• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Trolovade

Ts: bara för att det är en relativt vanlig operation så innebär det INTE att den är riskfri, kan uppstå komplikationer som vid alla kirurgiska ingrepp, oskuret är bäst rent medicinskt

• tessan8micke

Du kommer få byta implantaten oavsett vilken sort du väljer.

Jag har koksalt och blev jättenöjd, ser väldigt naturligt ut. Nu efter graviditet och amning har de tyvärr blivit lite hängiga. Jag kommer byta till gelehallon efter nästa barn.

Jag funderade på avbetalning, men räntan var skyhög. Men visst går det.

• Agapi

vilket material man gillar bäst är ju en smaksak (och ofta prisfråga kanske)

Vanlig silikon har nackdelen att de kan gå sönder och måste då opereras ganska akut.

Koksalt är helt ofarligt om de skulle gå sönder, men kan klucka och de är mycke vanligare att detta veckar sej (dvs de blir som rynkor på som syns genom huden) även vanlig silikon kan få de, men de är inte alls lika vanligt.

Gelehallon är oxå silikon men de är fast raktigenom och kan därför inte gå sönder. De är ganska nytt och man vet inte riktigt än hur ofta de behövs bytas eller så. De kan inte veckas eftersom de är fast, men har nakdelen att de är lite hårade än vanligt silikon.

Jag har bara kännt på hallon och tyckte verkligen inte de var hårt, mycke mycke likt mina egna. MEn sen kan ju alla få kapselblidning, dvs ärrvävnad som blir hård runt om implantatet.

kolla på qvinna.info där finns massa bilder och massa information.

• MaryD

Vet inte om det fortfarande ligger på samma pris,men jag gissar mig till att det gör det (eller iaf runt där)

saragbg skrev 2008-02-25 13:02:10 följande:
    maryDva "billigt" du kom undan, kostar d fortfarande 32000? min kompis lade in gelehallon 400 å hon är smal, dom ser inte stora å fejk ut, så när ja har råd så kommer ja lägga in minst 400. men ja tror att gelehallon ser lite mer äkta ut, va ja har hört iaf
  • MaryD

Vet inte om det fortfarande ligger på samma pris,men jag gissar mig till att det gör det (eller iaf runt där)

saragbg skrev 2008-02-25 13:02:10 följande:
    maryDva "billigt" du kom undan, kostar d fortfarande 32000? min kompis lade in gelehallon 400 å hon är smal, dom ser inte stora å fejk ut, så när ja har råd så kommer ja lägga in minst 400. men ja tror att gelehallon ser lite mer äkta ut, va ja har hört iaf
  • Anonym (Plankan)

Jag skulle få bet. 47 för mina men det var fast pris på just droppfprmade gelehallon..

• saragbg

va e det för skillnad på droppformade gelehallon el vanliga, för d finns två olika varianter va? blir droppformade lite mer som "äkta"bröst el?

• superanna

droppformade (gelehallon) består av flera små celler med silikon så de kan egentligen aldrig gå sönder eller läcka, alltså som flera små blåsor. uppbyggt på samma sätt som ett hallon kan man säga

• Anonym (Plankan)

Ja, droppformade, anatomiska är inte riktigt runda, mer naturlig form alltså, som en droppe...

• Anonym (Lillan)

Har bokat op nu i mars o var på sista förebesöket igår.
    Bestämde att vi skulle ta gelehallon, dvs fast silikon som läggs under bröstmuskeln.
    Just de här inläggen heter Mentor plus o det blir 235cc.
    Tillägga att jag är 1.64 lång o väger 53 kg, o har nu efter två ammade barn en liten A-kupa.
    Han trodde jag skulle hamna på en C-kupa.
    Känner mig jättenöjd inför op!

Droppformade/anatomiska inlägg är dyrare än runda.
    Kolla runt på internet så hittar du jättemkt fakta där. Våga annars höra runt m kompisar, det är oftast fler än du tror som har gjort el. ska göra. Kan vara skönt att prata m ngn öga mot öga som har gjort, för det kommer alltid upp mer frågor efterhand.
    Ett förebesök/konsultation kostar runt 300 kr, så det kan vara värt att kontakta fler än en.
    Lycka till!

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??