• Anonym

Bröstförstoring (?) vad är bäst??

har små bröst, A kupa...nu när jag ammat är dom ännu mindre...känner mig helt platt!!! när man ligger på rygg känns dom typ inte...

överväger bröstförstoring efter nästa barn....

Vilket materiel är bäst?? helst inte silicon det måste man byta ut va?? sen finns det koksalt eller??? hallon...nånting´`??

kan man betala av på avbetalning????

• Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??
  • mickz

Hallå allihopa. (ska skaffa) är jag
    Nu sitter dem där på plats å ja är sååå lycklig. Ha absolut inte valt för stora inte för små heller tro ja. (375cc)
    Iaf gick op riktigt bra va på benen å gick på toa 30 min efter op va klar ha ni nå frågor gråga på så se vi om ja kan svara

• pennylane82
    mickz skrev 2008-05-15 19:02:44 följande:
    Hallå allihopa. (ska skaffa) är jagNu sitter dem där på plats å ja är sååå lycklig. Ha absolut inte valt för stora inte för små heller tro ja. (375cc) Iaf gick op riktigt bra va på benen å gick på toa 30 min efter op va klar ha ni nå frågor gråga på så se vi om ja kan svara
    Hej! Vad kul! Jag hade ju tid den 3/6 men avbokade för jag blev lite osäker om det är rätt tid att göra det nu, inför sommaren. Hade provat ut implantaten, skulle oxå ha 375cc. Jag vet att jag kommer operera mig, frågan är bara när. Jag skulle operera mig på plastikkirurggruppen, var opererade du dig?
  • mickz
    pennylane82 skrev 2008-05-15 19:19:39 följande:
    Hej! Vad kul! Jag hade ju tid den 3/6 men avbokade för jag blev lite osäker om det är rätt tid att göra det nu, inför sommaren. Hade provat ut implantaten, skulle oxå ha 375cc. Jag vet att jag kommer operera mig, frågan är bara när. Jag skulle operera mig på plastikkirurggruppen, var opererade du dig?
    Jag va till Hans på teamplastik. Ja kommer jobba hela sommaren så de lär inte bli så många soltimmar för mig ändå...
  • Toodels

nu har jag inte läst dina kommentarer. men jag svarar vad jag vet.

Jag skulle skaffat sillisar i vintras, men läkaren avråde mig då jag ville ha barn snart, så jag väntar tills efter jag fött. (inte gravid än)iaf..

jag skulle iaf ha hallongele, för att de är vad jag tyckte va bäst utav de men läst, med snitt under bröstet. anledning med snittet var för att de var lättare vid infektion och att de syns mindre, har du linne och vinkar så kan man kanske se ärret i armhålan,

ekonomist finns den en sida som heter www.medicalfinance.se
    där kan du ansöka om lån så länge du har en tillsvidare anställning, rättan är helt okej, och de är INTE svårt att få lån, när jag ansökte hade jag bara en inkomst på 7000 då jag inte kunde skriva min "nya"lös för jag skulle månaden efter få heltid eftersom dom ville veta vad jag hade just nu inte om en månad, och jag fick lånet bara genom att skicka ett mail. Ansökt lån på 40 tusen och dom hjälper även att hitta seriösa och bra kliniker som ligger nära din ort. Och om du skulle vilja betala av lånet i en klump summa(säg att du ärver pengar) så betalar du enbart för de du lånat och inte för räntan eller nån annan extra avgift.

hoppas det hjälpte dig något, kram

• Toodels
    Svar på #445
    det är så från person till person. Har två vänner som gjort bröstförstoring, den var hemma av smärta i en vecka, klarade inte av nått, medans den andra var ute på stan som ingenting två dagarsenare
  • Toodels
    Svar på #449
    www.medicalfinance.se för information om hur man ska ha råd, MYCKET bra sida!

jag skulle dock avråda dig från att skaffa innan du haft ungarna.. Men jag har vänner som inte haft nån stor påverkan då andra haft det, de är så individuellt.

Ammning går!
  • Anonym (Tuttan)

Jag skulle läsa www.qvinna.info där kan man läsa mycket om allt som har med op att göra.

Jag har som sagt tid 25 juni och även om det är sommar så finns det ingen tid direkt efter att göra den då allt med jobb,ledighet, småbarn ska klaffa in. Jag kommer göra en egogrej men jag känner inte att det missgynnar någon annan i familjen. Jag har ju trots allt min sambo hemma så han har ju barnen.

Jag är som innan förlossningen rädd för smärtan. Men har man fött barn så  klarar man nog den mer. Jag tror också det är från person till person. Jag tycker ändå det är skönt att höra att man faktiskt kanske kan ha rätt så smärtfritt ändå. Hoppas innerligt jag är en av dom.

Angående solningen så är det ju mestadels för medicinen, och ärren. SOm ovan skrev till mig att skinnet är tunt. Jag kan rekomendera att spraya huden ist med suntanspray.

Men jag hör gärna på fler som berättar om just er op.

Kram

• JohannaAxelsson

Jag har jag bokat tid för att prova ut inlägg så det ska jag göra den 12/6 i Göteborg, kosmetiskkirurgi. Sen ska vi boka en OP-tid någn gång i september vill jag göra den för jag är en människa som älskar solen så därav mitt val till hösten

♡Älskar mina 3 töser Sophie 8år, Emelie 4år & Nathalie2½år♡
  • pennylane82
    Svar på #458
    Men så känner jag oxå. Jag har provat ut inlägg och kirurgen tyckte jag skulle operera mig nu i juni. Sen när jag läste informationsbladet hemma så stod det att man skulle tejpa ärren i 6 månader, vilket kirurgen inte sa någonting om på konsultationen. Därför avbokade jag min tid nu i juni, och väntar till i höst istället.
  • JohannaAxelsson

Ja tejpa ska man o gärna lufta med. Nä jag sa till tjejen jag pratade med direkt att jag inte vill operera mig nu och hon tyckte det lät som en bra idé

♡Älskar mina 3 töser Sophie 8år, Emelie 4år & Nathalie2½år♡
Svar på tråden Bröstförstoring (?) vad är bäst??