• förstagångsmamma83

Småttingar i Kiruna 07/08

Hej.
    Tänkte att vi skulle starta en egen tråd för oss som fått barn i slutet av 2007 och början av 2008 där vi kan diskutera allt som rör oss, som blöjbyten, sömn och utveckling .
    Tänkte även att vi kanske kunde starta en..eller flera mamma barngrupper då vi kan träffas IRL, så att även våra småttingar kan få nytta av FL.
    Hoppas ni med små i Kiruna hittar hit.

/Johanna och Oscar

• Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08
  • November2007

Millas feber verkar nu vara borta.. Precis efter att jag skrev här sist så tempade jag henne och såg att febern kommit tillbaka. Dock hostar hon som en kråka så jag ska ringa BVC imorgon och höra om det går att få hostmedicin av något slag åt stackarn..
    Inget bad för oss imorgon. Man kan ju inte hosta ihjäl sig i bassängen heller!

Får se om vi ska forsätta ens på babysimmet.. Känns trist nu när man missar första dyken :(

Vi kom hem idag, och inser nu efter en hääääärlig dusch att jag bränt hela ansiktet. Det sviider och ser ut som en tomat =/ Borde kanske smörja in mig med solskyddsfaktorn som Milla använder!

• Nenny86

Äntligen har man fått lillkillen att sova. Han har vart riktigt gring under hela dagen. Kan ju bero på att man inte vart ut så länge med vagnen i dag´. Vi var bara ut en kort sväng till coop. Men man kanske ska passa på att vila själv nu. Har efterkontrollen klockan åtta i morgon, riktigt jobbigt känns det men det går väl fort hoppas jag.

Om ingen annan har tänkt ha träffen på torsdag tar jag gärna den här veckan. :)

• vinternatt

Hej!

Vi har varit i Abisko i helg och haft jättefint väder med strålande sol, dock lite blåsigt. Elsa har fått åka skoter för första gången, vilket hon verkade tycka om. Vi packade in henne i en sovpåse i Nila pulkan och hon somnade på en gång. Sedan har hon bara vaknat en gång på träsket och då åt hon bara och fick en ny blöja innan hon somnade om.

Nenny86: För mig går det bra att du har träffen hos dig den här veckan och lycka till imorgon!

• förstagångsmamma83

inte bara oscar som haft en grinig dag alltså. ingen promenad här heller och det är nog därför. han somnade så sött i min famn i sängen idag men sov väl bara 30min eller nått. han somnade iaf vid 7 och sov 40min så att han orkade vara vaken till 21.30 då han fick mat och somnade. hoppas han sover till 5-6 iaf. trött som bara den är man själv.
    Trist med så många sjuka småttingar. Oscar är då frisk iaf så vi ska på babysimmet imån.

Mammas prins Oscar 071210
  • Biiiii

Hej hej! Ja träff hos Nenny86 låter bra. Vi kommer bara vi inte hunnit åka till Björkis då, Krille är ledig torsdag fredag så vi får se när vi hinner fara upp. Tänkte i och för sig inte stressa dit, kan vara skönt att vara hemma en dag tillsammans alla tre och bara "vara". Krille har ju jobbat från 06-20 hela förra veckan när varit FU-stop och veckan före så var jag och Skruttan i Luleå så hon har knappt hunnit träffa pappa de senaste två veckorna. Jag märker redan att hon blivit lite mammig, pappas famn duger inte lika bra på kvällen när han kommer hem. Nåväl, nu är långskiften slut så i em ska de få fader-dotter-tid tillsammans och jag ska gå och träna. Ska bli skönt, och allra skönast blir förstås bastun..

Ha en bra dag!

• Blåbärspaj

J avi har inte heller sett pappsen hela veckan när det varit fu-stopp.Tänkte att man kan pusta ut denhär veckan men nä då måste han åka till vuollerim och jobba till torsdag...så vi får gott klara oss sjävla..enda sköna med det är nog att vi får en stor säng helt själva, kan vara ganska skönt ibland :)
    Min bebis har börjat suga på tårna nu, ser himla kul ut förövrigt..

• AnnaE85

Ingen BVC och 3månaders koll idag =( läkaren var sjuk. blir nytt försök på fredag så hoppas läkarn mår bra då =)

Såg att det var fler griniga bäbisar igår. fanns en här med. Oliver brukar ju vara som en lite prins på kvällen. Man sätter jamis, ger mat och lägger ner onom i vaggan och han somnar. gick INTE alls igår. han som inte ens brukar vilja ha nappe när man ska sova stor tjöt när den ramla ur munnen. Tror ja la honom 5gånger innan han till sist somnade... ibland är det kämpigt att vara liten och VÄLDIGT trött.

nä om man skulle ta och tvätta och ta hand om disken och bädda alla sängar när olle sover på balkongen. värsta hemmafrun har man ju blivit!!

Ikväll blir det träning, första gången sen i somras, måste komma igång så man kan börja kämåa bort dessa xtra kilon som lilla olle gett mig...

ha en bra dag alla så ses vi kanske på torsdag =D

• Blåbärspaj

kan läkare åxå bli sjuka? trodde åtminstonde dom skulle hålla sig friska

• November2007

Mitt älskade barn har smittat ner mig! Nu ligger jag med feber, halsont och en rinnande näsa! Suuuuuck!

Var med pigan till vårdcentralen i morse pga hennes hosta och läkaren skrev ut penicilin direkt så nu borde väl tösen bli frisk tycker man!

Är lite avis på er som fått simma med era små idag. Hoppas det gick bra i vattnet :)

• Lillsnuttan

Berätta nu då hur det var på babysimmet.. himla nyfiken e jag!

Svar på tråden Småttingar i Kiruna 07/08