• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Anonym (ut)
    Esmiso skrev 2008-03-29 13:51:19 följande:
    ut: Kom dessa känselbortfall etc med en gång efter op eller senare?Ja, man får ju lite kalla fötter sas när man läser sånt, men alt för mig är att vara sjukt missnöjd med min kropp, så att jag inte ens kan tänka mig att gå i bikini i sommar
    de kom på en gång efter operationen, men har minskat/ökat lite fram och tillbaka, men det har alltid minst varit 5cm i diameter
    Esmiso skrev 2008-03-29 13:52:08 följande:
    ut: Var dessa saker vanligare med "äldre" ilägg eller är det fortfarande lika vanligt?
    nej det är inte för att det är äldre inlägg, utan det är utav själva ingreppet liksom. Precis som tjejen skrev ovan så kan man ju få det vid andra ingrepp också.

Förstår att man vill ha det, jag var också jättemissnöjd med mina obefintliga bröst, och de lär väl inte bli så snygga nu efter heller direkt... men det är värt det ändå. Just känslan när man tar på dem, att ta på ett par mjuka bröst istället för detta längtar jag efter
  • Esmiso

jo, jag förstår det! Finns det så att vissa är i riskzon att drabbas oftare än andra av detta?

• Anonym (ut)

inte vad min läkare sa i alla fall (den jag har nu går på ett annat ställe denna gången), hon tog det mest med en klackspark att "det är sånt som händer", de ser väl det mer än vad man själv hör talas om det. Ska till Plastikkirurggruppen denna gång, och satte in dem på kirurgcentrum

Esmiso skrev 2008-03-29 20:29:12 följande:
    jo, jag förstår det! Finns det så att vissa är i riskzon att drabbas oftare än andra av detta?
  • Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 20:33:28 följande:
    inte vad min läkare sa i alla fall (den jag har nu går på ett annat ställe denna gången), hon tog det mest med en klackspark att "det är sånt som händer", de ser väl det mer än vad man själv hör talas om det. Ska till Plastikkirurggruppen denna gång, och satte in dem på kirurgcentrum

Får du betala mycket för uttagingen av inläggen?

• Anonym (ut)

Nej, de tar bara 10.000. På de andra klinikerna jag kollat med, över hela sverige, så tar de 20.000 för uttag.

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-29 21:15:45 följande:
    Får du betala mycket för uttagingen av inläggen?
  • Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 21:17:26 följande:
    Nej, de tar bara 10.000. På de andra klinikerna jag kollat med, över hela sverige, så tar de 20.000 för uttag.
    Saken är ju den va att jag kommer bli helt platt när jag ammat min andra... Min syster har jättefina naturligt stora bröst, men inte jag
  • Anonym (ut)

Mmm, det är orättvist sånt.
    Det är klart att du ska skaffa dem om du tror att de kommer ge dig en bättre livskvalite, absolut! Men det är också viktigt att tänka på vad det för med sig, det är ingen quick fix... förr eller senare är det dags igen, och det finns nackdelar och komplikationer, men om det fortfarande är värt det även om du skulle drabbas av dessa, så är det klart att du ska göra det.
    Det viktiga är ju att du mår bra!

Anonym (Mee too) skrev 2008-03-29 21:24:34 följande:
    Saken är ju den va att jag kommer bli helt platt när jag ammat min andra... Min syster har jättefina naturligt stora bröst, men inte jag
  • Anonym

Anonym (ut) skrev 2008-03-29 10:53:17 följande:

Det som egentligen är jobbigast är att det ibland kliar sjukt mycket där man tappat känseln
    Är det därför det kliar. Det kan driva mig till vansinne..... man vet inte hur man ska göra för att det ska försvinna. frågade inte min läkare för det kom inte i samband med operationen.
  • Anonym (ut)

visst är det jobbigt! man blir galen ibland... 

Anonym skrev 2008-03-29 21:27:24 följande:
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 10:53:17 följande:Är det därför det kliar. Det kan driva mig till vansinne..... man vet inte hur man ska göra för att det ska försvinna. frågade inte min läkare för det kom inte i samband med operationen.
  • Anonym (Mee too)
    Anonym (ut) skrev 2008-03-29 21:27:07 följande:
    Mmm, det är orättvist sånt.Det är klart att du ska skaffa dem om du tror att de kommer ge dig en bättre livskvalite, absolut! Men det är också viktigt att tänka på vad det för med sig, det är ingen quick fix... förr eller senare är det dags igen, och det finns nackdelar och komplikationer, men om det fortfarande är värt det även om du skulle drabbas av dessa, så är det klart att du ska göra det.Det viktiga är ju att du mår bra!

Jo, jag har redan bestämt mig i stort sett. Har haft sånna här fuskinlägg i bh:n, känner mig så snygg och sexig som innan amning och så  Känns dom mycket onaturliga? Även fast man har push up så hänger dom ändå... Blää

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??