• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Anonym

kul för dig

vad kostar det då?

Anonym (Lillan) skrev 2008-02-29 11:29:33 följande:
    Har bokat op nu i mars o var på sista förebesöket igår.Bestämde att vi skulle ta gelehallon, dvs fast silikon som läggs under bröstmuskeln.Just de här inläggen heter Mentor plus o det blir 235cc.Tillägga att jag är 1.64 lång o väger 53 kg, o har nu efter två ammade barn en liten A-kupa.Han trodde jag skulle hamna på en C-kupa.Känner mig jättenöjd inför op!Droppformade/anatomiska inlägg är dyrare än runda.Kolla runt på internet så hittar du jättemkt fakta där. Våga annars höra runt m kompisar, det är oftast fler än du tror som har gjort el. ska göra. Kan vara skönt att prata m ngn öga mot öga som har gjort, för det kommer alltid upp mer frågor efterhand.Ett förebesök/konsultation kostar runt 300 kr, så det kan vara värt att kontakta fler än en.Lycka till!
  • Anonym (vill oxå)

Här har ni en till som vill/ska operera sina bröst.
    Har alltid haft en hyffsad B-kupa till jag fick och hade ammat klart mina barn.
    Mina bröst är nu sorgliga och obefintliga ....så jag tänker göra ngt åt det nu.

Hur lång väntetid brukar det vara?
    Jag ska ringa imorgon/ alt på måndag och boka tid för konsultation iaf...

Ngn mer som vill med skräckblandad förtjusning? JAg är så rädd för det här med narkosen...Men får väl ta med någon som kan hålla mig i handen

Har någon av er fått en tid än?

• Anonym (ut)

jag ska på konsultation nästa vecka för att ta ut mina... känns lite blandat. De är ju så fina, men det ska bli jätteskönt att få det gjort också!

Har silikon med ruggad yta sedan 1999, hade liten A, lade in 250.

• Maddis84

Jag gjorde en förstoring efter första barnet (2år sedan) satte in koksalt och det gick på 35000:-
    var nöjd med dom tills nu då jag tycker dom känns små...men det kanske är för att man vant sej vid dom, satte in 375ml...

• Sandie12

Har 230 silikon gelehallon, blev bra men ångrar att jag inte tog mer för det blev inte sån stor skillnad och det tog fasen så mkt mer ont att göra än än kejsarnsittet. MEN dock så värt det ändå, men blir som sagt rätt förstört av graviditet osv. SÅ efter nästa ryker dem o in med ngt nytt haha.

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Raven Waves

Jag har droppformade gelehallon i mina tuttar. Mina bröst blev helt förtörda efter att jag ammat min dotter, så jag opererade mig och älskar mina sillisar! De ser ut och känns som "vanliga" tuttar, men känner man efter så kan man såklart känna implantaten. 47000 spänn kostade kalaset, och det var absolut värt det!

• MaryD

Blev dina silikonrattar förstörda efter graviditeten? Förstörda hur då,menar du?

Sandie12 skrev 2008-02-29 20:26:25 följande:
    Har 230 silikon gelehallon, blev bra men ångrar att jag inte tog mer för det blev inte sån stor skillnad och det tog fasen så mkt mer ont att göra än än kejsarnsittet. MEN dock så värt det ändå, men blir som sagt rätt förstört av graviditet osv. SÅ efter nästa ryker dem o in med ngt nytt haha.
  • Anonym (Lillan)
    Anonym skrev 2008-02-29 11:48:29 följande:
    kul för dig vad kostar det då?
    Det kommer gå på sammanlagt m övernattning o alla omkostnader 36'000:-
  • Anonym (Lillan)

Såg jag skrev fel på storleken, det ska vara 325 o inte 235cc...

Anonym (vill oxå) skrev 2008-02-29 20:02:38 följande:
    Här har ni en till som vill/ska operera sina bröst.Har alltid haft en hyffsad B-kupa till jag fick och hade ammat klart mina barn.Mina bröst är nu sorgliga och obefintliga ....så jag tänker göra ngt åt det nu.Hur lång väntetid brukar det vara?Jag ska ringa imorgon/ alt på måndag och boka tid för konsultation iaf...Ngn mer som vill med skräckblandad förtjusning? JAg är så rädd för det här med narkosen...Men får väl ta med någon som kan hålla mig i handen Har någon av er fått en tid än?
    Min doktor sa att man får vänta mellan 4-6 veckor, lite längre ju längre fram på våren man kommer.
    Ja, det är skräckblandadförtjusning...
    Jag ska op:a mig den 18 mars, så det är bara tre veckor kvar. Sambon hänger med o sover över med mig o det känns tryggt. Vi kommer bo på patienthotell.
  • Anonym (silikon)

De små storlekarna ändrar inte alls varken form eller bli hängiga efter amning. Då är ju huden inte så uttöjd eftersom man inte satt in så stora brsöst så då klarar de bra att töja ut sej tilll mjölken. De som opererar 350 och uppåt kan dock bli lite hängigare efter en amning. Jag har 280 cc silikon.

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??