2008s
    Aldenbo: Carola med pontus född 5 Mars 08

• aldenbo

verkar som att vi oxå kan komma i mån, min mor å far kommer hit så då får dom vara med hampus

• vinternatt

Hej!
    Little Lady In red: Det låter väldigt spännande med gympa och skulle det bli en grupp så är Elsa och jag också intresserade av att vara med. Det är som det är med allting, just nu är det helt okej men vi tar en dag i taget. Tråkigt att ni inte hinner komma imorgon, men vi kanske ses nästa vecka.

• Blåbärspaj

Ja torsdag idag..vi kommer kanske också, hade stora planer att gå på stan och köpa mig en fin mössa eftersom jag bara har en ful..Men måste det snöa så mkt..kanske slutar sen..ska skriva upp din adress Johanna i pannan så jag inte glömmer bort.Jag har för mig att de där gruvfogde husen är jobbiga att ens hitta ingången till.hehe

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08