• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • Anonym

jag har inte läst hela tråden, men undrar bara: är det "vanligt" att man opererar brösten efter att man fått barn? Blir dem så förändrade?

Jag har varit ganska nöjd med mina bröst, men under graviditet och ammning har de vuxit från C till DD-kupa. Jag ammar fortfarande men inte lika mycket och märker att de börjar hänga. Nu är jag orolig att det kommer bli helt tomma och se ut som typ två strumpor med tennisbollar i om ni förstår hur jag menar.,.

Finns det något inlägg som man inte behöver byta ut, alltså någonsinn, så att det bara blir en operation?

• Anonym (Tuttan)
    Anonym skrev 2008-05-18 22:46:08 följande:
    jag har inte läst hela tråden, men undrar bara: är det "vanligt" att man opererar brösten efter att man fått barn? Blir dem så förändrade?Jag har varit ganska nöjd med mina bröst, men under graviditet och ammning har de vuxit från C till DD-kupa. Jag ammar fortfarande men inte lika mycket och märker att de börjar hänga. Nu är jag orolig att det kommer bli helt tomma och se ut som typ två strumpor med tennisbollar i om ni förstår hur jag menar.,. Finns det något inlägg som man inte behöver byta ut, alltså någonsinn, så att det bara blir en operation?
    Som jag förstått så måste du byta inlägg efter x antal år. Har för mg runt 15 år beroende på allt.

Jag tror mångas bröst förändras på olika sätt efter gravidteter och amning.
    Jag hade små A kupor från början, sen fick jag c kupa under amning sen pös de ihop och sen ökade de igen med andra barnet efter det är de som tömda påsar och dessutom fick jag hudbristningar runt dom för de växte så snabbt. Så jag gör det för den sakens skull med. Jag tror jag hade accepterat mina a-kupor om de såg ut som innan jag fick barn men nu blir det jobbigt att visa dom för sambon t om. Jag har dessutom fått lite mer former sen barnen och känner att jag vill se propotionelig ut, vet inte om det stavas så.
  • mickz
    Anonym skrev 2008-05-18 22:46:08 följande:
    jag har inte läst hela tråden, men undrar bara: är det "vanligt" att man opererar brösten efter att man fått barn? Blir dem så förändrade?Jag har varit ganska nöjd med mina bröst, men under graviditet och ammning har de vuxit från C till DD-kupa. Jag ammar fortfarande men inte lika mycket och märker att de börjar hänga. Nu är jag orolig att det kommer bli helt tomma och se ut som typ två strumpor med tennisbollar i om ni förstår hur jag menar.,. Finns det något inlägg som man inte behöver byta ut, alltså någonsinn, så att det bara blir en operation?
    Jag hade en stor c innan barn under amningen va dd-kupan för liten så mina vart gigantisk under amning. Å ja sen då man sluta amma försvann ju bröstet å så himla vacker va dem ju inte må ja ju säga! Fast ja hade funderationer på sillisar innan ja fick barn oxå, är lite lätt bröstfixerad
    Tro inte de finns inlägg som varar för evigt...
  • Anonym (bröst)

Anonym jag med: Du skrev att dina koksalt inlägg känns som att dem inte är helt fyllda oh skvalpar. Kom det med en gng efter operationen, eller är det här ngot som har uppkommit något/ngra år senare. Jag funderar p koksalt, men funderar mer och mer på gelehallon då jag är rädd för att der skall skvalpa.

• Anonym (jag med:-))
    Anonym (bröst) skrev 2008-05-19 14:04:23 följande:
    Anonym jag med: Du skrev att dina koksalt inlägg känns som att dem inte är helt fyllda oh skvalpar. Kom det med en gng efter operationen, eller är det här ngot som har uppkommit något/ngra år senare. Jag funderar p koksalt, men funderar mer och mer på gelehallon då jag är rädd för att der skall skvalpa.

Det kom rätt fort efter op. Men det kanske har blivit lite mer nu det senaste.. Visste att de kunde bli skvalpiga med koksalt men inte om man la i så lite som jag gjorde..

Nästa gång blir gelehallon för min del..

• Anonym

Hej! Har inte läst hela tråden, men kan berätta att jag gjorde en förstoring för 11 år sen med koksalt. Från liten b-kupa till e-kupa.
    Har varit jättenöjd, inga komplikationer, inget "skvalpande" eller nånting. Efter 3 graviditeter (har ammat alla 3) så kommer jag framöver att göra ett lyft, och samtidigt minska ner storleken något. Känner mest att dom är i vägen numera, man lever ju ett helt annat liv nu med 3 barn, än innan, som singel...

• Anonym (Anna)
    Svar på #496
    Så sa min syster till mig när jag berättade om mina bröstplaner, "varför ska du förstora dom, du har ju redan sambo och barn, det är väl jag som ska göra det som är singel" Men då förklarade jag att det är ju mina som har börjat hänga p.g.a barnen
  • Anonym (ut)

ville bara hoppa in och tipsa alla om solskydd!! även när de är läkta, jag är sån att jag aldrig nånsin bränner mig, men efter jag op:at mig så har jag alltid bränt mig på brösten jättelätt, även flera år efter.

• Anonym (bröst)

Anonym..du som haft koksalt i 11 år: är du nöjd med själva känslan. Känns dem hårdare än vanliga bröst elelr är dem hyfsat mjuka?

• Anonym (Tuttan)

Anonym (Anna) skrev 2008-05-19 15:08:53 följande:

Svar på #496Så sa min syster till mig när jag berättade om mina bröstplaner, "varför ska du förstora dom, du har ju redan sambo och barn, det är väl jag som ska göra det som är singel" Men då förklarade jag att det är ju mina som har börjat hänga p.g.a barnen
    Men det är just det, varför ska man inte kunna bry sig om sitt utseende eller känna sig fin för att man har sambo, barn och hela köret. Tycker att det blivit mer viktigt för mig nu efter man fött klart o ammat än innan.
  • JohannaAxelsson

Jag kommer att göra detta enbart för min egen skull. Har velat göra det långt innan jag skaffade barn o längtan blir inte mindre direkt

♡Älskar mina 3 töser Sophie 8år, Emelie 4år & Nathalie2½år♡
  • Anonym (Tuttan)
    JohannaAxelsson skrev 2008-05-19 21:32:51 följande:
    Jag kommer att göra detta enbart för min egen skull. Har velat göra det långt innan jag skaffade barn o längtan blir inte mindre direkt
    Det är nog den bästa förrutsättningen tror jag. Men även om jag hade små bröst innan och funderade på op så hade det nog bara varit tankarna än om jag inte skaffat barn. Att de förändrades så här mycket avgjorde allt. Detta är min egogrej, för min egen skull. Precis som du. Visst är det en härlig känsla, att verkligen känna sig säker att man gör rätt. Fast jag är sååå nervös över narkos, blödningar, infektioner o allt.
  • Sandra88

Nån som har före/efter bilder man kan få se? Så kan ni få se mina. Roligt att se erat resultat=)

Jag har tyvärr inga före/efter bilder,de har kommit bort i flyttar men jag ska be om dem när jag är på konsoltation.

Jag tror mina finns med på nätet,jag är inte helt hundra men..

Jag har tyvärr inga före/efter bilder,de har kommit bort i flyttar men jag ska be om dem när jag är på konsoltation.

Jag tror mina finns med på nätet,jag är inte helt hundra men..

• Anonym

Svar till "Anonym (bröst)": det har känts jättebra hela tiden, 11 år är ju ändå rätt lång tid. Första 6 mån var det en lite "svullen"- känsla kanske, men det la sig sedan. Ont gjorde det i 3 veckor minns jag, men gud vad det har varit värt det ändå!
    Blir ofta förvånad när jag läser om andras op bröst, att dom känns hårda, eller onaturliga, eller har jag  bara haft tur? Mina känns helt naturliga, mjuka liksom, och nej - dom står inte rakt upp när jag ligger på rygg...*ler*

• Anonym (Sillisarna)

Jag har bokat tid i Stockholm hos Proforma och dr. Gustafsson för konsultation. Ska även boka tid hos Strandkliniken.
    Ska bli spännande nu när man har tagit steget i den riktiningen.

Tips eller varningar på dessa två kliniker? Vill ha hallonsgele, tror jag, men jag får väl de rätta råden hos läkarna.
    Tränar väldigt mycket styrketräning så jag antar att man bör ha något som anspassas till den aktiviteten?

Vet att det inte är så tillrådigt att utföra operationen under sommaren, men jag har ingen lust att springa omkring på jobbet nyopererad ej heller ta sjukledigt, så semestermånaderna blir utmärkt. Bada vill jag ändå inte på somrarna, så det blir en utmärkt ursäkt för att slippa. ;)

Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??